Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III Transform the following sentences according to the models

Model 1: There are no part-time vacancies at the moment but look back in a month.

1) ……………………………. call back ……………………………………..

2) …………. full-times ……………………………………………………….

3) ………………….. textile jobs ……………………………………………..

4) ……………….temporary ………………………………………………….

5) ……………………………. positions ………………………………………

Model 2: Have you any vacancies for a full-time designers?

No, but we need a part-time textile technologist.

1) …………………………………………………………temporary designers?

…………………………………………………………..week-end designers.

2) …………………………………………………… permanent textile experts?

………………………………… ……………..part-time textile technologists.

3) ……………………………… ………………….part-timers for a design job?

………………………………………... full-timers to design technical textiles.

IV Try to reproduce the dialogs on the topic «Finding a job»

Project work

I Here is one of the job-seeking sites. Make a list of jobs wanted in the field, note the main requirements to the applicants

obs.lovetoknow.com/Textile_Design_Jobs

 

II Offer other sites to find a proper job in the field

Assess your progress in Module 5. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher

I know about the three main stages of textile products development (10 points)  
I know about themain jobs in the field of textile development, promotion and designin (10 points)  
I know the main terms presented in this Module (10 points)  
I can discuss the main points finding a job (10 points)  
I can present the results of my research work and take part in discussion of other works (15 points)  
I can understand the texts in this Module give their annotation (or render them) (5+5 points)  

Revision. Self-check

I Translate the terms given below (5 points)

споживач, зворотній зв'язок, невідповідність, застарілий (той, що вийшов з моди), просування (реклама), купівля, швидка реакція, продавець (роздрібний), візуальний

 

II Translate the following word-combinations (5 points)

satisfy needs, financial losses, demand for a product, to reduce the risk, social trends, computer-based technique, component parts, change existing designs, current trends in fashion, rapid changes in fashion

III Make up the questions to the underlined words or word-combinations (5 points)

1. Designers are mainly interested in the visual appearance.

2. Designers frequently use historic designs.

3. Many themes take their inspiration from nature.

4. At the beginning of a season designers gain an overview of the coming styles and trends.

5. The themes are expressed by sketches of garments, a colour palette and some topical images.


Читайте також:

  1. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  2. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  3. A. Role-play the following situation.
  4. A. Study the following.
  5. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  6. Agree or disagree with the following statements.
  7. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  8. And write your own sentences with the same words and phrases.
  9. Answer the following questions
  10. Answer the following questions about the text.
  11. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  12. Answer the following questions.




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II Read the text again and make notes about the main stages of design an problems raising at each stage | IV Translate the sentences into English (10 points)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.