МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Піднімачі для автомобілів і гаражні домкратиНа станціях техобслуговування і автотранспортних підприємствах країни використовуються різні за конструкцією як вітчизняні, так і закордонні підйомники. Основною робочою функцією піднімачів для автомобілів є підняття і утримання автомобіля на певній висоті під час його технічного обслуговування та ремонту. При цьому повинен забезпечуватися максимальний доступ до вузлів автомобіля, що обслуговуються. Відповідно до виду роботи, яку виконують у тій або іншій технологічній зоні СТО і АТП, до піднімачів ставляться ті або інші технічні вимоги. Піднімачі, що застосовуються на СТО і АТП, класифікуються: - за типом установки (стаціонарні і пересувні); - кількістю стояків (1- стоякові і більше); - вантажопідємністю; - типом привода (електрогідравлічні, електромеханічні, пнемо-гідравлічні та ін.); - типом підіймальних пристроїв (ланцюгові, гвинтові, телескопічні, важельні); - типом підхоплювальних пристроїв (платформні - підхоплення за колеса, рамні у вигляді поперечних балок - підхоплення автомобіля за осі або раму, консольні - підхоплення за днище кузова). Стаціонарні піднімачі монтуються на певному місці, частіше за все без спеціального підмурівка на рівну поверхню підлоги і кріпляться за допомогою анкерних болтів або спеціальних шпильок. Якщо підйомник телескопічний (в тому числі плунжерний), то для його монтажу потрібен спеціальний підмурівок. До пересувних належать піднімачі, у яких переміщуються стояки. Основною перевагою пересувних підднімачів є їхня мобільність, можливість використання по черзі на різних постах і в різних технологічних зонах підприємства. Пересувні стояки можуть використовуватися в складі 1, 2, 3 і більше. У цьому випадку кожний стояк має свій індивідуальний привод і пульт управління. Для обслуговування легкових автомобілів на станціях технічного обслуговування в основному використовують піднімачі вантажопідйомністю 2 т. Доступ до вузлів і агрегатів піднятого автомобіля залежить від конструкції піднімальних пристроїв. Найбільший доступ до вузлів і агрегатів автомобіля знизу забезпечують піднімачі з піднімальним пристроєм у вигляді 4-поворотних консольних важелів. З таким піднімальним пристроєм виконані одно- і двостоякові піднімачі. Використовують такі піднімачі в зоні приймання і видачі, технічного обслуговування і ремонту, а також на дільниці проведення робіт з ремонту кузовів. Піднімачі з піднімальним пристроєм у вигляді поперечних балок (рамні) допускаються одно- і двоплунжерні. Використовуються вони в зонах миття, на постах нанесення антикорозійних покриттів, в зоні технічного обслуговування і ремонту. 7.2.1 Підйомно-оглядове обладнання.Підйомно-оглядове обладнання використовується під час ТО і ПР автомобіля для можливості підвищення продуктивності праці шляхом одночасного виконання роботи зверху (двигун, прилади, електричні дроти), знизу (трансмісія, ходова частина) і збоку (колісні гальма та ін.), що в кінцевому результаті зменшує час простою автомобіля під час технічного обслуговування. До основного підйомно-оглядового обладнання належать: • оглядові канави; • піднімачі; • естакади. До допоміжних засобів потрібно віднести домкрати, гаражні перекидувачі та ін. Підйомно-оглядове обладнання, що використовується під час ТО і ПР, за розташуванням робочих місць відносно об'єкта, що обслуговується, може бути розділено на групи. Потрібно відмітити, що характер роботи з ТО і ПР автомобілів зумовлює необхідність виконання їх переважно стоячи. 7.2.2 Оглядові канави.Канава є найбільш поширеним універсальним оглядовим пристроєм, що забезпечує одночасний фронт робіт знизу, збоку, зверху. Канавами обладнуються тупикові і прямоточні пости і потокові лінії. За шириною канави поділяються на вузькі і широкі. Ширина вузьких канав менша від ширини автомобіля, широких - більша. За будовою канави поділяються на міжколійні і бічні, з колійними постами і вивішенням коліс, траншейні та ізольовані. Будова канав залежить від конструкції автомобіля, технологічного обладнання і призначення постів, довжина канави повинна бути не менше довжини автомобіля. Глибина канави з урахуванням дорожнього просвіту автомобіля повинна бути для легкових автомобілів 1,4... 1,5 м (рис. 7.6), а для вантажних від 1,2 до 1,3 м. Ширина вузьких канав не більше за 0,9 м при залізобетонних ребордах і 1,1 м при металічних. Вузькі канави за простотою конструкції є найбільш універсальними, тобто придатні для всіх типів автомобілів (крім малолітражних). Бічні канави виконуються глибиною не більше за 0,8...0,9 м при ширині не менше за 0,6 м. Канави повинні мати вхід зі ступінчастими сходами, що розташовуються за межами робочої зони канави. Для безпечного заїзду автомобілів канави збоку огороджуються направляючими ребордами, а з торця (з боку заїзду) відбійником, що вирівнює напрям коліс. Реборди можуть бути металеві і залізобетонні висотою не більше за 15 см. Для фіксації кінцевого положення автомобіля під час повздовжнього його переміщення вздовж тупикової канави з боку відкритої траншеї роблять упори.
Паралельні вузькі канави сполучаються відкритою траншеєю або тунелем. Ширина траншеї (тунелю) може бути 1...2 м, глибина до 2 м. Траншеї захищають поручнями, а через канави зі сторони траншеї (за межами робочої довжини) встановлюють перехідні містки. Траншеї (тунелі) повинні мати не менше одного виходу на 2..З канави. Широкі канави довше автомобіля, що обслуговується, на 1..1,2 м за ширини 1,4..3,0 м. Для роботи збоку передбачаються трапи (решітки), що знімаються. Широкі канави забезпечують більшу зручність під час роботи знизу, чим вузькі, оскільки під автомобілем є велика вільна зона, зручна для розміщення технологічного обладнання, інструмента, запасних частин, що забезпечує вільний маневр працюючих знизу робітників. Широкі канави з колійним мостом дозволяють обслуговувати тільки ті автомобілі (групу автомобілів), які мають ширину колії, що приблизно дорівнює колії моста. Більш універсальні широкі канави з вивішенням автомобіля. Вивішуючі візки під передній і задній мости переміщуються вздовж канави рейками. У нішах стін канав (вузьких, широких) встановлюють низьковольтні (до 42 В) світильники. У нішах сухих, облицьованих плиткою канав допускається установка люмінесцентних світильників з напругою 220 В. При цьому досягається помітна економія електроенергії. Канави повинні вентилюватися і обігріватися припливом теплого повітря, яке має температуру 16...25 °С, що подається в кількості не менше за 200 м3/год на кожний метр довжини канави (за швидкості 2,0...2,5 м/с), і підлоги, що направляється під кутом 45 до площини підлоги. Для видалення відпрацьованих газів канави повинні мати спеціальні витяжні пристрої. Залежно від призначення канави обладнуються підіймальним пристосуванням (канавними підйомниками), пересувними воронками для зливу відпрацьованого масла і пристосуванням для заправляння мастилами, водою і повітрям. Основна перевага канав полягає в їхній універсальності, можливості одночасного провадження робіт знизу і зверху. До числа недоліків можна віднести слабке природне освітлення автомобіля знизу, незручність робіт з деякими агрегатами і механізмами автомобіля. Широкі канави відносно складні в облаштуванні. Площа для широких канав потрібна значно більша, ніж для будь-якого іншого оглядового пристрою. Істотним недоліком канав всіх типів є те, що вони не дозволяють проводити швидке і вільне перепланування виробничого приміщення без великих витрат часу і коштів. Естакади. Естакади це є металеві, залізобетонні або дерев'яні колійні мости, розташовані вище за рівень підлоги на 0,7... 1,4 м, з рампами, що мають схил 20...25 %, для в'їзду і з'їзду автомобіля. Естакади можуть бути проїздні і тупикові, стаціонарні і пересувні. Для одночасного провадження робіт знизу, зверху і збоку автомобіля, а також для скорочення площі напівестакади роблять висотою не більше 0,8 м, з неглибокою оглядовою канавою під нею. 7.2.3 Піднімачі платформного типу (рис. 7.7). (ширина направляючих платформ піднімача досягає 700...800 мм) випускаються 4-стоякові з електрогідравлічним або електромеханічним приводом. Використовуються такі піднімачі найчастіше на дільниці мащення, в зоні технічного обслуговування і поточного ремонту. Для розширення обсягу робіт, що проводяться піднімачами, додатково використовують допоміжне обладнання (балкони, домкрати та ін.). Піднімач пересувної моделі ПП-3 (рис. 7.8) призначений для ремонту і технічного обслуговування легкових автомобілів власною масою до 3-х тонн і автомобілів типу ГАЗ 3302 «Газель» в умовах автотранспортних підприємств і станцій технічного обслуговування автомобілів. До основних характеристик підйомника відноситься: вантажопід’ємність не більше 3 т; потужність приводу 3 кВт; швидкість підйому (опускання) 0,02 м/с; максимальна висота підйому 1900 мм; маса не більше 800 кг. Піднімач (рис. 7.8) складається з двох стійок 1 і 2, чотирьох балок 3 зі вставками 4, чотирьох опор 5, візка 6, підставок 7. Стійки за допомогою візка і коліс у самих стійках можуть переміщатися підлогою виробничого приміщення і таким чином встановлюватися в необхідне для підйому автомобіля положення.
Стійка складається з вертикальної колони, приводу підйому, каретки. На одній із стійок встановлено апаратний пульт 8, на іншій - пульт управління 9. Колона є зварною конструкцією. Привід підйому складається з електродвигуна, черв'ячного редуктора, сполучних муфт і гвинта. При обертанні гвинта по ньому переміщаються робоча і страхуюча гайки. На робочу гайку через сферичну шайбу спирається каретка, на котрій закріплений упор для відключення переміщення каретки в крайньому верхньому і нижньому положеннях, впливаючи на кінцеві вимикачі, закріплені на колоні. Автомобільний піднімач моделі HL-52G для проведення ремонтних робіт, а також робіт з ТО і діагностики. Коротка харакеристика: вантажопідйомність 4 т; максимальна висота піднімання 1900 мм; час поднімання 40-60 с; потужність приводу 2 кВт; маса 1960 кг. Автомобільний піднімач П1-01МН "Антей" (рис. 7.10) двостійковий (2 двигуни) з синхронізацією кареток, електромеханічний, стаціонарний. Піднімач призначений для ремонту і обслуговування автомобілів різного класу вагою до 5т. Для підняття і ремонту рамних автомобілів на піднімач необхідно встановлювати збільшені гвинтові опори і користуватися страхувальними підставками. Коротка харакеристика: вантажопідйомність не більше 5 т; час підйомуне більш 70 с; сумарна потужність приводу 6 кВт; маса підйомника не більше 1200 кг.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|