В ході історії і процесі розвитку самої педагогічної науки розуміння тео-рии і практики виховання зазнало істотних змін.
Отже, сьогодні виховання розуміють як:
- передачу соціального досвіду і світової культури;
- виховна дія на людину, групу людей або колектив (пря-мое і непряме, опосередковане);
- організацію способу життя і діяльності вихованця;
- виховна взаємодія вихователя і вихованця;
- створення умов для розвитку особистості вихованця, тобто надання йому допомоги і підтримки у разі сімейних проблем, труднощів в навчанні, обще-нии або професійній діяльності.
Різні підходи до визначення суті виховання підкреслюють практичну складність і багатогранність цього явища.
Лекція № 7.
Тема. Самовиховання. Перевиховання. Шляхи підвищення ефективності виховання
2. Сутність перевиховання, шляхи та засоби його здійснення.