Оцінювання письмових творчих робіт (переказів і творів)
У 4-му класі за навчальні перекази виставляються тільки позитивні оцінки. Незадовільну роботу учитель може оцінювати після того, коли учень попрацює над її удосконаленням і виправленням допущених помилок.
За письмову тюрму роботу виставляються дві оцінки: за зміст і мовне оформлення, за орфографічну чи пунктуаційну грамотність з урахуванням каліграфії письма. Учитель повинен уточнити, виставляючи оцінку, наприклад; за зміст — “4”, за грамотність — "3", пишучи ці слова в зошиті, а в журналі виставляючи оцінки у двох різних колонках. На місці негативної оцінки залишають порожню клітинку журналу.
Якщо учень не заслуговує позитивної оцінки за творчу роботу, учитель ставить під нею тільки підпис з письмовим зауваженням або порадою.
Критерій оцінок такий:
Оцінка "5" (10-12 балів)ставиться, якщо зміст тексту відповідає темі, заголовку, у ньому розкрито головну думку, наявні зачин, основна частина і кінець; твір написано за планом, складові частини тексту виділено абзацами; будова речень граматично правильна, між ними існують логічні зв'язки; слова дібрані залежно від мети висловлювання; допущено одну-дві помилки у побудові речеш або увживанні слів; немає орфографічних та пунктуаційних помилок на вивчені правила.
Оцінка "4" (7- 9 балів)— у тексті розкрито основну думку і загальний зміст, є всі складові частини, але допущено дві-три помилки у будові речень і вживанні слів та одну-дві орфографічні й одну пунктуаційну помилки на вивчені правила.
Оцінка "З" (4-6 балів)— у роботі наявні відхилення від авторського тексту (переказ) або від теми (твір); неповно розкрито головну думку, є недоліки у структурі тексту (відхилення від плану, відсутні зачин або кінцівка), допущено три-чотири помилки у будові речень, у зв'язках між ними або у вживанні сліп та гри-п'ять орфографічних і одну-дві пунктуаційні помилки.
Примітка. Самостійні виправлення у творчих роботах, зроблені школярем акуратно, не впливають на загальну оцінку.