Принципова схема слідкуючої САУ з електромашинним підсилювачем зі зворотнім зв’язком за струмом та швидкістю
Принципова схемаслідкуючої САУ на основі ЕМУ-Д зі зворотнім зв’язком за струмом та швидкістю зображена на рис. 20.
Рис. 20. Принципова схема слідкуючої САУ зі зворотнім зв'язком за струмом та швидкістю
На рис. 20 позначені наступні елементи:
СД– сельсин датчик, служить для завдання вхідного сигналу ;
СП – сельсин-приймач.;
СД – СП - сельсинна пара працює в трансформаторному режимі і виконує роль завдання сигналу , вимірювання вихідного сигналу та формує сигнал неузгодженості ;
ФЧВ – фазочутливий випрямляч, здійснює випрямлення сигналу змінного струму в сигнал постійного струму з врахуванням знаку;
П(р) – послідовний корегуючий пристрій;
ЕП – електронний підсилювач;
ЕМП – електронно-машинний підсилювач;
ОК1, ОК2 – обмотка керування ЕМП;
ПД – привідний двигун;
ОЗД – обмотка збудження двигуна;
ВД – виконавчий двигун;
Р – редуктор;
Н – навантаження;
RС– сирієсний опір, використовується для вимірювання струму якоря двигуна;
ТГ – тахогенератор, використовується для створення зворотного зв’язку по швидкості. ТГ виробляє напругу, що є пропорційною швидкості обертання валу;
ОЗТГ – обмотка збудження тахогенератора;
К(р) – паралельний корегуючий пристрій.
В принциповій схемі слідкуючої САУ (рис. 20) керуючий сигнал (сигнал похибки) виробляється за допомогою сельсинної пари, яка працює в трансформаторному режимі. Один сельсин – датчик СД зв’язаний з задаючою віссю, інший – приймач СП зв’язаний з виконавчою віссю. Сигнал помилки поступає на вхід фазочутливого випрямляча, після чого подається до послідовного корегуючого пристрою, посилюється електронним підсилювачем та подається на вхід ЕМУ, ротор якого приводиться в обертання привідним двигуном. ЕМУ живить виконавчий двигун, який через редуктор обертає виконавчу вісь та датчик кутового зворотного зв’язку СП. В якості датчика швидкості використовується тахогенератор, що кінематично зв’язаний з виконавчою віссю. Напруга ТГ поступає на вхід електронного підсилювача через корегуючий контур К(р). Крім напруги тахогенератора, в слідкуючій САУ в якості зворотного зв’язку по струму якоря ВД використовується падіння напруги UС на опорі RС. Корегуючі зв’язки по швидкості обертання об’єкту та струму якоря виконавчого двигуна забезпечують стійку роботу слідкуючої системи.