Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Морально-психологічне забезпечення бойової підготовки

 

Безпосередніми організаторами МПЗ бойової підготовки та відповідальними за його стан є заступники командирів з виховної роботи. Їх діяльність є комплексом організаційних, виховних та соціально-психологічних заходів, спрямованих на підтримання постійної бойової готовності органів управління, об’єднань, з’єднань, частин та підрозділів, установ і закладів, реалізацію духовного і професійного потенціалу особового складу під час виконання навчально-бойових завдань.

У військових статутах Збройних Сил України записано, що заступник командира роти з виховної роботи у мирний і воєнний час відповідає за МПЗ бойової готовності, бойової підготовки і виконання бойових завдань.

Основним видом бойової підготовки є тактична,яка поєднує основні види підготовки. У ході занять з тактичної підготовки особовий склад вивчає порядок виконання СБЗ, навчається долати труднощі, гартується морально, психологічно і фізично, оволодіває наукою перемагати сильного, технічно оснащеного противника.

Успіхи у тактичній підготовці значною мірою залежать від МПЗ, яке спрямовують на:

– глибоке вивчення офіцерами особливостей виконання СБЗ;

– засвоєння особовим складом ефективних способів дій;

– формування у військовослужбовців мужності, стійкості, ініціативи, рішучості, взаємовиручки й інших морально-бойових якостей;

– здатності за будь-яких умов виконати СБЗ.

Особливу увагу звертають на вмілі дії у складних умовах. У військовослужбовців виховують непохитну впевненість у своїх силах, готовність долати будь-які труднощі та випробування, здатність зберігати бадьорість та боєздатність.

Важливими завданнями МПЗ є поширення передового досвіду, задоволення матеріальних і культурних потреб особового складу, збереження матеріальних і культурних цінностей в районі проведення занять.

Тактична підготовка складається з трьох етапів:

– одиночна підготовка воїнів;

– тактико-стройові заняття;

– тактичні навчання.

Відповідно до цього організують і МПЗ.

Під час одиночної підготовки виховний вплив орієнтують на конкретного військовослужбовця з метою забезпечення свідомого розуміння ним особистої відповідальності за успішне виконання СБЗ підрозділом у цілому.

На тактико-стройових заняттях виховний вплив спрямовують на психологічну підготовку військовослужбовців до виконання СБЗ у складі підрозділу.

У ході тактичних навчань виховні зусилля зосереджують на психологічно-вольових якостях військовослужбовців, необхідних для виконання СБЗ у складі частини, з’єднання в умовах застосування всіх видів зброї, техніки та емоційно-психічного впливу противника.

Керівниками занять з одиночної підготовки є, як правило, командири взводів, їх заступники, командири відділень, екіпажів. Тому заступник з виховної роботи перш за все турбується про покращення військової підготовки і методичного рівня офіцерів, прапорщиків і сержантів.

У відділеннях, екіпажах, взводах проводять бесіди на теми: “Глибоко знай свої обов’язки”, “Як скоріше і краще оволодіти військовою спеціальністю”, “Важко у навчанні – легко у бою”, “На заняттях у полі дій по-бойовому” та ін. Організують вивчення спеціальної літератури, матеріалів газет і журналів, взаємну перевірку знань з відпрацьованої теми.

У ході занять велику роль відіграють агітатори та інші активісти. Словом і особистим прикладом вони сприяють швидкому і правильному виконанню солдатами тактичних прийомів, популяризують досвід кращих воїнів.

Випробуваним засобом підвищення тактичного вишколу воїнів є змагання на краще виконання навчальних завдань, нормативів.

При відпрацюванні таких нормативів, як дії біля машин і на машинах, визначення відстаней до цілей, розгортання та згортання радіо- і радіорелейних станцій, виконання інженерних робіт проводять хронометраж, контролюють якість і послідовність операцій, оголошують прізвища переможців змагання.

Для цього етапу тактичної підготовки характерний індивідуальний підхід, турбота про зростання знань і навичок кожного солдата. На це спрямовують зусилля досвідчених воїнів, які можуть і повинні передавати свій досвід молодим товаришам по службі.

Наступний, більш складний етап – тактико-стройові заняття, на яких одночасно з удосконаленням одиночної підготовки відпрацьовують прийоми і комплексні дії у бойових порядках підрозділів.

В період підготовки до цих занять заступник командира з виховної роботи інформує актив, коли і які заходи МПЗ будуть проводитися в роті, інструктує з основних питань інформаційно-виховної і культурно-просвітницької роботи. При цьому він указує, на яких статутних вимогах і висновках попередніх занять, на чиєму позитивному досвіді слід зосередити увагу, щоб досягти кращих результатів і не припустити помилок. Офіцери виховної роботи називають військовослужбовців, яким необхідно надати допомогу в удосконаленні тактичних знань і навичок.

В ході тактико-стройових занять командири взводів, відділень, екіпажів нагадують солдатам призначення тактичних прийомів, особисто показують, як необхідно їх виконувати. Взаємодопомога і взаємовиручка позитивно впливають на бойовий вишкіл, формування у військовослужбовців почуття колективізму і військового братерства.

Для популяризації вмілих дій кращих військовослужбовців використовують таку форму роботи, як бесіди з особовим складом командирів, офіцерів виховної роботи, агітаторів.

Після проведення тактико-стройових занять заступник командира підрозділу з виховної роботи аналізує МПЗ проведення занять, його дієвість, відзначає найбільш ініціативних активістів, організовує випуск стінної і фотогазети. За потреби підсумки занять обговорюють на зборах особового складу підрозділу.

Вінцем тактичної підготовки є тактичні навчання, на яких перевіряють виучку окремих військовослужбовців, підрозділів в цілому, їх бойову згуртованість і підготовленість до успішного виконання СБЗ.

МПЗ тактичних навчань здійснюють у період їх підготовки, в ході проведення і після завершення.

Змістом МПЗ у період підготовки до навчань є:

– роз’яснення військовослужбовцям мети та завдань тактичних навчань;

– доведення особливостей виконання завдань, проведення занять з моделюванням конкретних умов;

– створення у військовому колективі обстановки морально-психологічного піднесення, сприяння психологічній адаптації до екстремальних умов;

– мобілізація свідомості воїнів на якісну підготовку техніки та зброї до навчань;

– доведення правових основ дій військовослужбовців під час навчань;

– підготовка засобів виховної роботи до дій у польових умовах.

Основними завданнями МПЗ цього періоду є:

– пропаганда положень Конституції і законів України, вимог Президента щодо подальшого підвищення боєготовності, роз’яснення вимог військових статутів, наказів Міністра внутрішніх справ, командувача внутрішніх військ щодо польового вишколу військ, конкретних завдань майбутнього навчання і функціональних обов’язків військовослужбовців;

– формування у особового складу морального піднесення, бойової активності, прагнення зразково виконати завдання;

– мобілізація військовослужбовців на якісну підготовку техніки і зброї, турбота про матеріально-технічне забезпечення завдання;

– ознайомлення з досвідом виконання аналогічних тактичних завдань під час сучасних збройних конфліктів та минулих навчань;

– забезпечення високої дисципліни, організованості, пильності, постійної бойової готовності особового складу;

– загальна, спеціальна і цільова психологічна підготовка особового складу;

– активна інформаційно-виховна і культурно-просвітницька робота.

Змістом МПЗ у період проведення тактичного навчання є:

– забезпечення високої морально-психологічної стійкості військовослужбовців до дії психотравмуючих факторів;

– проведення психодіагностики та надання оперативної психологічної допомоги військовослужбовцям;

– своєчасне доведення особовому складу змін в обстановці;

– формування і підтримання у особового складу почуття реальної небезпеки;

– забезпечення умов збереження зброї та особистих документів, зміцнення військової дисципліни, дотримання правил безпеки;

– доведення до особового складу прикладів вмілих дій військовослужбовців, їх своєчасне заохочення;

– організація отримання та відправлення кореспонденції, періодичних видань;

– своєчасне забезпечення особового складу всіма видами постачання та технічного обслуговування техніки і зброї;

– розбір випадків недбалого поводження військовослужбовців з технікою, зброєю або завдання екологічної шкоди;

– організація дозвілля та відпочинку особового складу.

Змістом МПЗ після завершення тактичних навчань є:

– ретельний аналіз дій особового складу на всіх етапах навчання;

– визначення ефективності роботи активу підрозділу;

– узагальнення передового досвіду військовослужбовців та його відображення засобами наочної агітації;

– визначення недоліків та шляхів їх усунення;

– заохочення кращих військовослужбовців;

– впровадження накопиченого позитивного досвіду в повсякденне життя.

Вогнева підготовка є одним з основних предметів бойової підготовки внутрішніх військ. МПЗ проведення занять з вогневої підготовки здійснюють за такими напрямками:

– глибоке роз’яснення особовому складу її змісту і завдань, вимог Міністра внутрішніх справ та командувача внутрішніх військ, статутів, курсу стрільб;

– постійна турбота про підвищення вогневої майстерності та методичних навичок командирів взводів і сержантів, навчання їх практиці організації МПЗ у процесі вогневої підготовки;

– забезпечення разом з громадськими організаціями особистого прикладу активу підрозділу;

– організація змагання в ході виконання завдань і нормативів;

– вивчення, узагальнення і поширення передового досвіду окремих солдат, відділень, взводів;

– надання допомоги командирам у створенні та удосконалюванні навчальної матеріальної бази вогневої підготовки;

– розвиток у підрозділі стрілецького спорту, підготовка спортсменів-розрядников.

МПЗ виконання завдань вогневої підготовки організує заступник командира підрозділу з виховної роботи. Його обов’язки такі.

У період підготовки до стрільб:

– визначити та спланувати зміст МПЗ залежно від вправи, виду зброї і часу стрільб;

– визначити завдання агітаторам, редакторам стінної газети і бойових аркушів, ознайомити з цими завданнями офіцерів і сержантів роти;

– провести збори (бесіди, наради) з особовим складом;

– організувати змагання за успішне виконання завдань і нормативів;

– організувати пропаганду досвіду кращих стрільців;

– випустити спеціальний номер стінної газети (бойових аркушів);

– підготувати стенди, присвячені завданням майбутніх стрільб;

– обладнати польову народознавчу світлицю;

– організувати надання допомоги молодим воїнам;

– глибоко роз’ясняти міри безпеки проведення стрільб;

– прийняти участь у підборі та інструктажі наряду (спостерігачів, оточення, сигналістів);

– спільно з командиром організувати матеріальне забезпечення особового складу, його харчування, взимку – обігрів;

Під час проведення стрільб:

– зосередити матеріали наочної агітації у спеціально відведених місцях, де більше всього особового складу;

– організувати через актив повторення умов вправ і порядку їх виконання, поширення досвіду майстрів влучного вогню;

– надати допомогу командирам взводів і сержантам у перевірці готовності людей і зброї до виконання стрільб;

– організувати оперативне інформування про хід стрільб, результати кожної зміни повідомляти усно та у блискавках, вивішувати мішені (або їхні макети) з відміченими пробоїнами.

При проведенні стрільб вночі роз’яснювати особливості виконання вправ у темряві або за умов обмеженої видимості. Заступник командира з виховної роботи також зобов’язаний звернути особливу увагу на забезпечення суворого порядку й організованості, точне дотримання мір безпеки, збереження зброї, боєприпасів. Основним методом роботи у нічних умовах є індивідуальна бесіда, особисте спілкування з військовослужбовцями.

Після закінчення стрільб:

– організувати підведення підсумків на зборах (нарадах) з усіма категоріями військовослужбовців;

– оформити підсумки змагання за результатами стрільб;

– організувати поширення передового досвіду;

– відобразити підсумки стрільб стінним друком;

– докладно проаналізувати проведені заходи МПЗ з офіцерами, сержантами та активом.

Заступник командира роти з виховної роботи на стрільбищі розгортає польову народознавчу світлицю, у якій можуть бути вимоги наказу Міністра внутрішніх справ до вогневої підготовки військ, умови вправ, міри безпеки, лист з оцінками за виконані вогневі вправи і нормативи, опис досвіду кращих стрільців, їхні фотокартки, витяг із службової картки відмінного стрільця про заохочення за стрільбу.

Метою МПЗ фізичної підготовки є формування свідомого бажання військовослужбовців до фізичного вдосконалення, підтримання гарної спортивної форми, активної участі у спортивних змаганнях.

Змістом МПЗ занять з фізичної підготовки є:

– впровадження фізичної культури у повсякденну службову діяльність;

– роз’яснення послідовності, прийомів та правил виконання фізичних вправ;

– формування у особового складу навичок спільних дій у складі окремих команд;

– забезпечення мір безпеки та своєчасної допомоги у випадках травмування.

Найбільш доцільними заходами МПЗ фізичної підготовки є:

– організація і проведення спортивних естафет, змагань;

– показові виступи воїнів-спортсменів, окремих команд;

– культпоходи на стадіони, до палаців спорту для перегляду спортивних змагань;

– організація роботи спортивних куточків у підрозділах;

– придбання та розповсюдження спортивної літератури;

– профілактичні медичні огляди.

Таким чином, можна зробити висновок, що МПЗ є важливою умовою успішного виконання програми бойової підготовки у внутрішній військах МВС України.

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  5. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.
  6. XX1. Забезпечення відкритості та прозорості при проведенні прийому до вищих навчальних закладів
  7. Або зі зберігання інформації та забезпечення доступу до неї, за умови, що ця особа не могла знати про незаконність розповсюдження інформації.
  8. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  9. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.
  12. Апаратне забезпечення USB




Переглядів: 1887

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні категорії і поняття | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.