Для асинхронних двигунів, як і для двигунів постійного струму, можливі два способи пуску: прямий і непрямий.
Прямий пускздійснюють безпосереднім вмиканням обмотки статора на повну напругу електричної мережі. Цей спосіб пуску застосовують для двигунів з короткозамкненим ротором малих і середніх потужностей.
Основним недоліком прямого пуску є великі кидки струму і моменту. Великий пусковий струм викликає спад напруги в електромережі, що утруднює пуск двигуна, зменшує надійність роботи апаратури керування і захисту.
Великий пусковий момент може спричинити поломки в електроприводі та робочій машині.
Непрямий пускздійснюється за допомогою спеціальних способів і пристроїв, що дають можливість під час пуску спочатку зменшувати напругу на затискачах двигуна, а потім збільшувати її до номінального значення. Можливі такі непрямі пуски:
Ø пуск з перемиканням обмотки статора двигуна з "зірки" на "трикутник";
Ø пуск за допомогою резисторів і реакторів, що вмикаються в коло статора;
Ø резисторів, які вмикаються в коло ротора (для двигунів з фазним ротором) та ін.
Пуск з перемиканням обмотки статора двигуна з "зірки" на трикутник" застосовують для двигунів з короткозамкненим ротором малої і середньої потужності, фази обмотки статора яких розраховані на напругу, що дорівнює лінійній напрузі електромережі. На початку пуску обмоткі статора з'єднується на "зірку".
При цьому на кожну фазу обмотки буде подана напруга в рази менша від лінійної напруги електромережі, тому і струм у ній зменшиться у рази. При з'єднанні в "зірку" лінійний струм у рази менший, чим при з'єднанні на трикутник. Тому кидок струму в мережі (лінійний струм) і пусковий момент двигуна зменшаться порівняно з відповідними таненнями цих величин при прямому пуску із з'єднанням обмотки статора на "трикутник" у 3 рази.
Пуск за допомогою резисторів, ввімкнених у коло статора, застосовують для двигунів низької напруги. У двигуні середньої потужності резистори вмикають в усі три фази. При цьому завдяки опорам резисторів знижується напруга на його затискачах, тому відповідно знижується пусковий струм і момент. У малопотужному двигуні, для якого необхідно знизити тільки пусковий момент, величина кидка струму значення не має. З метою здешевлення схеми резистор вмикають тільки в одну фазу. При цьому пусковий момент зменшується завдяки асиметрії напруг.
Реакторний пускзастосовується для потужних високовольтних двигунів.
Пуск за допомогою резисторів, увімкнених у коло ротора, можливий лише для двигунів з фазним ротором.