Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Про порядок проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів

 

Навчальні екскурсії та навчальна практика учнів запроваджуються з метою реалізації завдань загальної середньої освіти щодо посилення практичної спрямованості навчально-виховного процесу, професійно-орієнтаційної роботи з учнями, підготовки їх до активної трудової діяль­ності, залучення до суспільно корисної праці.

Навчальні екскурсії проводяться для учнів 1-3(4) класів з 27-28 по 31 травня протягом 4 днів тривалістю не більше 3 год. на день, навчальна практика проводиться для учнів 5-8-х і 10-х класів з 31 травня по 12 черв­ня протягом 10 днів: у 5-б-х класах 3 години на день, 7-8 класах 4 години, 10-х класах 5 годин на день.

Зміст та форми організації екскурсій і навчальної практики визнача­ються адміністрацією закладу залежно від місцевих умов, специфіки та їхнього профілю, потреб виробництва та інших чинників.

Ці години можна використовувати для реалізації практичної частини навчальних програм предметів навчального плану, зокрема проведення навчальних екскурсій, у т. ч. комплексних практикумів із фізики, хімії, інформатики, практичних занять на місцевості з геометрії та географії; занять у виробничих майстернях, на навчально-дослідних ділянках.

Під час навчально-виробничої практики учні можуть залучатись до різних видів суспільне корисної праці: самообслуговування, посильної участі у благоустрої навчального закладу, ремонті шкільного майна, меблів і обладнання, реставрації книг, виготовлення наочних посібників, охоро­ни природи, пам'ятників історії та культури тощо.

При організації навчальної практики враховується зміст навчальних програм, профільність навчання. У загальноосвітніх навчальних закладах з професійним навчанням, міжшкільних навчально-виробничих комбі­натах години навчально-виробничої практики (повністю або частково) можна використовувати на практичні роботи з оволодіння професією (спеціальністю).

Форми організації навчальної практики можуть бути різними залежно від її змісту, постійного чи тимчасового характеру роботи, матеріальної оснащеності, віку, рівня підготовки учнів, кліматичних та інших особливостей. Окремі види практичних занять (навчальні екскурсії, спостереження за природою, практичні роботи на місцевості, суспільне корисна праця тощо) можуть проводитись під час навчального року.

У загальноосвітніх навчальних закладах сільської місцевості, що мають навчально-дослідні ділянки та підсобні господарства, за виробничої по­треби дозволяється за погодженням із відповідним органом управління освітою перенесення навчальної практики на літній період.

Графік проведення навчальної практики затверджується директором загальноосвітнього навчального закладу. Для її проведення залучаються педагогічні працівники в межах їх річної тарифікації з урахуванням змісту навчальних програм та характеру практики. Облік занять здійснюється у класних журналах. Навчальна праця учнів оцінюється за загальними критеріями оцінювання навчальних досягнень і враховується при виведенні підсумкових річних оцінок.

Необхідною умовою організації навчальної практики є дотримання санітарно-гігієнічних вимог та техніки безпеки.

Нижче наводяться рекомендації щодо примірного розподілу часу та можливих видів навчальної практики учнів. Конкретний зміст навчальної практики визначається у навчальному закладі з урахуванням особливостей і умов його роботи, змісту навчальних програм тощо.

 

Клас Навчальні предмети, тематика екскурсій та практичних занять, зміст навчальної практики Орієнтовна кількість годин
Мови та література: · екскурсії у світ казки; екскурсії літературними стежинами, до літературного музею   3-4
Історія: · ранок «Ми діти твої, Україно»; · екскурсія «Моя Україно, ти рідная мати». Природознавство, рідний край, мистецтво: · умови існування рослин і тварин нашого краю; · вода в природі, її види і значення; · екскурсія до краєзнавчого музею; · природа рідного краю (творча робота - живопис). Музика: вивчення і відтворення елементів обрядових свят (пісень, хороводів, вертепів тощо) з урахуванням регіональних особливостей, місцевих традицій     2-3 2-3  
Мови, література, мистецтво: · конкурс «Знавець рідної мови»; · систематизація матеріалів з літератури рідного краю; · бібліотечна година; · художнє читання (конкурс); · відвідування музичних театрів, філармоній, концертних залів (з відображенням своїх вражень у різних формах); · декоративно-ужиткове мистецтво: «В майстерні митця». Історія: · екскурсія «Археологічні пам'ятки рідного краю»         2-3    
Мови, література, історія, мистецтво: · збір та систематизація матеріалів з історії та культури рідного краю; · екскурсія літературними стежками; · збір народних пісень; · екскурсія «Пам'ятки середньовічної культури».     3-4
Мови, література, історія, мистецтво: · «Шевченкознавство в ріднім краї» (збір матеріалів); · Оформлення шкільних навчальних кабінетів, музеїв; · Екскурсія «Тої слави козацької повік не забудеш».     4-6    
Мови, література, історія, мистецтво: · фольклорна експедиція (систематизація матеріалів); · екскурсія історичними місцями рідного краю; · практичні заняття з аудіювання (іноземні мови); · читацька конференція.     3-4 3-4

 

Примітка: Орієнтовний перелік видів навчальної практики може бути змінений, доповнений загальноосвітніми навчальними закладами та місцевими органами управління освітою.

 

Підготувала О.В.Волос за книгою:

Нікітіна І.П., Нікітін Ю.О.,

Шліхова В.В. Шкільне методичне

об'єднання. Суспільно-гуманітарний

цикл: нормативні документи,

планування діяльності, позакласна

і виховна робота. – Х:, 2005.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. Актуалізація знань учнів
  3. I. Контроль і закріплення знань учнів
  4. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  5. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  7. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  9. II. Мотивація навчальної діяльності
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності
  12. II. Мотивація навчальної діяльності




Переглядів: 1807

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Навчальні екскурсії | ПОРАДНИК

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.