МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Економічна характеристика автомобіля
Одним із основних показників, яким оцінюється паливна економічність автомобіля, вважається витрата палива Qs на 100 км пройденого шляху в разі рівномірного руху з певною швидкістю в заданих дорожніх умовах. У курсовій роботі проводиться розрахунок і побудова економічної характеристики для руху автомобіля з повним навантаженням на прямій передачі у різних дорожніх умовах (для y згідно з індивідуальним завданням і y2, що становить 0,75y). Витрата палива на 100 км пройденого шляху становить:
, (2.24)
де Nеі – потужність двигуна, яка необхідна для руху автомобіля в зада- них дорожніх умовах, кВт; gеі – питома витрата палива, що відповідає заданому режиму роботи двигуна, г/кВт ∙ год; rп – питома вага палива (для дизельного палива rп=0,825 кг/л [4]); Vzi – швидкість руху автомобіля, км/год. Під час розрахунку економічної характеристики використовуються дані динамічного розрахунку автомобіля на прямій передачі. Для заданих частот обертання колінчастого вала двигуна з табл. 2.6 беруть значення швидкості руху Vі і записують у табл. 2.7. Потужність, яка необхідна для руху автомобіля на даній швидкості у заданих дорожніх умовах з повним навантаженням на прямій передачі, визначається за формулою:
, (2.25)
де Vzi – швидкість руху автомобіля на різних швидкісних режимах роботи двигуна на прямій передачі, км/год; y – приведений коефіцієнт дорожнього опору, який дорівнює y1 та 0,75y1; Рwzi – сила опору навколишнього середовища для різних швидкостей руху автомобіля на прямій передачі, Н. Питома витрата палива, яка відповідає даному режиму роботи двигуна, визначається за формулою:
geі = kn·kN·gен, (2.26) де – коефіцієнти, що враховують зміну витрати палива залежно від частоти обертання колінчастого вала двигуна і ступеня його завантаження. Для дизельних і карбюраторних двигунів
(2.27)
де – поточне значення частоти обертання двигуна і частота обертання при максимальній потужності, об/хв (табл. 2.6). Для двигунів: – карбюраторних
; (2.28) – дизельних
(2.29)
де – потужність двигуна за зовнішньою швидкісною характеристикою, кВт (табл. 2.5). Коефіцієнти і також можуть визначатися за графіками залежностей , з рис. 2.5, (а, б) [1, 2]. Результати розрахунків записують у табл. 2.7, та на основі її даних будують графік економічної характеристики завантаженого автомобіля на прямій передачі для двох типів доріг (рис. 2.6).
Приклад. Проведемо розрахунок економічної характеристики автомобіля під час руху з повним завантаженням на прямій передачі у різних дорожніх умовах (для y1=0,033 і y2=0,75y1=0,025). Тоді потужність, яка необхідна для руху повністю завантаженого автомобіля в заданих дорожніх умовах (y1=0,033), дорівнює:
Nе20 = (18,00/3600·0,9)(170984·0,033+88,7)=31,84 кВт.
Аналогічно розраховуємо Nеі для інших швидкісних режимів і дорожніх умов. Результати розрахунків заносимо в табл. 2.7.
Коефіцієнти, що враховують зміну витрати палива залежно від частоти обертання колінчастого вала двигуна і ступеня його завантаження визначаємо з виразів
Питома витрата палива, яка відповідає і-тому режиму роботи двигуна:
gе20 = 1,114·1,00·245=272,54 г/кВт год.
Аналогічно розраховуємо gеі для решти швидкісних режимів і дорожніх умов. Отримані дані заносимо в табл. 2.7. З отриманих значень V, Nei, gei можна визначити витрату палива в літрах на 100 км пройденого шляху для різних швидкостей руху за формулою (2.24).
Qs20 = 272,54·31,84/10·0,825·18,00=58,44 л/100 км.
Аналогічно розраховуємо Qsi для решта режимів і дорожніх умов. Отримані результати записуємо в табл. 2.3. Таблиця 2.3 Показники економічної характеристики автомобіля
На основі даних табл. 2.7 будують графік економічної характеристики завантаженого автомобіля на прямій передачі для двох типів доріг.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|