1. Поняття якості в контексті проектного менеджменту.
2. Система управління якістю проекту.
3. Витрати на забезпечення якості проекту.
ПОНЯТТЯ ЯКОСТІ В КОНТЕКСТІ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
Якість — один із найважливіших параметрів проекту поряд з часом, вартістю і ресурсами.
Слово «якість» часто вживають для позначення елітарності, високої вартості, відповідності найвимогливішим побажанням споживачів. Міжнародний стандарт ISO 8402 визначає якість як сукупність властивостей і характеристик об’єкта, що гарантують його можливість задовольняти явні та неявні потреби споживачів.
У зарубіжній практиці стосовно якості проекту виділяють два основних елементи [15]:
Відповідність цілям проекту.
Відповідність вимогам споживачів.
Відповідність цілям
Якість продукту проекту означає відповідність вимогам споживача (цілям замовника). Щоб забезпечити якість продукту, необхідно:
мати чітку специфікацію;
використовувати відповідні стандарти і норми;
залучати людські ресурси необхідної кваліфікації;
провадити аудит якості продукту і проекту загалом;
здійснювати гнучкий контроль якості;
мати певний досвід у галузі управління проектами.
Чітка специфікація
Використання аудиторських перевірок може забезпечити впевненість у тому, що створений за проектом продукт чи надані послуги відповідають вимогам споживачів. Але це може мати й протилежний ефект у тому разі, якщо кількість аудиторських перевірок і аудиторів буде завеликою.