Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Способи викладу норми права в статті нормативно-правового акту.

Нормативно-правовий акт як зовнішня форма виразу правових норм має свою будову. Основними структурним елементом нормативно-правового акту є стаття. Норма права знаходить своє відображення в статтях нормативно-правового акту.

Існує декілька способів викладу норми права в статті нормативно-правового акту, що визначають особливості її реалізації.

1. Прямий спосіб – має місце у випадку, коли в тексті нормативно-правового акту відсутні будь-які посилання і всі структурні елементи норми повністю викладені в одній статті. Вказаний спосіб забезпечує реалізацію норми лише на основі вивчення даного нормативно-правового акту.

2. Відсилочний спосіб – має місце тоді, коли зміст правової норми не викладається повністю в одній статті, а конкретизуються шляхом посилання до іншої статті цього ж нормативного акту. В процесі реалізації цей спосіб надає можливість конкретизувати правову норму шляхом вивчення норм правового документу в цілому.

3. Бланкетний спосіб – має місце у випадку, коли конкретизація правової норми здійснюється шляхом посилання на текст іншого документу. Реалізація норми в цьому випадку пов’язується з необхідністю вивчення системи юридичних документів, що регламентують однорідну сферу суспільних відносин.

4. Абстрактний – цей спосіб викладу встановлює можливість перерахування родових ознак, які характеризують можливості певної юридичної категорії (наприклад: норма ЦК містить поняття юридичної особи).

5. Казуальний спосіб – встановлює можливість викладу правової норми шляхом перерахування видових ознак, що характеризують особливості певної юридичної категорії (наприклад: встановлені нормативно в Житловому кодексі види захворювань, які надають право на окрему кімнату в квартирі). В процесі реалізації забезпечує конкретизацію припису у випадку, що має видові ознаки.

 

 

Тема 2. Юридичний процес та його зв’язок з реалізацією норм права.

Питання:

I. Юридична процедура: поняття та принципи її здійснення.

II. Поняття, ознаки та стадії юридичного процесу.

III. Співвідношення юридичного процесу та юридичної процедури.

 


Читайте також:

  1. D (правая) S (левая)
  2. I. ТЕОРИЯ И ИСТОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  3. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  4. II. ТЕОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  5. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  6. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  7. XV. Реалізація права вступників на вибір місця навчання
  8. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  9. АВТОРСЬКЕ ПРАВО І СУМІЖНІ ПРАВА
  10. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  11. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  12. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ




Переглядів: 1121

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація правових норм. | Юридична процедура: поняття та принципи її здійснення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.