Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

С.Ю. Бірюченко

ЖИТОМИРСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

 

 

 

з дисципліни

 

 

“Економіка підприємства ІІ”

для спеціальності 6.030508 “Фінанси і кредит”

 

Житомир − 2012

 

 


ЗМІСТ

ВСТУП.. 4

РОЗДІЛ 1. ПЕРЕДУМОВИ І ФОРМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ВНУТРІШНЬОГО ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ ПІДПРИЄМСТВА.. 5

Тема 1. Виробничо-організаційна й економічна структуризація підприємства. 5

Тема 2. Структура й форми функціонування внутрішнього економічного механізму 11

РОЗДІЛ 2. ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДРОЗДІЛІВ ПІДПРИЄМСТВА.. 17

Тема 3. Система й порядок планування діяльності підприємства. 17

та його підрозділів. 17

Тема 4. Внутрішні ціни й методи їх формування. 27

Тема 5. Розробка виробничої програми та її ресурсне забезпечення. 34

Тема 6. Планування витрат і прибутку. 44

РОЗДІЛ 3. КОНТРОЛЬ, ОЦІНКА ТА СТИМУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДРОЗДІЛІВ ПІДПРИЄМСТВА.. 51

Тема 7. Контроль та оцінка діяльності підрозділів 51

Тема 8. Матеріальне стимулювання та матеріальна відповідальність за результати діяльності 57

РОЗДІЛ 4. ВНУТРІШНЯ ЕКОНОМІЧНА ДІАГНОСТИКА.. 63

Тема 9. Економічна діагностика у системі управління підприємством та його підрозділами. 63

Тема 10. Діагностика результатів діяльності підприємства. 68

ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ЗАОЧНОГО ВІДДІЛЕННЯ……………………………………………………………………….79

ПЕРЕЛІК ПИТАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗАЛІКУ………………………..88

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ.. 89

 

 
 

ВСТУП

 


Умови формування і розвитку ринкових відносин в економіці України пов’язані не тільки з наявністю незалежних самостійних підприємств, які володіють свободою господарського підприємництва, але й з утворенням такої системи господарювання, яка значно посилить зацікавленість трудових колективів у досягненні найбільш високих результатів діяльності з одного боку, та підвищенні рівня задоволення потреб споживачів – з другого.

У цих умовах потрібний такий господарський механізм, який у поєднанні з ринком дозволить створити умови для поступового безкризового зростання виробництва та реалізації продукції (послуг), забезпечення законності у формуванні й розподілі прибутків підприємства.

Ефективне використання ресурсного потенціалу суб’єктів господарювання нерозривно пов’язано з проблемою наукового рівня планування, організації та управління їхньою діяльністю саме на мікрорівні, тобто з формуванням такого внутрішнього економічного механізму підприємства, який забезпечить ефективність його функціонування.

Економіка мікрорівня дозволяє отримати конкретний інструментарій для вирішення питань, що пов’язані з плануванням, організацією та економічним стимулюванням діяльності підрозділів підприємства, оцінкою результатів господарювання, виявленням недоліків у господарській політиці підприємства та розробки організаційно-технічних заходів з удосконалення внутрішнього економічного механізму підприємства. Він повинен бути орієнтований на органічне поєднання економічних інтересів як окремих структурних підрозділів, так і підприємства взагалі.

Мета курсу “Економіка підприємства ІІ” полягає у вивченні основних тем, що розкривають проблему ефективного функціонування підприємства як складної відкритої економічної системи в умовах ринкових відносин та визначення місця і ролі його структурних підрозділів у досягненні загальної економічної ефективності. Він спрямований на подальше поглиблене вивчення проблемних питань розвитку підприємства та його структурних підрозділів в умовах динамічної економічної ситуації, обмеженості ресурсів та підвищення рівня конкуренції.

 



Читайте також:

  1. Види лекцій
  2. Викладення лекційного матеріалу
  3. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  4. Електронний конспект лекцій
  5. За опорний меридіан прийнятий магнітний меридіан аеродрому вильоту.
  6. Завдання лекційних занять
  7. І. ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА КОНСПЕКТУВАННЯ ЛЕКЦІЙ
  8. ІІ. МАТЕРІАЛИ ДО КУРСУ ЛЕКЦІЙ
  9. ІІI. Тематика лекцій
  10. ІІІ. ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ
  11. Індивідуальний метод обліку кількості знесених яєць проводять у селекційних стадах, застосовують для цього контрольні гнізда, або утримання в індивідуальних клітках.
  12. Коновалова М.Д.Экспериментальная психология: конспект лекций. - Высшее образование. – 2006.




Переглядів: 595

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРАВОВІ ВЧЕННЯ ХХ СТОЛІТТЯ | Тема 1. Виробничо-організаційна й економічна структуризація підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.