МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теорія факторів виробництва- вперше у 30-х роках ХХ ст. цю теорію обґрунтував Жан-Батист Сей, розробивши теорію „розподілу доходу” або трьох факторів виробництва, включаючи до таких факторів працю, капітал і землю, які в сукупності визначають витрати виробництва; - у 20-30-х роках ХХ ст. шведські економісти Елі Хекшер та Бертіль Олін застосували теорію факторонаділеності для пояснення причини міжнародної торгівлі. Теорія факторонаділеності Хекшера-Оліна сьогодні зводиться до 4-х теорем: 1) теорема Хекшера-Оліна: кожна країна має порівняльні переваги щодо випуску товару, виробництво якого потребує значних витрат відносно надлишкового фактора; 2) теорема Хекшера-Оліна-Самуельсона / ХОС): вільна торгівля, зрівнюючи факторні винагороди між країнами, слугує заміною зовнішньої мобільності факторів виробництва; 3) теорема Стоплера-Самуельсона: зростання відносних цін товарів призводить до винагороди того фактора, який ефективно використовується у виробництві товару і скорочує реальні винагороди іншого фактора; 4) теорема Рибчинського: зростання пропозиції одного з факторів виробництва у разі постійності інших змінних призводить до зростання випуску товару, який виробляється за інтенсивного використання цього фактора, і до скорочення випуску інших товарів.
4. Парадокс Леонтьєва.Вчений-економіст Василь Леонтьев, який народився та вчився в Росії, захистив кандидатську дисертацію в Німеччині та проводив вчене дослідження в США з 1947 по 1954 р., застосовуючи теорію Хекшера-Оліна, здійснив аналіз зовнішньої торгівлі США, а саме розрахунку повних витрат праці і капіталу на експорт й імпорт (взаємозв’язок між окремими виробництвами та галузями). Леонтьєв прийшов до висновку, що на той час США переважали в експорті трудомістких товарів, у той час як післявоєнні наслідки визначали США як країну з надлишковим фактором капіталу у порівнянні з іншими країнами. Леонтьєв пояснив цей парадокс за рахунок поділу праці на більш і менш кваліфіковану, створивши модель „кваліфікації робочої сили”, відповідно до якої у виробництві задіяні не три фактори (праця, земля, капітал), а чотири – кваліфікована праця, некваліфікована праця, земля і капітал. Пізніше Е.Ліммер розробив іншу методику оцінки структури виробничих ресурсів і отримали результати, що відрізнялися від розрахунків Леонтьєва й вказували на те, що США й справді мали надлишок робочої сили, а отже жодного парадоксу немає. ІV. етап. Неотехнологічні концепції Читайте також:
|
||||||||
|