Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Додержання фінансової дисципліни

У разі нецільового використання бюджетних коштів, отриманих у вигляді субвенції, зазначені кошти підлягають обов'язковому поверненню до відповідного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Відповідні посадові особи притягаються до відповідальності згідно з законом.

У ст. 121 БКУ визначено правові засади відповідальності за бюджетні правопорушення, зокрема встановлено, що особи, винні у порушенні бюджетного законодавства, несуть цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законами України.

Бюджетне правопорушення, вчинене розпорядником або одержувачем бюджетних коштів, може бути підставою для притягнення до відповідальності згідно з законом його керівника чи інших відповідальних посадових осіб залежно від характеру вчинених ними дій.

Посадові особи органів державної влади, органів влади АРК та органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, які вчинили бюджетне правопорушення, несуть передбачену законом цивільно-правову відповідальність згідно з законом незалежно від накладення передбачених БКУ утримання на розпорядника або одержувача бюджетних коштів.

Водночас бюджетне законодавство закріплює конституційні принципи, зокрема на судовий захист, передбачивши право на оскарження рішення про накладення утримання за бюджетне правопорушення.

Таке рішення оскаржується в адміністративному або судовому порядку протягом 10 днів з дня його винесення, якщо інше не передбачено законом. Факт оскарження рішення про накладення утримання за бюджетне правопорушення не зупиняє виконання цього рішення.

У разі визнання судом рішення про накладення утримання за бюджетне правопорушення повністю чи в частині незаконним особі, щодо якої воно було винесене, перераховуються недоотримані бюджетні кошти та поновлюються інші обмежені таким рішенням її права.

 

Лекційне заняття

План

1. Відповідальність за порушення фінансового законодавства в системі юридичної відповідальності

2. Поняття та ознаки фінансового правопорушення як підстави фінансово-правової відповідальності

3. Поняття та особливості фінансово-правових санкцій

4. Відповідальність за порушення бюджетного законодавства

Практичне заняття

Питання для обговорення

1. Поняття, мета, принципи та функції фінансово-правової відповідальності.

2. Співвідношення фінансово-правової відповідальності з іншими видами юридичної відповідальності.

3. Відповідальність за порушення податкового законодавства.

4. Відповідальність за порушення встановленого порядку обігу готівки.

Глосарій:відповідальність за порушення фінансового законодавства; фінансова відповідальність; фінансове правопорушення; бюджетне правопорушення; податкове правопорушення; склад фінансового правопорушення; фінансово-правова санкція; штраф; пеня.

Питання та завдання для самоперевірки і контролю засвоєння знань:

1. Дати відповідь на контрольні питання.

1.1. Як співвідноситься фінансово-правова відповідальність з іншими видами юридичної відповідальності?

1.2. Якими ознаками характеризується фінансове правопорушення?

1.3. Що розуміють під складом фінансового правопорушення?

1.4. Які ознаки об’єктивної сторони правопорушення?

1.5. Хто виступає суб’єктом фінансового правопорушення?

1.6. Які ознаки суб’єктивної сторони правопорушення?

1.7. Які види фінансових санкцій Ви знаєте?

1.8. Які особливості фінансових санкцій?

1.9. Яка відповідальність установлюється за порушення бюджетного законодавства?

1.10. Яка відповідальність установлюється за порушення податкового законодавства?

 

2. Скласти термінологічний словник до теми.

3. Скласти опорний конспект питань для обговорення на семінарському занятті.

4. Виконати завдання:

4.1. Розробити структурно-логічну схему «Юридичний склад фінансового правопорушення».

4.2. Описати елементи юридичного складу податкового правопорушення (суб’єкт, об’єкт, суб’єктивна сторона, об’єктивна сторона), визначеного п.п. 1.1. ст. 120 Податкового кодексу України.

4.3. Використовуючи положення ст. ст. 102, 114 Податкового кодексу України, письмово описати строки давності для застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків для нарахування податкових зобов’язань.

4.4. Користуючись джерелами зі списку використаної та рекомендованої для поглибленого вивчення курсу літератури скласти таблицю 5.1 «Відмежування штрафної фінансової санкції (штрафу) від штрафів за адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством»

Таблиця 5.1

Відмежування штрафної фінансової санкції (штрафу) від штрафів за адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством

 

Штрафна фінансова санкція (штраф) – це стягнення у грошовій формі, встановлене нормами фінансового законодавства, яке застосовується органами ДПС України та іншими уповноваженими державою органами відносно юридичних та фізичних осіб за вчинення фінансового правопорушення, і стягується на користь держави і муніципальних утворень
На відміну від адміністративного штрафу штраф як фінансова санкція: На відміну від кримінального штрафу штраф як фінансова санкція: На відміну від штрафу за цивільним законодавством штраф як фінансова санкція:
ü не може бути замінено іншим стягненням; ü … ü … ü …

 

5. Розв’язати тести:

5.1. Визначення: «… - зовнішня сторона суспільно шкідливого діяння (дії чи бездіяльності), яке посягає на об’єкт, що охороняється нормами фінансового права, заподією чи створює загрозу заподіяння йому шкоди» відповідає поняттю:

а) суб’єктивна сторона правопорушення;

б) об’єкт правопорушення;

в) суб’єкт правопорушення;

г) об’єктивна сторона правопорушення.

5.2. Визначення: «… - це елемент складу правопорушення, що відображає психічні процеси, які характеризують свідомість і волю суб’єкта правопорушення в момент його скоєння» відповідає поняттю:

а) суб’єктивна сторона правопорушення;

б) об’єкт правопорушення;

в) суб’єкт правопорушення;

г) об’єктивна сторона правопорушення.

5.3. Правовідновлювальною фінансовою санкцією є:

а) пеня;

б) штраф;

в) відшкодування збитків;

г) повернення коштів.

5.4. Каральною фінансовою санкцією є:

а) пеня;

б) штраф;

в) відшкодування збитків;

г) повернення коштів.

5.5. Фінансово-правова відповідальність застосовується у вигляді таких санкцій:

а) відшкодуваня збитків та пеня;

б) відшкодуваня збитків та штраф;

в) відшкодуваня збитків, штраф та пеня;

г) штраф та пеня.

5.6. За порушення законів з питань податкового законодавства не застосовується такий вид юридичної відповідальності:

а) фінансова;

б) адміністративна;

в) дисциплінарна;

г) кримінальна.

5.7. За одне податкове правопорушення контролюючий орган може застосувати:

а) тільки один вид штрафної (фінансової) санкції (штрафу);

б) не більше двох видів штрафної (фінансової) санкції (штрафу);

в) не більше трьох видів штрафної (фінансової) санкції (штрафу);

г) не менше двох видів штрафної (фінансової) санкції (штрафу).

5.8. Визначення: «… - правовідновлювальна фінансова санкція у вигляді грошової суми, яку учасник фінансових правовідносин повинен виплатити у разі порушення термінів сплати певних грошових сум, встановлених чинним законодавством у сфері податкових, бюджетних та інших фінансових відносин» відповідає поняттю:

а) штраф;

б) пеня;

в) відшкодування збитків;

г) повернення коштів.

5.9. Порушенням бюджетного законодавства не визнається:

а) включення даних до бюджетних запитів;

б) порушення встановлених термінів подання бюджетних запитів;

в) визначення недостовірних обсягів бюджетних коштів при плануванні бюджетних показників;

г) нецільове використання бюджетних коштів.

5.10. Визначення: «… - суспільні відносини, на які спрямована протиправна та суспільно шкідлива поведінка суб’єкта фінансового правопорушення, які охороняються нормами права і на які посягає фінансове правопорушення» відповідає поняттю:

а) суб’єктивна сторона правопорушення;

б) об’єкт правопорушення;

в) суб’єкт правопорушення;

г) об’єктивна сторона правопорушення.

Література:

* * *


Читайте також:

  1. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  2. VII. ТЕСТИ З ДИСЦИПЛІНИ «МІЖНАРОДНА
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості
  4. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  5. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  6. Аналіз стану військової дисципліни
  7. Аналіз фінансової звітності корпорації
  8. Аналіз фінансової звітності методом коефіцієнтів
  9. Аналіз фінансової незалежності підприємства
  10. Аналіз фінансової спроможності реалізації інвестиційного проекту
  11. Аналіз фінансової стійкості (за абсолютними показниками)
  12. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВА




Переглядів: 720

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відповідальність за порушення бюджетного законодавства | ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ. ОСОБЛИВА ЧАСТИНА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.