Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Піднімачі для автомобілів і гаражні домкрати

На станціях техобслуговування і автотранспортних підприємствах кра­їни використовуються різні за конструкцією як вітчизняні, так і закордонні підйомники.

Основною робочою функцією піднімачів для автомобілів є підняття і утримання автомобіля на певній висоті під час його технічного обслуговування та ремонту. При цьому повинен забезпечуватися максимальний доступ до вуз­лів автомобіля, що обслуговуються. Відповідно до виду роботи, яку викону­ють у тій або іншій технологічній зоні СТО і АТП, до піднімачів став­ляться ті або інші технічні вимоги.

Піднімачі, що застосовуються на СТО і АТП, класифікуються:

- за типом установки (стаціонарні і пересувні);

- кількістю стояків (1- стоякові і більше);

- вантажопідємністю;

- типом привода (електрогідравлічні, електромеханічні, пнемо-гідравлічні та ін.);

- типом підіймальних пристроїв (ланцюгові, гвинтові, телескопічні, важельні);

- типом підхоплювальних пристроїв (платформні - підхоплення за ко­леса, рамні у вигляді поперечних балок - підхоплення автомобіля за осі або раму, консольні - підхоплення за днище кузова).

Стаціонарні піднімачі монтуються на певному місці, частіше за все без спеціального підмурівка на рівну поверхню підлоги і кріпляться за до­помогою анкерних болтів або спеціальних шпильок. Якщо підйомник теле­скопічний (в тому числі плунжерний), то для його монтажу потрібен спеціа­льний підмурівок.

До пересувних належать піднімачі, у яких переміщуються стояки. Основною перевагою пересувних підднімачів є їхня мобільність, можливість використання по черзі на різних постах і в різних технологічних зонах підприємства. Пересувні стояки можуть використовуватися в складі 1, 2, 3 і більше. У цьому випадку кожний стояк має свій індивідуальний привод і пульт управління. Для обслуговування легкових автомобілів на станціях технічного обслуговування в основному використовують піднімачі ва­нтажопідйомністю 2 т.

Доступ до вузлів і агрегатів підня­того автомобіля залежить від конструкції піднімальних пристроїв. Най­більший доступ до вузлів і агрегатів автомобіля знизу забезпечують піднімачі з піднімальним пристроєм у вигляді 4-поворотних консольних ва­желів. З таким піднімальним пристроєм виконані одно- і двостоякові піднімачі. Використовують такі піднімачі в зоні приймання і видачі, технічного обслуговування і ремонту, а також на дільниці проведення робіт з ремонту кузовів.

Піднімачі з піднімальним пристроєм у вигляді поперечних ба­лок (рамні) допускаються одно- і двоплунжерні. Використовуються вони в зонах миття, на постах нанесення антикорозійних покриттів, в зоні технічно­го обслуговування і ремонту.

7.2.1 Підйомно-оглядове обладнання.Підйомно-оглядове обладнання використовується під час ТО і ПР автомо­біля для можливості підвищення продуктивності праці шляхом одночасного виконання роботи зверху (двигун, прилади, електричні дроти), знизу (транс­місія, ходова частина) і збоку (колісні гальма та ін.), що в кінцевому резуль­таті зменшує час простою автомобіля під час технічного обслуговування.

До основного підйомно-оглядового обладнання належать:

• оглядові канави;

• піднімачі;

• естакади.

До допоміжних засобів потрібно віднести домкрати, гаражні перекидувачі та ін.

Підйомно-оглядове обладнання, що використовується під час ТО і ПР, за розташуванням робочих місць відносно об'єкта, що обслуговується, може бути розділено на групи. Потрібно відмітити, що характер роботи з ТО і ПР автомобілів зумовлює необхідність виконання їх переважно стоячи.

7.2.2 Оглядові канави.Канава є найбільш поширеним універсальним огля­довим пристроєм, що забезпечує одночасний фронт робіт знизу, збоку, звер­ху. Канавами обладнуються тупикові і прямоточні пости і потокові лінії.

За шириною канави поділяються на вузькі і широкі. Ширина вузьких канав менша від ширини автомобіля, широких - більша.

За будовою канави поділяються на міжколійні і бічні, з колійними постами і вивішенням коліс, траншейні та ізольовані.

Будова канав залежить від конструкції автомобіля, технологічного об­ладнання і призначення постів, довжина канави повинна бути не менше до­вжини автомобіля.

Глибина канави з урахуванням дорожнього просвіту автомобіля пови­нна бути для легкових автомобілів 1,4... 1,5 м (рис. 7.6), а для вантажних від 1,2 до 1,3 м. Ширина вузьких канав не більше за 0,9 м при залізобетонних ребордах і 1,1 м при металічних. Вузькі канави за простотою конструкції є найбільш універ­сальними, тобто придатні для всіх типів автомобілів (крім малолітражних). Бічні канави виконуються глибиною не більше за 0,8...0,9 м при ширині не менше за 0,6 м. Канави повинні мати вхід зі ступінчастими сходами, що розташову­ються за межами робочої зони канави. Для безпечного заїзду автомобілів канави збоку огороджуються направляючими ребордами, а з торця (з боку заїзду) відбійником, що вирівнює напрям коліс. Реборди можуть бути ме­талеві і залізобетонні висотою не більше за 15 см. Для фіксації кінцевого положення автомобіля під час повздовжнього його переміщення вздовж тупи­кової канави з боку відкритої траншеї роблять упори.

Рисунок 7.6 – Оглядова канава для легкових автомобілів

Паралельні вузькі ка­нави сполучаються відкритою траншеєю або тунелем. Ширина траншеї (ту­нелю) може бути 1...2 м, глибина до 2 м. Траншеї захищають поручнями, а через канави зі сторони траншеї (за межами робочої довжини) встановлю­ють перехідні містки. Траншеї (тунелі) повинні мати не менше одного вихо­ду на 2..З канави.

Широкі канави довше автомобіля, що обслуговується, на 1..1,2 м за ширини 1,4..3,0 м. Для роботи збоку передбачаються трапи (решітки), що зні­маються. Широкі канави забезпечують більшу зручність під час роботи знизу, чим вузькі, оскільки під автомобілем є велика вільна зона, зручна для роз­міщення технологічного обладнання, інструмента, запасних частин, що за­безпечує вільний маневр працюючих знизу робітників.

Широкі канави з колійним мостом дозволяють обслуговувати тільки ті автомобілі (групу автомобілів), які мають ширину колії, що приблизно дорі­внює колії моста.

Більш універсальні широкі канави з вивішенням автомобіля. Вивішуючі візки під передній і задній мости переміщуються вздовж канави рейками.

У нішах стін канав (вузьких, широких) встановлюють низьковольтні (до 42 В) світильники. У нішах сухих, облицьованих плиткою канав допу­скається установка люмінесцентних світильників з напругою 220 В. При цьому досягається помітна економія електроенергії. Канави повинні венти­люватися і обігріватися припливом теплого повітря, яке має температуру 16...25 °С, що подається в кількості не менше за 200 м3/год на кожний метр довжини канави (за швидкості 2,0...2,5 м/с), і підлоги, що направляється під кутом 45 до площини підлоги.

Для видалення відпрацьованих газів канави повинні мати спеціальні витяжні пристрої.

Залежно від призначення канави обладнуються підіймальним присто­суванням (канавними підйомниками), пересувними воронками для зливу відпрацьованого масла і пристосуванням для заправляння мастилами, водою і повітрям.

Основна перевага канав полягає в їхній універсальності, можливості одночасного провадження робіт знизу і зверху. До числа недоліків можна віднести слабке природне освітлення автомобіля знизу, незручність робіт з деякими агрегатами і механізмами автомобіля.

Широкі канави відносно складні в облаштуванні. Площа для широких канав потрібна значно більша, ніж для будь-якого іншого оглядового при­строю. Істотним недоліком канав всіх типів є те, що вони не дозволяють проводити швидке і вільне перепланування виробничого приміщення без ве­ликих витрат часу і коштів.

Естакади. Естакади це є металеві, залізобетонні або дерев'яні колійні мо­сти, розташовані вище за рівень підлоги на 0,7... 1,4 м, з рампами, що мають схил 20...25 %, для в'їзду і з'їзду автомобіля. Естакади можуть бути проїздні і тупикові, стаціонарні і пересувні.

Для одночасного провадження робіт знизу, зверху і збоку автомобіля, а також для скорочення площі напівестакади роблять висотою не більше 0,8 м, з неглибокою оглядовою канавою під нею.

7.2.3 Піднімачі платформного типу (рис. 7.7). (ширина направляючих платформ піднімача досягає 700...800 мм) випускаються 4-стоякові з електро­гідравлічним або електромеханічним приводом. Використовуються такі під­німачі найчастіше на дільниці мащення, в зоні технічного обслугову­вання і поточного ремонту. Для розширення обсягу робіт, що проводяться піднімачами, додатково використовують допоміжне обладнання (балкони, домкра­ти та ін.).

Піднімач пересувної моделі ПП-3 (рис. 7.8) призначений для ремонту і технічного обслуговування легкових автомобілів власною масою до 3-х тонн і автомобілів типу ГАЗ 3302 «Газель» в умовах автотранспортних підприємств і станцій технічного обслуговування автомобілів. До основних характеристик підйомника відноситься: вантажопід’ємність не більше 3 т; потужність приводу 3 кВт; швидкість підйому (опускання) 0,02 м/с; максимальна висота підйому 1900 мм; маса не більше 800 кг.

Піднімач (рис. 7.8) складається з двох стійок 1 і 2, чотирьох балок 3 зі вставками 4, чотирьох опор 5, візка 6, підставок 7. Стійки за допомогою візка і коліс у самих стійках можуть переміщатися підлогою виробничого приміщення і таким чином встановлюватися в необхідне для підйому автомобіля положення.

1 - башмак; 2 - стійка; 3 - електро-механічний привод; 4 - платформа

 

Рисунок 7.7 – Піднімачі платформного типу

 

Стійка складається з вертикальної колони, приводу підйому, каретки. На одній із стійок встановлено апаратний пульт 8, на іншій - пульт управління 9. Колона є зварною конструкцією. Привід підйому складається з електродвигуна, черв'ячного редуктора, сполучних муфт і гвинта. При обертанні гвинта по ньому переміщаються робоча і страхуюча гайки. На робочу гайку через сферичну шайбу спирається каретка, на котрій закріплений упор для відключення переміщення каретки в крайньому верхньому і нижньому положеннях, впливаючи на кінцеві вимикачі, закріплені на колоні.

Автомобільний піднімач моделі HL-52G для проведення ремонтних робіт, а також робіт з ТО і діагностики. Коротка харакеристика: вантажопідйомність 4 т; максимальна висота піднімання 1900 мм; час поднімання 40-60 с; потужність приводу 2 кВт; маса 1960 кг.

Автомобільний піднімач П1-01МН "Антей" (рис. 7.10) двостійковий (2 двигуни) з синхронізацією кареток, електромеханічний, стаціонарний. Піднімач призначений для ремонту і обслуговування автомобілів різного класу вагою до 5т. Для підняття і ремонту рамних автомобілів на піднімач необхідно встановлювати збільшені гвинтові опори і користуватися страхувальними підставками. Коротка харакеристика: вантажопідйомність не більше 5 т; час підйомуне більш 70 с; сумарна потужність приводу 6 кВт; маса підйомника не більше 1200 кг.

1,2 - стійка; 3 - балка; 4 - вставка; 5 - опора; 6 - візок; 7 - підставка; 8 - апаратний пульт; 9 - пульт управління; 10 - електропровод   Рисунок 7.8 – Загальний вид піднімача ПП-3
1,2 - платформи; 3 - скати; 4 - управління; 5 - основна рама; 6 - верхня рама   Рисунок 7.9 – Загальний вид піднімача моделі HL-52G
 

1 - електро-механічний привод; 2 - пульт керування; 3 - балка; 4 - стійка

 

Рисунок 7.10 – Загальний вид піднімача моделі П1-01МН "Антей"


Читайте також:

  1. Автопідприємства вантажних автомобілів
  2. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  3. Будівельні домкрати, їх призначення, класифікація та конструкція.
  4. Будова гальмових систем автомобілів з пневматичним приводом
  5. Види і методи проведення ремонтів автомобілів
  6. Види технічного обслуговування і ремонту автомобілів
  7. Визначення втрат від нестачі автомобілів
  8. ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ЗАБРУДНЕННЯ АТМОСФЕРНОГО ПОВІТРЯ ВІДПРАЦЬОВАНИМИ ГАЗАМИ АВТОМОБІЛІВ
  9. Випробування і видача автомобілів з ремонту
  10. Виробництво автомобілів світовими автомобільними компаніями за 2010 рік
  11. Виробництво легкових автомобілів у
  12. Діагностика технічного стану автомобілів. Обладнання для проведення діагностики




Переглядів: 3054

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація технологічного обладнання для обслуговування і ремонту автомобілів | Обладнання для розбирання, збирання та випробувань агрегатів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.