МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІІІ. ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯІІ. МОТИВАЦІЯ ТА СТИМУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Навчально-методичне забезпечення заняття Конспект залікового заняття №1 Адаптація у малій групі Уміння працювати у групі. Концепція адаптації за К. Фопелем та Е. Берном. Склала: студентка групи ФФП-51м Качор Ольга Перевірили: керівник від кафедри психології: доц. Штепа О. С. керівник від кафедри педагогіки: доц. Ковальчук Л. О. .
Львів 2013
Дисципліна:Тренінг адаптації Вид заняття: лекційне заняття Група:ФФП – 51с;Дата проведення:25.03.13 Тривалість заняття:80 хв. Час проведення:13:30 – 14:50 Місце проведення:аудиторія 116, географічний факультет, вул. Дорошенка 41. Навчальна мета: формування поняття адаптації в руслі концепцій Е. Берна та К. Фопеля, розгляд феномена адаптації в контексті групової взаємодії та створення команди. Виховна мета:прищеплення ідеї необхідності ефективної взаємодії у групі. Розвивальна мета:розвиток навичок ефективної міжособистісної взаємодії у групі, здатності розглядати теоретичний конструкт з різних точок зору. Міжпредметні зв’язки: Забезпечуючі дисципліни:Історія психології Забезпечувані дисципліни:Загальна психологія. Наочність:записи на дошці, схема структури особистості Роздатковий матеріал:немає Технічні засоби навчання: дошка, крейда, А4, ручка Рекомендована література Основна: 1. Берн Э. Лидер и группа: о структуре и динамике организаций и групп. – М.: ЭКСМО, - 2009. – С. 313-346. 2. Фопель К. Создание команды. Психологические игры и упражнения. – М.: Генезис, 2003. – 400 с. 3. Фопель К. Технология ведения тренинга. Теория и практика. – М.: Генезис, 2005. – 267 с. Додаткова: 1. Берн Э. Введение в психиатрию и психоанализ для непосвященных. – Минск: Попурри, 2006. – 528 с. 2. Фопель К. Сплоченность и толерантность в группе. Психологические игры и упражнения. – М.: Генезис, 2002. – 336 с. ХІД ЗАНЯТТЯ: І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА(2 – 3 хв.) - привітання викладача зі студентами; - перевірка підготовленості групи до заняття. СТУДЕНТІВ(до 5 хв.) - Повідомлення теми, мети та завдань заняття. - Мотивування до вивчення теми (вступне слово, що передбачає з’ясування значущості теми і її професійну спрямованість). - Повідомлення плану заняття 1. Концепція адаптації за Еріком Берном 1.1. Структура особистості 1.2. Індивід і група: з чим і для чого людина приходить у групу 1.3. Пристосування та гнучкість як складові адаптації 2. Концепція адаптації за Карлом Фопелем 2.1.Принципи формування команди та пристосування особистості до внутрішньо групових взаємин 2.2.Роль лідера та групових норм в адаптації до групи Висновки
ІV. ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ(65 хв) Феномен адаптації у концепціях Еріка Берна та Карла Фопеля розглядається через призму взаємодії з іншими людьми у групі чи команді. 1. Концепція адаптації за Еріком Берном Насамперед пригадаємо структуру особистості, запропоновану Берном. 1.1. Структура особистості Ерік Берн виокремлює 3 стани Его: Батько, Дорослий і Дитина. (Рис. 1) 1. Батьківський стан Его – це набір почуттів, відношень і зразків поведінки, перейнятих ззовні, насамперед, від батьків. Існують 2 основних способи прояву Батьківського стану: 1) упереджений Батько – мислить догмами, схильний несхвально ставитись до інших, окрім Батьків з такими ж упередженнями, як у нього; 2) Батько-годувальник – схильний підтримувати і співчувати іншим. Функція стану Батька – збереження енергії, оскільки він робить процес прийняття рішень автоматичним і таким, що не підлягає сумніву. 2. Дорослий – набір почуттів, відношень і зразків поведінки, пристосованих до дійсності. У прийнятті рішень спирається на досвід і відчуття реальності. Функція Дорослого – забезпечення виживання в умоваж дійсності. 3. Дитина – сукупність відношень і зразків поведінки, що збереглися у людини з ранніх років її життя. Его-стан Дитини, як і Его-стан Батька, може набувати двох видів: 1) пригнічена Дитина – її природна поведінка зазнає тиску з боку внутрішнього Батька, змінюється під його впливом, і ця зміна зазвичай супроводжується скаргами та униканням; 2) природна, вільна Дитина – якщо Дитина знаходить нормальні шляхи вираження, то забезпечує життєздатність та відчуття радості, творчий вияв особистості.. У процесі адаптації головну роль відіграють Дорослий та Дитина, забезпечуючи її два основних компоненти. Поєднання цих компонентів визначає особливості перебігу адаптаційного процесу.
Читайте також:
|
||||||||
|