![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
Параметри точності та види з’єднань зубчастих коліс і передачНаведемо лише деякі означення нормованих згідно зі стандартами параметрів точності та видів з'єднань зубчастих коліс і передач і методи їх вимірювання. Група параметрів кінематичної точності характеризує узгодженість кутів повороту веденого та тяжного зубчастих коліс. Для забезпечення кінематичної точності встановлені норми, які обмежують кінематичні похибки як зубчастого з'єднання, так і окремого зубчастого колеса. Якщо контролюють кінематичну точність зубчастого з'єднання, то контролювати кінематичну точність окремих зубчастих коліс не обов'язково. Кінематичну точність зубчастого колеса характеризують похибки, що з'являються один раз на повному куті його повертання. Найбільша кінематична похибкахарактеризує різницю між істинним і номінальним (розрахунковим чи теоретичним) значенням кутів повороту заданого зубчастого колеса на його робочій осі, веденого за допомогою еталонного зубчастого колеса відповідного модуля за умови заданого номінального розміщення їх осей обертання. Ці кутові похибки здебільшого визначають лінійними одиницями довжини ділильного кола заданого зубчастого колеса. Розглянемо зубчасту передачу для визначення кінематичних похибок зубчастих коліс за допомогою повертання тяжного зубчастого колеса 1 на кут φ1 та вимірювання кута повертання φ2 досліджуваного веденого зубчастого колеса 2 (рис. 3.35). Порівнюючи отримані значення кутів повертання φ2 для різних значень кутів φ1 за допомогою теоретичних значень кутів φ3 визначають похибки кута повертання досліджуваного колеса
де φ2 та φ3 – розміри істинного та теоретичного кутів повертання досліджу-ваного зубчастого колеса, що відповідають куту повертання еталонного зубчастого колеса на кут φ1 , мм; r – радіус ділильного кола досліджуваного колеса, мм.
Рис. 3.35. Кінематична похибка досліджуваного колеса За отриманими значеннями будують криву чи складають відповідну таблицю значень кінематичної похибки для повертання досліджуваного зубчастого колеса на кут 360° (рис. 3.35, б). Найбільшу похибку у межах обертання досліджуваного колеса заданими нормами плавності роботи колеса як
де Згідно з стандартами можна нормувати найбільшу кінематичну похибку зубчастого колеса для заданої кількості його кроків замість повного його кута повертання. Довжиною спільної нормалі зубчастого колеса називають відстань між двома паралельними площинами, дотичними до двох різнобічних активних бічних поверхонь А і В зубів (рис. 3.36). Коливанням довжини спільної нормалі
де
Рис. 3.36. Коливання довжини спільної нормалі зубчастого колеса
Плавність роботи зубчастих коліс і з'єднаньхарактеризують параметрами, похибки яких багатократно повторюються на повному куті повертання досліджуваного зубчастого колеса. Вони залежать від похибок, що циклічно повторюються та становлять частину кінематичної похибки, що є сумою гармонійних складових, амплітуда та частота яких залежать від характеру складових похибок. До похибок плавності роботи зубчастих коліс належать циклічні похибки з частотою, зумовленою кроком зубів (рис. 3.37). Такі похибки властиві прямозубим зубчастим колесам і часто є причиною поломок зубів. Місцеві кінематичні похибки зубчастого колеса
де
Рис. 3.37.
Похибка профілю зуба Якість контакту зубів у передачі нормують за допомогою сумарної контактної плями, якою називають частину активної бічної поверхні зуба, на якій залишаються сліди прилягання поверхні зубів парного зубчастого колеса після їх прокручування у навантаженому стані. Цю частину активної площі (плями) визначають у відсотках від бічної поверхні зуба чи її окремих розмірів (прямовисного та горизонтального). Іншим параметром якості контакту зубів може бути похибка напрямку зуба
Рис. 3.38 Для усунення можливого заклинювання зубчастих передач під час їх роботи, забезпечення умов для розміщення мастила між їх робочими поверхнями й обмеження мертвого руху у зубчастих передачах реверсивних, відлікових і ділильних механізмів створюють заданий бічний проміжок між неробочими поверхнями зубів з'єднаних коліс. Цей проміжок також дає змогу компенсувати похибку виготовлення зубчастих коліс й поліпшити динамічні характеристики зубчастих передач. Стандартами визначено шість, а для дрібномодульних — п'ять видів з'єднань, позначених буквами А, В, С, D, Е і Н, які використовують відповідно за нормами плавності роботи для ступенів точності: 3-12, 3-11, 3-9, 3-8, 3-7 і 3-7. З'єднання виду hдопускає найменший бічний проміжок, що дорівнює нулю, а з'єднання В— бічний проміжок, що гарантує відсутність заклинювання зубчастої передачі зі сталевого та чавунного коліс внаслідок нагрівання за умови різниці температури коліс і корпуса редуктора до +25° С. Параметри, які характеризують види з'єднань, визначають у перетині, прямовисному до напрямку зубів, як відстань між площинами, дотичними до поверхонь зубів (рис. 3.39).
Рис. 3.39
Похибки виготовлення зубчастих коліс регламентовані параметрами номіналь-ного положення вихідного контуру, за який приймають його положення на ідеальному (теоретичному) зубчастому колесі з номінальною товщиною зуба, що відповідає щільному зчепленню з обох боків.
Читайте також:
|
|||||||||||||
|