Вагоно-години простою на кінцевих станціях дільниці під накопиченням
Σntнак
Пробіг збірних поїздів, п-км
ΣNLзб
Пробіг вивізних поїздів, п-км
ΣNLвив
Середній склад збірного поїзда, ваг
mзб
Середній склад вивізного поїзда, ваг
mвив
Середня дільнична швидкість збірних поїздів, км/год
Vдзб
Середня дільнична швидкість вивізних поїздів, км/год
Vдвив
Маневрові локомотиво-години на кінцевих станціях
ΣTман
Простій місцевого вагона, год
tм
Простій місцевого вагона з однією вантажною операцією, год
tван
1.6.2 Техніко-економічне порівняння варіантів організації місцевої роботи на дільниці
Оскільки капіталовкладення по варіантах одноетапні, а експлуатаційні витрати не змінюються у часі, то економічна ефективність може бути визначена по сумі річних приведених витрат. При цьому найкращим з економічної точки зору являється варіант, який забезпечує мінімальні приведені витрати:
Експлуатаційні витрати складаються з витрат, що пов’язані з пересуванням поїздів по дільниці, маневровою роботою та простоєм вагонів на кінцевих та проміжних станціях дільниці:
Річні витрати, пов’язані з пересуванням поїздів, можна визначити як:
де ΣNL – сумарні поїздо-кілометри пробігу поїздів по варіантах;
Cп-км – вартість одного поїздо-кілометра, грн.
При техніко-економічному обґрунтуванні заходів, які пов’язані з покращенням експлуатаційної роботи визначаються витрати, які приходяться на визначений вимірник роботи рухомого складу. При цьому визначається не повна величина експлуатаційних витрат, а частина, безпосередньо пов’язана з даним видом пробігу рухомого складу.
Необхідно визначити собівартість одного поїздо-кілометра Cп-км збірних (вивізних) поїздів по варіантам. Для цього використовується метод розрахункових параметрів (табл. 1.6).