Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державні, галузеві та міжгалузеві нормативні акти про охорону праці

 

Державні міжгалузеві та галузеві нормативні акти про охорону праці – це правила, стандарти, норми, положення, інструкції та інші документи, яким надано чинність правових норм, обов’язкових для виконання. Прийняття, перегляд чи їх скасування здійснюються органами державного нагляду за охороною праці у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Державні міжгалузеві та галузеві нормативні акти про охорону праці є також обов’язковими для виконання у виробничих майстернях, лабораторіях, цехах, на дільницях та в інших місцях трудового і професійного навчання молоді.

 

6 розділ

 
 

Державне управління охороною праці

 

Кабінет Міністрів України:

визначає функції міністерств з питань охорони праці;

затверджує національну програму щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці і виробничого середовища;

визначає порядок створення і використання фондів охорони праці.

Державний комітет з нагляду за охороною праці:

— здійснює комплексне управління охороною праці на державному рівні;

— розробляє національну програму поліпшення безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і контролює її виконання;

— координує роботу міністерств, відомств, місцевої державної адміністрації та об’єднань підприємств у галузі безпеки, гігієни праці та виробничого середовища;

— опрацьовує і переглядає систему показників, умов і безпеки праці;

Міністерство праці України:

— здійснює державну експертизу умов праці;

— визначає порядок та здійснює контроль за якістю проведення атестацій робочих місць щодо їх відповідності нормативним актам про охорону праці;

— бере участь у розробці нормативних актів про охорону праці.

Інші міністерства та центральні органи державної виконавчої влади:

— здійснюють єдину науково-технічну політику в галузі охорони праці;

— розробляють і реалізують комплексні заходи та здійснюють методичне керівництво діяльністю підприємств щодо поліпшення безпеки, гігієни праці і виробничого середовища в галузі;

— фінансують витрати на опрацювання і перегляд нормативних актів про охорону праці;

— організовують навчання і перевірку знань з охорони праці керівниками і спеціалістами галузі;

— створюють при необхідності професійні воєнізовані аварійно-рятувальні формування;

— здійснюють відомчий контроль за станом охорони праці.

Місцева державна адміністрація, місцеві Ради народних депутатів (у межах відповідної території):

— забезпечують реалізацію державної політики в галузі охорони праці;

— формують заходи з питань безпеки, гігієни праці і виробничого середовища, що мають міжгалузеве значення;

— здійснюють контроль за додержанням нормативних актів про охорону праці.

 

7 розділ

 
 

Державний нагляд і громадський контроль за охороною праці

 

â Державний комітет України з нагляду за охороною праці;

â Державний комітет України з ядерної та радіаційної безпеки;

â Органи державного пожежного нагляду, управління пожежної охорони Міністерства внутрішніх справ України;

â Органи та заклади санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров’я України;

â
Вищий нагляд за додержанням і належним застосуванням законів про охорону праці здійснюється Генеральним Прокурором України і підпорядкованими йому прокуратурами.

 

Посадові особи органів державного нагляду за охороною праці мають право:

- безперешкодно в будь-який час відвідувати підконтрольні підприємства;

- надсилати керівникам підприємств та іншим посадовим особам розпорядження (приписи) про усунення порушень і недоліків у галузі охорони праці;

- зупиняти експлуатацію підприємств, цехів, дільниць до усунення порушень вимог щодо охорони праці;

- притягати до адміністративної відповідальності працівників, винних у порушенні законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці.

 

8 розділ


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  2. TEMA 13. МОТИВАЦІЯ РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
  3. VII. Правила техніки безпеки і гігієни праці.
  4. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  5. Автоматизація обліку праці та її оплати засобами універсального програмного продукту
  6. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  7. Автоматизовані робочі місця облікового працівника
  8. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  9. Адаптація працівників.
  10. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  11. Адміністративна і дисциплінарна відповідальність медичних працівників
  12. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.




Переглядів: 1641

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стимулювання охорони праці | Відповідальність працівників за порушення законодавства про охорону праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.