МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поточний самоконтроль
1.11.1 Завдання для дослідження схем в MS
1. Дослідити подільник напруги. Побудувати модель ПН (рис.1.22) Дослідити зміни вихідної напруги та зробити висновки за умов вмикання перемикачів: лише -J1; - J1, J2; - J1,J3; - J1, J2, J3; лише - J3 . Визначити, за яких опорів навантаження коефіцієнт передачі ПН зберігається на рівні K ~1, якщо опір джерела живлення становить 10 Ом, 20 кОм, 1 МОм. 2. Сформувати модель та дослідити диференціюючу RC-схему (рис.1.23). Визначити сталу часу та номінали компонентів за яких, забезпечується 10% та 100% спади вершин імпульсів тривалістю 3 мкс. Для вказаних випадків розрахувати та дослідити за допомогою Bode Ploter межові частоти (рис. 1.23). При виконанні цієї вправи слід враховувати, що 100% спад вершини відбувається за 3τН= 3/RC, а заряд конденсатора на 0.1UМАКС, тобто коли забезпечується 10% спад вершини, відбувається приблизно за 0.1τН. При використанні Bode Ploter спочатку визначається приблизне значення межової частоти, коли виставляється широкий діапазон (наприклад, F = 1 МГц, І= 1 мГц). Після попереднього. визначення частоти діапазон звужується, що дає можливість майже точно виставити -3дБ та визначити fН = wН/2π. При дослідженнях спад вершини імпульсів доцільно визначати за допомогою візирних лінійок осцилографа(рис.1.24). Вихідний сигнал поступає в канал «В», де для вказаного положення лінійки фіксується 50% спад вершини імпульсу тривалістю 331.439 мкс. Аналогічно, зміщуючи лінійку, можна визначити тривалість вихідного імпульсу, за якої забезпечується допустимий спад вершини. 3. Сформувати та дослідити моделі диференціюючих схем RC- та LR - типів (рис.1.25). - Для показаних опорів, ємностей та індуктивностей розрахувати сталі часу, межові частоти та визначит межову частоту в коливання за секунду (в герцах). - Вмикнути моделювання, виставити параметри осцилографів для відображення вихідних імпульсів, поданих на рис.1.26. Порівняти ці імпульси з тестовими сигналами (рис.1.18.) та зробити висновки відносно співвідношень tі та t. На всі входи подається імпульс однакової тривалості, визначити її. Для вказаних положень візирних лінійок встановити спади вершин. - До генератора та виходів ДС підключити Bode Plotter (рис.1.23), визначити межові частоти та допустиму тривалість імпульсів, за якої спад вершини не перевищить 10%. - Сформулювати висновки. 1. Сформувати та дослідити моделі інтегруючих схем RC- та LR - типів (рис.1.27). - Для показаних опорів, ємностей та індуктивностей розрахувати сталі часу, межові частоти та визначит межову частоту в коливання за секунду (в герцах). - Вмикнути моделювання, виставити параметри осцилографів для відображення вихідних імпульсів, поданих на рис.1.28. Порівняти ці імпульси з тестовими сигналами (рис.1.19.) та зробити висновки відносно співвідношень tі та t. На всі входи подається імпульс однакової тривалості, визна чити її. Для вказаних положень візирних лінійок встановити ступень заряду конденсатора. Для кожної схеми визначити тривалість імпульсу, за якої вихідний імпульс формується з допустимими спотвореннями (t ФР = 0.1 t і ). - Розрахувати та дослідити за допомогою Bode Ploter межові частоти. - Провести аналіз, Сформувати висновки. 2. Дослідити генератор струму ( ГС ). Сформувати модель ГС (рис.1.29). Джерело енергії має внутрішній опір 10 кОм (R1). Дослідити в MS залежність струму від опору навантаження. Визначити межі зміни опору. Повторити експеримент , збільшивши опір навантаження до 5кОм (замінити потенціометр R2). Сформулювати висновки. В яких межах зміна опору навантаження суттєво не впливає на режим джерела живлення? 3. Дослідити генератор напруги (ГН). Побудувати модель ГН (рис.1.30). Джерело енергії має внутрішній опір 100 Ом (R 1). Дослідити залежність напруги на навантажені від опору навантаження. Ви значити межі зміни напруги. Повторити експеримент, зменшивши опір навантаження до 500 Ом Сформулювати висновки. В яких межах зміна опору навантаження суттєво не впливає на режим джерела живлення?
1.11.2 Контрольні запитання
1. Яка принципова відмінність між активними та пасивними компонентами радіоелектронних пристроїв? 2. Який принцип реалізується при підсиленні потужності ЕІС за допомогою електронних приладів? 3. Дайте визначення основних типових перетворень ЕІС. 4. Чому і в яких випадках електронні системи досліджуються в частотній та часовій областях? 5. Яким чином активні компоненти використовуються для підсилення потужності ЕІС? 6. Як змінюється коефіцієнт передачі подільника при зменшенні співвідношення R2 / R1? 7. Покажіть зміни АЧХ та ПХ диференціюючої та інтегруючої схем при збільшенні сталої часу . 8. Опишіть процеси формування, перетворення та передачі ЕІС в електронних вимірювальних системах . 9. Охарактеризуйте основні переваги та недоліки аналогових та цифрових інформаційних систем. 10. Сформулюйте початкові засади електроніки та схемотехніки Читайте також:
|
||||||||
|