Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Practice in pairs some mini-discussions using the following suggestions. Turn to the lists for necessary vocabulary.

 

1. A. Make a statement; make sure the other party understands it.
  B. Confirm the accuracy of understanding; agree or disagree.
2. A. Make a statement.
  B. Disagree. Express your own opinion. or: Agree with the statement and expand it.
3. A. Make a statement.
  B. Break in with a question.
  A. Express encouragement.
4. A. Make a statement.
  B. Make sure you understand it.
  A. Confirm the accuracy of understanding.
  B. Express doubt or agree.
5. A. Refer to what has been said.
  B. Confirm the accuracy of understanding.
  A. Give your view of the same problem.
  B. Disagree or agree.
6. A. Make an extended statement.
  B. Break in with comments.
  A. Express encouragement.
  B. Express your opinion or assessment.

 

Topics for discussion

1. UFOs: are they a reality?

2. The probability of the Earth’s collision with another celestial

body: is it high?

3. Interracial marriages: are they desirable?

4. Marriage for love: does it guarantee a long-lasting relationship?

5. Esperanto: is it worth learning?

6. Modern children: do they often take the profession of their parents?

7. Present civilization: is it under threat?

8. The development of men’s abilities: is there are any limit to it?

9. Stress: are its effects always negative?

10. The movie: is it dying out?

11. Pets at home: are they a luxury or a necessity?

12. Horoscopes: are they reliable?

 

Do you think TV is a blessing or a curse? Start a discussion. Put forward arguments for or against. Use words and expressions you have learned.

 

Arguments (key-words).

 

1. a source of entertainment, convenient, cheap, easily accessible;

2. endless series of programs, source of information on current

events, latest developments;

3. lively, real, fascinating, instructive, stimulating;

4. a comfort for the elderly, disabled, handicapped;

5. a variety of programs, a wide choice, to every taste;

6. educational programs, language learning, school broadcasts,

specified subjects;

7. a unifying factor, political debates, governmental sessions.

 


Читайте також:

  1. A practice what they learn day after day
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  4. A. Role-play the following situation.
  5. A. Study the following.
  6. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  7. A. Work in pairs. What do the people in the photos do?
  8. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  9. Agree or disagree with the following statements.
  10. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  11. Answer the following questions
  12. Answer the following questions about the text.




Переглядів: 497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
I see your point | Counter arguments (key-words).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.