Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Економічні та неекономічні блага. Товар і його властивості

Основоположною категорією товарного виробництва є «то­вар». Однак історично та логічно цій категорії передувала кате­горія «благо».

Благо– будь-які явища, що задовольняють певні потреби людини, відповідають її інтересам, цілям та прагненням. Блага поділяють на економічні та неекономічні.

Неекономічні блага –надаються людині природою, тобто без прикладання її праці (наприклад, по­вітря, морська вода, сонячне тепло та ін.).

Економічні блага– це блага економічної (трудової) діяль­ності людини, які існують в обмеженій кількості.

Економічне благо в умовах товарного виробництва набуває форми товару. Товар –це економічне благо, що задовольняє певну по­требу людини і використовується для обміну (купівлі – продажу на ринку).

Важливими характерис­тиками товару є:

Споживча вартість– це здатність товару задовольняти будь-яку потребу людини. Оскільки товар задовольняє потреби не самого виробника, а іншої особи, то він має не просто споживчу вартість, а суспільну спожив­чу вартість, тобто є споживчою вартістю для інших.

Вартість товару– це уречевлена в товарі суспільна пра­ця виробника. Вартість проявляється за допомогою мінової вартості –це певне співвідношення в якому товар одного роду обмінюється на товар іншого виду.

Вартість – це праця, втілена в товар. Мірою витраченої кількості праці є робочий час. Вартість товару визначається суспільно-необхідним робочим часом, витраченим на його виготовлення:

, (2.16)

де W – вартість одиниці товару (робочий час виробника, який задовольняє суспільні потреби в даному продукті і виготовляє найбільшу масу товарів);

q – кількість виготовлених товарів;

L – індивідуальні витрати праці на одиницю виготовленої продукції, год.


Читайте також:

  1. III. Управление товарооборотом
  2. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  3. OПТИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ КОЛОЇДНИХ СИСТЕМ
  4. V розділ. Товарна політика підприємства
  5. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  6. V. Економічні цикли.
  7. V. Економічні цикли.
  8. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  9. VII. За видами товарів і послуг
  10. А) Товар і його властивості.
  11. А).Наукові товариства.
  12. Автомати для продажу штучних товарів




Переглядів: 937

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми організації суспільного виробництва: натуральне і товарне | Альтернативні теорії вартості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.