Орієнтовна структура уроку з розвитку мовлення (написання твору)
I. Організація класу.
II. Актуалізація чуттєвих уявлень учнів.
1. Читання віршів.
2. Слухання музичних творів.
3. Інсценізовані уривки.
III. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Опрацювання нового матеріалу (колективна робота).
1. Робота з опорними словами.
2. Робота з допоміжними словами.
3. Утворення словосполучень та складання речень.
4. Робота над планом твору.
5. Слухання зразка твору.
V. Самостійна робота. Написання твору учнями.
VI. Перевірка самостійної роботи.
1. Читання творів учнями.
2. Корекція і доопрацювання творів.
VII. Підсумок уроку.
4-й клас.Школярі складають розповіді за опорними словами і картиною, за аналогією із прочитаним, за окремими епізодами кінофільму, сценами дитячого спектаклі (обсяг десять дванадцять речень); будують порівняльні наукові і художні описи за опорними словами, за даним початком.