Аналізує хід гри, указую на припущені типові помилки. Серед помилок, які найчастіше зустрічаються, а також можуть бути свідомо допущені учасниками гри за пропозицією вчителя,— непроведення огляду урни для голосування перед його початком, урну не опломбовано, спроба отримання бюлетенів без пред’явлення документів, що засвідчують особу, або кількох бюлетенів.
УРОК № 51
(РЕЗЕРВНИЙ)
Варіант 2
Тема.Судовий розгляд кримінальних справ.
Мета:поглибити, систематизувати, закріпити знання учнів щодо розгляду кримінальних справ; формувати вміння правомірно діяти в разі зіткнення з правоохоронцями, захищати свої права у ході судового розгляду, правомірно користуючись при цьому своїми правами; виховувати повагу до суду.
Тип уроку:формування практичних навичок.
Форма уроку:гра.
Структура уроку
I. Організаційний момент
II. Систематизація знань учнів Рольова гра «Судовий розгляд».
III. Підсумки уроку
Підготовчий етап
Клас (кабінет) заздалегідь готуються, наблизивши його обстановку до судової обстановки. Ставлю відповідним чином парти (столи), позначаю місце для «видалення» свідків тощо.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
У разі проведення рольової гри необхідно на попередньому уроці розподілити ролі (судді, народні засідателі або присяжні, секретар судового засідання, підсудний, захисник, прокурор (державний обви-нувачувач), свідки, експерт тощо). Склад учасників гри залежить від фабули та обставин справи, що пропонується до розгляду. Розподіл ролей залежно від конкретних умов можна проводжу шляхом жеребкування, або ж ролі розподіляє сам.
II. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Вступне слово вчителя.
Повідомляю про порядок проведення гри, пропоную учням згадати стадії розгляду кримінальної справи, визначити порядок дій кожного учасника рольової гри.