МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 4. СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩАЕлементи організаційного середовища підприємства. Стратегічний аналіз макросередовища. Аналіз конкурентних сил у галузі. Конкурентний аналіз. Завдання аналізу факторів зовнішнього середовища підприємства. Багатофакторний системний аналіз (PEST – аналіз).
Запитання до самоконтролю 1. За якими компонентами характеризують макро- і мезо-оточення організації? 2. Який існує взаємозв’язок між аналізом середовища організації та розробленою М.Портером моделлю п’яти конкурентних сил? 3. Назвіть основні конкурентні сили у моделі М. Портера. В чому виявляється загроза появи товарів-субститутів? 4. Яка з конкурентних сил, на Вашу думку, сильніша: загроза товарів-субститутів чи загроза появи нових конкурентів? 5. Дайте характеристику економіко-логічних методів аналізу середовища? 6. Які основні чинники визначають успіх або невдачу підприємства в конкурентній боротьбі? 7. За якими параметрами визначають привабливість галузі? 8. Розкрийте економічну суть поняття «конкурентна перевага». Проаналізуйте чинники, що впливають на конкурентну перевагу підприємства. 9. З якою метою використовується «національний ромб»? У чому полягає його суть? 10. У чому полягає суть концепції стратегічних груп?
Тести 1. Демографічні чинники характеризують: а) перебіг науково-технічного прогресу; б) загальний стан економіки; в) зміни у структурі народонаселення.
2. Сканування стосовно до проблем стратегії підприємства - це: а) безперервне упорядковане простежування за параметрами зовнішнього та внутрішнього середовища фірми; б) кількісна та якісна оцінка внутрішніх сигналів про стан та динаміку стратегічного потенціалу фірми; в) визначення “контрольних точок” у ланцюжках економічних явищ. 3. Моніторинг стосовно до проблем стратегії підприємства – це: а) розпізнавання і правильне прочитання ринкових сигналів; б) швидкість змін у зовнішньому та внутрішньому середовищі фірми; в) порівняння відомих аспектів поведінки конкурентів з раптовими її змінами.
4. Чинники мікросередовища: а) прямо впливають на діяльність підприємства; б) опосередковано впливають на діяльність підприємства; в) не мають ніякого впливу на діяльність підприємства.
5. Чинники макросередовища: а) не мають ніякого впливу на діяльність підприємства; б) прямо впливають на діяльність підприємства; в) опосередковано впливають на діяльність підприємства.
6. SWOT-аналіз – це: а) аналіз можливостей, ресурсів та ризику; б) аналіз впливу зовнішніх сигналів на ефективність діяльності підприємства; в) аналіз виробничої та організаційної структури підприємства.
7. Одним з важливих чинників, що визначає складність зовнішнього середовища підприємства, є: а) варіативність сил довкілля, швидкість їхньої дії на підприємство; б) кількість промислових підприємств у регіоні; в) соціальна інфраструктура регіонального ринку.
8. Варіативність сил зовнішнього середовища та швидкість їхньої дії на підприємство є: а) наслідком існування значної кількості промислових підприємств у регіоні; б) показником розвитку соціальної інфраструктури регіонального ринку; в) одним з важливих чинників, що визначає складність зовнішнього середовища підприємства.
9. Економічний механізм виникнення кризового стану підприємства досліджується через: а) анкетування певного сегмента ринку; б) екстраполяцію тенденцій розвитку підприємства за 5 останніх років; в) постійне спостереження зовнішнього середовища.
10. Постійне спостереження зовнішнього середовища дозволяє проаналізувати: а) економічний механізм виникнення кризового стану підприємства; б) еволюцію застосовуваних на підприємстві технологій; в) зростання продуктивності праці допоміжних робітників.
11. Економічне сканування зовнішнього середовища – це: а) дослідження змін макроекономічних показників галузі та конкуренції у ній: б) оцінка політичної ситуації на рівні країни, регіону; в) дослідження розвитку НТП, принципових технологічних і технологічних нововведень.
12. Технічне сканування зовнішнього середовища підприємства – це: а) дослідження змін макроекономічних показників галузі та конкуренції у ній: б) оцінка політичної ситуації на рівні країни, регіону; в) дослідження розвитку НТП, принципових технологічних і технологічних нововведень.
13. Політичне сканування зовнішнього середовища підприємства – це: а) дослідження змін макроекономічних показників галузі та конкуренції у ній: б) оцінка політичної ситуації на рівні країни, регіону; в) дослідження розвитку НТП, принципових технологічних і технологічних нововведень.
14. Дослідження змін макроекономічних показників галузі і конкуренції у ній – це: а) політичне сканування; б) технічне сканування; в) економічне сканування.
15. В опрацюванні моделі стратегії оцінка політичної ситуації на рівні країни, регіону – це: а) політичне сканування; б) технічне сканування; в) економічне сканування.
16. Дослідження розвитку НТП, принципових технічних і технологічних нововведень – це: а) політичне сканування; б) технічне сканування; в) економічне сканування.
17. Періодичність спостереження визначених параметрів стану зовнішнього середовища являє собою: а) один з розділів методичних матеріалів, необхідних для здійснення сканування; б) інструментарій, що використовується для сканування; в) конкурентні переваги підприємства ринку.
18. Одним з розділів методичних матеріалів, необхідних для здійснення сканування, є: а) періодичність спостереження визначених параметрів стану зовнішнього середовища підприємства; б) бізнес-план; в) специфікація обладнання для основного виробництва підприємства.
19. Ефективність моніторингу залежить від: а) взаємодії чинників мікро- та макросередовища діяльності підприємства; б) взаємодії фахівців служби аналізу зовнішнього середовища та служби стратегічного планування; в) взаємодії основного і допоміжного виробництва підприємства.
20. Взаємодія фахівців служби аналізу зовнішнього середовища та служби стратегічного планування впливає на: а) підвищення ефективності системи менеджменту; б) покращення якості продукції; в) підвищення ефективності моніторингу зовнішнього середовища підприємства.
Практичні завдання* Читайте також:
|
||||||||
|