Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Для студентів усіх спеціальностей і форм навчання

Запорізький педагогічний коледж

 
 


Опорний конспект лекцій

Для студентів усіх спеціальностей

І форм навчання

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Укладач С.Я.Коваленко

Запоріжжя 2007


 

Опорний конспект лекцій з

БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

для студентів усіх спеціальностей і форм навчання

 

 

Укладач: С.Я.Коваленко, викладач основ безпеки життєдіяльності Запорізького педагогічного коледжу

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії викладачів природничих дисциплін

Протокол №_____ від „____”_____________2007 року

 

Голова циклової комісії А.П. Олійник

 

Рецензенти: Єрохін В.М., методист кафедри з трудового навчання, виховання і безпеки життєдіяльності Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Фоменко І.Ф., викладач охорони праці і основ безпеки життєдіяльності Запорізького педагогічного коледжу.

 

Розглянуто на засіданні вченої ради Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

 

Протокол № 7 від 27 грудня 2007 року

 

Вступ

 

Проблеми безпеки життєдіяльності людини — одні з найактуальніших проблем сучасності, не зважаючи, а часто і в зв’язку з революційним розвитком техніки, погіршенням екологічного стану окремих регіонів та планети в цілому.

“Безпека життєдіяльності” є молодою інтегрованою науковою дисципліною, яка спирається на наукові досягнення цілої низки фундаментальних та прикладних наук.

Курс “Безпека життєдіяльності” передбачає ґрунтовну теоретичну, психологічну і практичну підготовку студентів, що включає вивчення можливих небезпек, закономірностей їх проявлення, способів попередження та захисту від них.

Наслідком вивчення студентами курсу “Безпека життєдіяльності” є формування екологічного мислення, засвоєння правил здорового способу життя і поведінки людини, як члена суспільства, вміння створювати безпечні та комфортні умови життєдіяльності.

Опорний конспект лекцій з курсу “Безпека життєдіяльності” об’єднує 12 тем лекцій, які логічно пов’язані між собою та мають чітко визначену послідовність.

Посібник, як елемент новітніх технологій навчання, створює умови для інтенсифікації навчального процесу, сприяє успішному засвоюванню знань та прискорює процес вивчення предмету студентами.

У даній роботі у простій і стислій формі студенти вводяться до тієї сфери знань, використання яких було б корисним і необхідним кожній людині, без яких неможливе її подальше вдосконалення, безпека її життєдіяльності.

 

 

ТЕМА 1

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 

Програмна анотація

1. Предмет безпеки життєдіяльності.

2. Теоретичні основи безпеки життєдіяльності.

3. Науки, на яких базується безпека життєдіяльності.

4. Теорія небезпеки та ризику.

 

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ

 

² Безпека життєдіяльності ² Ідентифікація небезпек ² Охорона праці ² Цивільна оборона ² Екологія ² Ергономіка ² Інженерна психологія ² Фізіологія праці ² Психологія праці ² Гігієна ² Небезпека ² Потенційна небезпека ² Проявлена небезпека ² Безпека ² Ризик ² Виправданий ризик ² Невиправданий ризик ² Прийнятний ризик ² Таксономія небезпек ² Ідентифікація небезпек ² Номенклатура небезпек ² Квантифікація небезпек ² Забезпечення безпеки  

 

Рекомендована література: 13, 23, 26, 29, 37.

 
 

 

1. ПРЕДМЕТ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 

Безпека життєдіяльності — це сукупність знань та правил поведінки, що забезпечують здоров’я, довголіття, розкриття творчого потенціалу людини, забезпечують оптимальні умови існування людства на планеті Земля.

 

! Безпека життєдіяльності вивчає небезпеки, закономірності їх проявлення, способи попередження та захисту від них.
! Безпека життєдіяльності на основі застосування системного підходу розробляєправила поведінки людини, як члена суспільства та жителя планети Земля; рекомендації щодо запобігання негативного впливу на навколишнє середовище та виникнення надзвичайних ситуацій.

 
 

 

 
 

 

 

1. Ідентифікація небезпек - розпізнавання небезпек із зазначенням їх кількісних характеристик та координат (x, y, z, t).

2. Передбачення прояву небезпек на основі теорії ймовірності та статистичних даних.

3. Досягнення прийнятного рівня проявлення небезпек.

4. Попередження та ліквідація негативних наслідків надзвичайних ситуацій.

5. Розробка та систематизація правил життя та діяльності.

 

Дані завдання вирішуються в процесі управління БЖД з метою досягнення заданого соціально-прийнятного рівня безпеки на конкретному етапі розвитку людства в системі “людина - навколишнє середовище”, збереження здоров’я і високої працездатності в усіх сферах діяльності (виробничій, побутовій, соціальній).

2. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 

Кожна відкрита біологічна система має природну властивість зберігати свої параметри при зміні навколишнього середовища (буферність), отже забезпечення стійкості (безпеки) біологічної системи є властивістю всіх живих організмів.

Розвиток безпеки життєдіяльності людини у суспільстві почався з появою її свідомості.

 
 

 


Читайте також:

  1. II. Самостійна робота студентів.
  2. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 546

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжрегіональні цивілізаційні та комунікаційні процеси | Безпека життєдіяльності людини — найважливіше завдання людської цивілізації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.