МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
Класифікація технологічного обладнання для обслуговування і ремонту автомобілів
Технологічне обладнання, призначене для механізації технологічних процесів ТО і ремонту рухомого складу автомобільного транспорту, є частиною основних виробничих фондів. Потреба в технологічному обладнанні на АТП і об'єднаннях різних розмірів рекомендується табелем технологічного обладнання і спеціалізованого інструмента, в який включені три групи: обладнання загально технічного призначення, що застосовується в різних галузях народного господарства, в тому числі і на автомобільному транспорті; гаражне обладнання, тобто обладнання, що використовується тільки при ТО і ремонті автомобілів; нестандартизоване обладнання. До першої групи належать металорізальні і деревообробні верстати, ковальсько-пресове, кранове та інше обладнання. Залежно від призначення металорізальні верстати поділяються на універсальні, спеціалізовані (обробка деталей одного найменування, але різних розмірів) і спеціальні, призначені для обробки одного певного виробу. Залежно від мас металорізальні верстати поділяються на легкі (масою до 1 т), середні (від 1 до 10 т) і важкі (більше за 10 т). У міру автоматизації металорізальні верстати поділяються на автомати та напівавтомати з цикловим і числовим програмним управлінням. Деревообробне обладнання поділяється за призначенням: 1 група - для різання і обробки деревини із зміною розмірів і форм; 2 група - для виконання загинальних, сушильно-теплових та інших допоміжних робіт; 3 група - для механізації верстатних, біля верстатних і транспортних операцій; 4 група - заточувальні верстати і обладнання, призначене для обслуговування дерево-обробного інструмента. Ковальсько-пресове обладнання — це гідравлічні і механічні преси, обрізні і штампувальні автомати, ножиці і загинальні машини тощо. Залежно від мас ковальсько-пресове обладнання поділяється на легке (масою менше за 9 т), середнє (10 ... 50 т) і важке (більше за 50 т). Кранове обладнання розрізнюється за режимами роботи механізму головного підйому: з ручним приводом; машинним приводом (легкі, середні, важкі, вельми важкі крани). Гаражне обладнання розрізняється за призначенням і складністю. За призначенням виділяють обладнання для таких основних робіт: мийних і очищувальних; підіймально-транспортних, мастильних; заправляння маслами, повітрям і робочими рідинами; контрольно-діагностичних і регулювальних енергетичне обладнання, а також систем живлення карбюраторних, дизельних і газобалонних автомобілів; розбирально-складальних і ремонтних; шино-монтажних і шиноремонтних. За складністю конструкції і проведення ТО і ремонту гаражне обладнання поділяється на складне (вартість більше за 5 тис. грн), наприклад, стенд для перевірки гальмових властивостей; середньої складності (вартість 2... 5 тис.грн), наприклад, підйомники, мастило-роздаточні колонки; нескладне (вартість менше 2 тис. грн): слюсарно-монтажний інструмент, візки для зняття і установки коліс та ін. Номенклатура технологічного обладнання, що випускається, різноманітна, тому для проведення порівняльної оцінки обладнання з метою його характеристики і подальшого вдосконалення необхідна його класифікація. Принципи такої класифікації: • функціональне призначення; • технологічне розташування; • принцип дії; • тип приводу робочих органів; • міра спеціалізації; • міра рухливості; • рівень автоматизації. Основним принципом класифікації обладнання є функціональне призначення, тобто належність до відповідного виду робіт. За функціональним призначенням обладнання, що застосовується в АТП для ТО і ремонту, можна розділити на 8 груп: шиномонтажне і шиноремонтне; підіймально-транспортне; розбирально-складальне; прибирально-мийне; мастильно-заправне; обкаточне; спеціалізований інструмент; засоби для діагностування обладнання; засоби для діагностування і регулювання агрегатів, вузлів і систем. За принципом дії гаражне обладнання може бути інерційно-ударним, гідравлічним, ультразвуковим. Діагностичне обладнання, відповідно до методу, на якому заснована його дія, може бути метричним, оптичним, віброакустичним та ін. За технологічним розташуванням все обладнання можна поділити на зовнішнє, вбудоване, змішане. Гаражне обладнання у зв'язку зі специфікою свого функціонального призначення належить до зовнішнього обладнання. Діагностичне обладнання може бути зовнішнім, змішаним, вбудованим. Зовнішнє обладнання встановлюється поза автомобілем і служить для періодичного контролю і обслуговування агрегатів і вузлів. Вбудоване обладнання міститься безпосередньо на автомобілі (вбудовується в автомобіль) і може здійснювати як безперервний, так і періодичний контроль в автоматичному або керованому режимах. Змішаним обладнанням є таке обладнання, частина якого розташовується на автомобілі (накопичувачі інформації), а частина поза ним для аналізу інформації. Зовнішнє обладнання поділяється на підвісне, підлогове, канавне, над-канавне. За типом приводу робочих органів все обладнання може мати: механічний, електричний, гідравлічний, пневматичний, комбінований приводи. За мірою спеціалізації все обладнання поділяється на вузькоспеціалі-зоване, яке можна використати тільки для одного типу рухомого складу, і спеціалізоване, що використовується для обслуговування будь-яких типів рухомого складу. За рухливістю і рівнем автоматизації все обладнання поділяється на: пересувне, переносне, стаціонарне, ручне, механізоване, автоматизоване. Ручне обладнання (неавтоматизоване) потребує обов'язкової участі виконавця під час його використання, всі операції при цьому проводяться вручну. Якість робіт, що виконуються таким обладнанням, багато в чому визначається кваліфікацією і досвідом виконавця. Автоматизоване обладнання потребує лише незначного втручання виконавця (оператора). При його використанні всі операції з ТО і ремонту автомобіля виконуються автоматично, виконавець тільки включає обладнання і задає потрібний режим. Механізація процесів ТО і ПР рухомого складу автомобільного транспорту є одним з основних шляхів поліпшення технічного стану транспорту, зниження витрат на підтримку його працездатності. У випадку здійснення механізації зменшується кількість ремонтних робітників, знижується трудомісткість робіт з ТО і ПР, підвищується якість їхнього виконання, поліпшуються умови праці ремонтних робітників. Зниження трудомісткості робіт з ТО і ПР досягається за шляхом скорочення часу виконання відповідних технологічних операцій внаслідок впровадження засобів механізації. Великий вплив має механізація технологічних процесів на якість виконання ТО і ПР. Особливо це характерно для контрольно-діагностичних, мастильно-заправних, прибирально-мийних і монтажно-демонтажних робіт. Поліпшення якості виконання робіт з ТО і ПР сприяє підвищенню надійності роботи рухомого складу на лінії, скороченню потоків відмов і відповідно зменшенню обсягів робіт, що виконуються, часу простою рухомого складу в ТО та ремонті і в очікуванні ТО та ремонту, збільшенню часу його роботи на лінії. Механізація виконання важких, трудомістких і небезпечних для здоров'я виконавця робіт сприяє не тільки зростанню продуктивності їхньої праці і підвищенню якості виконання ТО і ПР автомобіля, але і дозволяє знизити виробничий травматизм, професійні захворювання і пов'язані з ними втрати робочого часу. Залежно від ступеня технічної озброєності, досконалості організації ТО і ПР, що планується, розвитку виробництва АТП механізація може здійснюватися: - установкою необхідного обладнання, передбаченого технічною документацією; - впровадженням нового високопродуктивного обладнання, що замінює застаріле обладнання; - модернізацією і удосконаленням обладнання, що є в експлуатації. Розроблення заходів щодо механізації ТО і ПР являє собою різнопланову, комплексну задачу, розв'язання якої необхідно здійснювати в тісному взаємозв'язку з існуючими в АТП технологічними процесами, особливостями виробництва, що є виробничими площами, плануванням зон, дільниць, постів, технологічним обладнанням, іншими можливостями АТП, перспективами його розвитку. Завдання і кінцеві цілі механізації встановлюють у кожному АТП індивідуально, на основі визначення потреб у механізації, які визначають внаслідок вивчення процесу ТО і ПР, аналізу його недоліків. Залежно від вказаної потреби АТП в механізації підприємства можуть охоплювати: окремі операції або їхні групи; види робіт або їхні комплекси; передбачувані корінні зміни в технології ТО і ПР; будівництво нових виробничих корпусів; весь технологічний процес ТО і ПР. У випадку локальної механізації робіт окремих операцій ТО і ПР обов'язковою умовою повинно бути поєднання нових заходів з існуючими в АТП процесами ТО і ПР. Найбільше підвищення продуктивності і поліпшення умов праці під час ТО і ПР рухомого складу, особливо за виконання важких і трудомістких робіт, забезпечує комплексна механізація, яка охоплює всі основні, допоміжні і транспортні процеси. Для комплексної механізації і автоматизації процесів ТО і ПР створюються вузькоспеціалізовані, широко-спеціалізовані і універсальні лінії, комплекси і дільниці. Вузькоспеціалізовані пости призначені для певної кількості операцій. Наприклад, спеціалізований пост для заміни двигунів автомобілів КрАЗ, спеціалізований пост для заміни ресор вантажних автомобілів. Широко-спеціалізовані пости дозволяють механізувати цілий ряд робіт. Наприклад, спеціалізований пост для заміни передніх і задніх мостів, двигуна, КПП, редукторів, ресор вантажних автомобілів. Універсальні пости призначені для виконання всього комплексу робіт ТО і ПР автомобілів основних моделей в АТП. Порівняно з іншими постами ТО і ПР спеціалізовані пости забезпечують підвищення якості виконання робіт і продуктивності праці завдяки спеціалізації виконавців і обладнання, що застосовується, можливість більш чіткого дотримання вимог і вказівок технології робіт, можливість застосування обладнання вузького призначення, підвищення кваліфікації робітників за рахунок чіткого відпрацювання заходів щодо виконання обмеженої кількості закріплених за кожним операцій, скорочення потрібного числа робітників, отримання економічного ефекту у зв'язку зі скороченням часу простою автомобіля на посту. У комплексних АТП невеликої потужності (за кількістю автомобілів) у зоні ПР використовують в основному універсальні пости, а в АТП середньої і великої потужності — спеціалізовані пости різного типу.
7.1 Мийне обладнання Прибирально-мийні роботи проводять у спеціально виділеному і обладнаному для цих цілей виробничому приміщенні або на відкритих майданчиках. Мийне обладнання для легкових автомобілів класифікується за мірою автоматизації — автоматизоване (мийні лінії, струмінно-щіткові установки), механізоване (струмінно-щиткове, струмінні установки) і ручне (в основному шлангові струмінні установки високого і низького тиску). На СТО потужністю більше за 20 постів і великих АТП використовуються потокові автоматизовані лінії для миття автомобілів. На менш потужних СТО і АТП використовуються струмінно-щиткові установки, як правило, з установкою для сушки автомобілів і рідше – безщиткові струмінні установки. Як допоміжне мийне обладнання застосовують шлангові установки для миття автомобілів загалом, дисків коліс, днища кузова, двигунів. У спеціалізованих технологічних зонах використовують установки для миття окремих деталей і агрегатів, пістолети для обдування стислим повітрям та інше допоміжне обладнання. Можливі три режими роботи лінії: поодинокий, безперервний і налагоджувальний. Перші два режими є автоматичними. Настроювання на необхідний режим здійснюється оператором за допомогою перемикача, встановленого на пульті управління кабіни. Поодинокий режим застосовують для миття автомобілів, що надходять на мийний пост з інтервалами, які не забезпечують суцільний потік автомобілів. Безперервний режим передбачає миття автомобілів, що переміщаються на лінії безперервно з інтервалом 1,75 м. У випадку налагоджувального режиму всі блокування та автоматичні зв'язки порушуються і управління роботою складових елементів ведеться за допомогою окремих кнопок. Лінія М-133 являє собою комплекс обладнання для миття і сушіння легкових автомобілів, об'єднаний в єдину автоматизовану систему. До складу лінії входять: - установка М-133 для миття дисків коліс; - установка М-130 для зовнішнього миття легкових автомобілів; - установка М-132 для сушки легкових автомобілів після миття; - конвеєр П-540; - кабіна з пультом управління; - апаратна шафа; - командоколери нажимної дії для автоматичного управління обладнанням лінії. Принцип роботи інших ліній майже не відрізняється від описаного. Як миючі розчини рекомендовано 4-6 % розчин каустичної соди, нагрітий до t = 70 °С або знежирювальні і чистячі засоби серії "NEOKOR" із зниженим піноутворенням "NEOKOR" захист, "NEOKOR" антипіна. Біологічний розпад знежирювальних засобів "NEOKOR" складає 95 - 98 % протягом 10 - 14 діб. Мийна установка 196 М4 (рис. 4.1) призначена для миття вузлів та деталей масою не більше 200 кг та габаритними розмірами що не перевищують 750 х 500 х 500 мм. Ємність для миючого розчину 0,25-0,3 м3. Час прогріву води до робочої температури 1,5-2 год. Підігрів миючого розчину здійснюється електричними нагрівачами загальною потужністю 12 кВт. Габаритні розміри установки 1320 х 1150 х 1000 мм. Утановки для миття автомобілів GM-100 випускаються портального типу (автомобіль стоїть, а мийна установка переміщується по направляючих), тунельного (автомобіль рухається своїм ходом або за допомогою конвеєра, а мийна установка стоїть на місці) і комбінованого (і автомобіль, і установка рухаються у заданому режимі). Дані установки, як правило, працюють у комплекті з установкою для сушки автомобілів. Утановка GM-100 складається із двох вертикальних і однієї горизонтальної щіток. Мийні щітки складаються із замінних щіткових елементів. Волокна щіток мякі, довгі, закінчуються пухоподібною кінцівкою, що запобігає пошкодженню лакофарбового покриття кузова.
У випадку підведення горизонталної щітки до передньої або задньої частини автомобіля, мийна установка зупиняється і горизонтальна щітка починає здійснювати зворотньо-поступальний рух у вертикальному напрямку. Кількість ходів щіток у вертикальному напрямку (задається програмою) залежить від ступеня забруднення атомобілів, що надходять на мийку. Установка рухається на рейсах і виконує два робочі цикли: миття і сушіння. Установка GM-100 має потужність 27 кВт, тиск води 0,7 МПа, витрата води 100 л/хв., продуктивність 20-30 авт./год, габаритні розміри 10500 х 3805 х 3100 мм. Установка М-121 призначена для миття автомобілів знизу та складається із миючих механізмів з рухомими соплами 2, помпи, станції, двох дистанційних вимикачів і апаратного щитка 1. Привод мийних механізмів складається із електродвигуна з редуктором, який здійснює рух колектора мийного механізму і кругового руху його сопел. Вода із колектора до сопел подається через шланги. Дистанційні вимикачі призначені для автоматичного вмикання і вимикання електродвигунів приводу мийних механізмів і насоса. Установкою можна керувати за допомогою дистанційних вимикачів і вручну. Продуктивність установка М-121 30-40 авт./год, витрата води 200-300 л/хв, тиск води 0,8 МПа, потужність приводу 15 кВт і габаритні розміри 3450 × 3790 × 1490 мм.
Установка АМSS-6 ( рис. 7.3) складається із пересувної обмивальної рами, переносного пульта управління і пересувної сушильної рами. У обмивальній рамі є система електрозахисту та елементи управління горизонтальною і двома вертикальними щітками. У сушильну установку вмонтовані електричні турбовентилятори потужністю 7,5 кВт, витрата води 250-300 л/хв, габаритні розміри 10000 х 3100 мм.
На початку мийки автомобіль стоїть на місці, а мийна установка рухається на рейках, сушильна установка здійснює холостий хід. Обмивання автомобіля чистою водою здійснюється із сопел розташованих на першій рамі, змочування автомобіля – із сопел другої рами. Установка для миття вантажних автомобілів моделі 6405-57 призначена для миття вантажних автомобілів КАМАЗ, ГАЗ і ЗИЛ як з дерев´яною платформою, так і з металевим самоскидним кузовом. Камера 1 установки зварена з теплоізоляційними стінками. У торцях камери є дверні пройоми. Виконавчим органом механічного приводу є вал 3, привод якого здійснюється від електродвигуна через черв´ячний редуктор 2. Верхньою частиною камери переміщається кран-балка 5. На кран-балці встановлена відцентровий насос 9 типу 4КМ-6А, який подає під тиском гарячу воду до сопел. Вода подається із спеціального забірного бака 10, встановленого з правого боку камери. Вода після миття збирається під камерою, звідки за допомогою насоса 11 подається до гідроциклонів. У гідроциклонах вода очищається від великих механічних домішок і потрапляє у бак-відстійник, який складається з чотирьох відсіків. Після закінчення миття відключаються електродвигуни приводу кран-балки і насоса подачі гарячої води і включаються електродвигуни вентиляції і піднімання шторок дверних пройм. Після того як шторки піднімуться, кнопкою на пульті управління оператор може включити тяговий конвеєр, який виводить із камери обмитий автомобіль і встановлює наступний. Бункер бака-відстійника очищається від бруду автоматично, після миття певної кількості автомобілів (які встановлюються залежно від їх забруднення). Оскільки у першому і другому бункерах відстою збирається більше, як у третьому і четвертому, то вони очищуються частіше. Приблизно за два рази очищення першого та другого бункерів третій і четвертий очищаються один раз. У баку-відстійнику, а також і в забірному баку постійний рівень води підтримується поплавковими клапанами. Установка модель 6101-3 (рис. 7.5) призначена для зовнішнього миття шасі автомобіля і пропарювання агрегатів автомобілів. Мийна камера 1 - зварна, теплоізольована обладнана піднімними дверима 2 з електромеханічним тросовим приводом. Всередині камери за допомогою електромеханічного тросового приводу 7 може переміщатися мийна рамка 8. Рамка обладнана шарнірно-важільним механізмом 5 , який приводиться в дію завдяки переміщенню рамки вздовж камери. Мийний розчин до камери підводиться за допомогою шарнірного гідранта 6. Для пропарювання агрегатів в камері є три шланги 9. Мийний розчин підігрівається парою у спеціальному бойлері. Насосна установка 4 складається із трьох насосів типу МС-50, які подають мийний розчин до мийної рами, і двох факельних насосів типу 4НФ для перекачування відпрацьованого розчину із піддона камери у бак-відстійник 3.
Бак-відстійник розташований окремо від камери і є зварним теплоізольованим резервуаром, обладнаним водяними регістрами 10 для промивання бака, трубою 11 для зливу відстою з баку із поплавковим покажчиком рівня 12. Автомобіль надходить у камеру на вантажонесучому пульсуючому конвеєрі. Перед миттям з автомобіля необхідно зняти колеса, кабіна і кузов. Парові шланги вставляють у картер двигуна, коробки передач і заднього моста вручну. Випарене масло стікає в піддон мийної камери. Після закінчення випарювання переключенням крана в шланги подається мийний розчин, промиваючий картер головної передачі. Продуктивність насосної установки 100 м3/год, температура мийного розчину 80-85 оС, тривалість випарювання 15 хв, габаритні розміри 9600 х 4300 х 4050 мм.
Читайте також:
|
|||||||||||||
|