Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування національного стилю в архітектурі та образотворчому мистецтві.

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА У НОВУ ДОБУ

ЛЕКЦІЯ 3.6

ТЕМА:РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ ДРУГОЇ ПОЛ. XIX СТ.

План

Соціально – політичні, економічні чинники впливу на розвиток української культури другої пол. XIX ст.

Становлення системи початкової, середньої та вищої професійної освіти в Україні. Наукові товариства.

Феномен українського театрального мистецтва. Театр корифеїв.

Тенденції національного відродження в українській професійній музиці.

Український літературний процес другої пол. XIX ст.

Формування національного стилю в архітектурі та образотворчому мистецтві.

7. Національно-культурне відродження в Галичині ХІХ ст.: культурно-просвітницька діяльність “Руської Трійці.” ( Д / З № 1 законспектувати )

ü Словник: Валуєвський циркуляр, Емський указ, громади, «Просвіти», Головна Руська Рада, просвітницький реалізм, модерн, еклектика, натуралізм.

v 1.СОЦІАЛЬНО – ПОЛІТИЧНІ, ЕКОНОМІЧНІ ЧИННИКИ ВПЛИВУ НА РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ДРУГОЇ ПОЛ. XIX СТ.

Ø У другій половині XIX ст. відбулося територіальне роз'єднання українських земель( Російська імперія, Австро – Угорщина), ускладнилася соціальна структура та політизувалося суспільне життя.

Ø Реформи 1860–1870-х років (скасування кріпосного права – 1861р., судова, земська, міська, освітня реформи).

Ø Бурхливий розвиток капіталістичних відносин.

Ø В Україні утворюються громади – товариства української інтелігенції, завданням яких було поширення освіти серед народу, завершилося формування української нації.

Ø Репресії проти української культури : Циркуляр міністра внутрішніх справ Росії Петра Валуєва( 1863р.), відповідно до якого уряд заборонив друкування науково-популярних та релігійних книжок українською мовою. Емський указ Олександра II у 1876 р., спрямований на витіснення української мови з культурної сфери і обмеження її побутовим вжитком.

v 2. СТАНОВЛЕННЯ СИСТЕМИ ПОЧАТКОВОЇ, СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ.

Освіта на Наддніпрянській Україні розвивалася у межах загальнодержавної російської політики. 1864 р. уряд проводить освітню реформу, суть якої полягає у створенні єдиної системи освіти :

 

а).Початкову освіту давали початкові народні училища, що працювали за єдиним навчальним планом та програмою. Мета цих освітніх закладів полягала в навчанні учнів Закону Божому, читанню, письму та чотирьом діям арифметики. Навчальний процес здійснювався російською мовою. Наприкінці XIX ст. кількість початкових шкіл в Україні порівняно з 1856 р. зросла майже в 13 разів і досягла майже 17 тисяч.

б). Наступною ланкою, створеною реформою 1869 р. системи освіти, були гімназії, які давали середню освіту. Вони поділялися на класичні (перевага надавалася гуманітарним предметам, особливо грецькій і латинській мовам) та реальні (вивчалися насамперед предмети природничого циклу). Закінчення класичної гімназії давало право вступу без іспитів до університету, а реальної — лише до вищих технічних навчальних закладів. На початку 70-х років відбулася нова реорганізація, внаслідок якої класичні гімназії залишилися, а реальні гімназії стали училищами. Наприкінці XIX ст. в Україні діяло 129 гімназій, 19 реальних та 17 комерційних училищ.

в). Заснування нових університетів. У 1865 р. з ініціативи М.Пирогова в Одесі засновано Новоросійський університет. Було відкрито також Ніжинський історико-філологічний інститут, Харківський технологічний, Київський політехнічний (1898р.), Катеринославський гірничий інститути.

ü Певних здобутків у галузі освіти було досягнуто на Західній Україні: відкрито ряд вузів, у тому числі Чернівецький університет (1875), Львівський політехнічний інститут та Академію ветеринарної медицини, з 1869 р. запроваджувалось обов’язкове навчання дітей віком від 6 до 14 років.

Ø Розвиток науки і наукові товариства


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. VII. Цільовий прийом до Національного авіаційного університету
  3. XIII. Формування та оприлюднення рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування
  4. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  5. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  6. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.
  7. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.
  8. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  9. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  10. Алгоритм формування статутного фонду банку
  11. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  12. Аналіз ефективності формування і використання запасів




Переглядів: 770

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | А).Наукові товариства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.