Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Реалізація стратегії інноваційного розвитку підприємства на основі збалансованої системи показників

Одним з інструментів управлінської технології, що дає змогу поширити цілі і стратегії розвитку підприємства на рівень операційної діяльності, оцінювати і вирішувати задачі підприємства є система збалансованих показників. В основі побудови системи збалансованих показників – встановлення мети підприємства, що включає місію, бачення, цілі і стратегію розвитку. Контроль виконання цілей підприємства на рівні операційної діяльності дає можливість зрозуміти, як окремі підрозділи, проекти і навіть співробітники підприємства впливають на досягнення поставлених цілей і яким чином слід коректувати щоденну діяльність, орієнтуючи її на реалізацію стратегії.

Цілі, стратегії і тактика інноваційного розвитку промислових підприємств є певним чином організованою ієрархією, аналіз елементів якої необхідно здійснювати з використанням сучасних технології стратегічного менеджменту, однією з яких є збалансована система показників. Збалансована система показників – це система стратегічного управління і оцінювання її результативності, яка переводить місію і загальну стратегію компанії в систему показників. Мета збалансованої системи показників полягає в орієнтації діяльності підприємства на досягнення місії і стратегічних цілей. Збалансована система показників – це механізм послідовного доведення до персоналу стратегічних цілей компанії і контролю за їх досягненням через так звані ключові показники результативності, які є, по суті, вимірниками здатності до досягнення цілей, а також характеризують ефективність бізнес-процесів і роботу кожного окремого співробітника. У цьому контексті збалансована система показників є інструментом не лише стратегічного, але і оперативного управління.

Стратегічні рішення підприємства повинні чітко показати чи зможуть вони вивести підприємство на позицію, що дає змогу нейтралізувати погрози, використовувати можливості, що з’являються, зміцнити поточні переваги або створити нові джерела таких переваг в умовах швидких змін зовнішнього середовища. Вважаючи нарощування інноваційного потенціалу за один з важливих чинників підвищення ефективності діяльності, промислові підприємства повинні прагнути розробляти технології, як для вирішення поточних задач, так і для забезпечення конкурентних переваг в майбутньому.

Пріоритет має бути відданий розвитку на основі активізації інноваційної діяльності. Чинники виробництва та інвестиції мають бути не метою виробничо-економічної діяльності, а засобом зростання кількості та результативності інноваційних змін.

Початковими передумовами для розробки стратегій інноваційного розвитку промислового підприємства і системи показників, які їх визначають, є: місія і перспективні цілі розвитку підприємства; обрані перспективні цілі; ключові компетенції як база виконання цілей підприємства і основа для розробки стратегій розвитку; інформована і мотивована команда вищого керівництва.

Методичні розробки до формування стратегії інноваційного розвитку промислового підприємства на основі збалансованої системи показників дають змогу використовувати системний підхід не лише до формування стратегії інноваційного розвитку, але і перейти до розробки програми організаційних змін при реалізації стратегії інноваційного розвитку на підприємстві і виробництві. Організаційні зміни розуміють як процес комплексної зміни методів і умов функціонування системи управління підприємства відповідно до зовнішніх умов ринку і стратегії його розвитку.

Аналіз існуючих програм організаційних змін системи управління з врахуванням збалансованої системи показників на промислових підприємствах показав недоліки не лише теоретичних розробок, але і складність втілення цих змін в практичну діяльність підприємств. Зміни, що проводяться з удосконалення управління (удосконалення системи управління, яке здатне накопичувати і використовувати минулий досвід і потенціал, впровадження фінансового обліку), а також зміни виробничих і організаційних структур управління не вирішили проблеми підвищення ефективності діяльності промислових підприємств.

При реалізації стратегії інноваційного розвитку на основі збалансованої системи показників необхідно формувати систему управління, спрямовану на аналіз і оцінювання внутрішніх здібностей підприємства до вимог зовнішнього середовища. У більшості випадків неможливо обійтися лише впровадженням системи стратегічного управління з використанням збалансованої системи показників. Сьогодні необхідні інтегровані рішення, які дають змогу підприємству здійснювати зміни різних сторін діяльності підприємства для отримання відчутних результатів.

Внутрішня здатність підприємства і його співробітників до організаційних змін забезпечить як потенційні конкурентні переваги підприємству, так і дасть змогу створювати нові ключові компетенції. Слід зазначити, що при проведенні організаційних змін необхідно звертати увагу на позитивні моменти і досягнення підприємства. Саме здібності, зокрема кадровий потенціал, можуть бути прийняті за базу при реалізації стратегії на основі збалансованої системи показників. При проведенні організаційних змін системи управління з реалізації стратегії розвитку з урахуванням збалансованої системи показників необхідно враховувати типові етапи підготовки і здійснення управлінських стратегічних змін. Проведення організаційних змін вимагає складних інструментів управління реалізацією, управління за цілями, бюджетного планування, реінжинірингу бізнес-процесів. Воно повинно базуватися на внутрішньому потенціалі підприємства, який необхідно зберегти і збільшити. Оцінка використання потенціалу підприємства повинна показати, чи є можливість його підвищення. Використання системного підходу і типових етапів підготовки і здійснення організаційних змін дали змогу розробити алгоритм проведення організаційних змін при реалізації стратегії розвитку на основі збалансованої системи показників.

Оцінювання перспективних напрямів розвитку управління підприємством як перший етап програми організаційних змін ґрунтується на оцінці зовнішнього і внутрішнього середовища, а також критичних проблемах підприємства при формуванні місії, системи цілей, стратегій розвитку на основі збалансованої системи показників.

На етапі обґрунтування доцільності організаційних змін формується проблемне поле, в результаті дослідження якого чітко формулюються управлінські проблеми, що вимагають вирішення. Основою для формування проблемного поля служать дані про значну розбіжність цілей підприємства з досягнутими результатами, про низькі показники результативності управління, про нові запити з боку споживачів, постачальників і інших змін зовнішнього середовища. Фактично на цьому етапі проводиться оцінювання системи управління підприємством, визначаються її слабкі місця і можливості, які і є основою для визначення пріоритетів з вдосконалення систем і процесів організаційних змін. Цілі і стратегії інноваційного розвитку промислового підприємства та виробництва є основою для формування програми організаційних змін. Головна увага при розробці цілей організаційних змін приділяється інтенсивному використанню наявних в їх розпорядженні ресурсів з метою створення нових примітних якостей системи управління і виробництва.

При цьому потрібно не лише пристосовувати наявні ресурси до вимог середовища, а творчо використовувати всі ресурси, формулюючи вимоги оточення, які вони здатні повністю задовольнити, і його показники, яким вони можуть відповідати якнайкраще.

Третій етап – формування програми організаційних змін включає проектування параметрів організаційної системи з вибору альтернативних проектів реалізації, формування складу учасників і розробки оперативних програм проектів реалізації, а також формування критеріїв оцінювання організаційних змін. Вибір напрямів змін – це створення засобів і методів управління, спрямованих на поліпшення структури, процесів і способів оцінювання виконання заданих цілей і стратегій інноваційного розвитку.

Насамперед це визначення ключових напрямів інноваційного розвитку, які пов’язують стратегію розвитку з її реалізацією і здійснюють пошук управлінських процесів для проведення узгоджених дій.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. IV група- показники надійності підприємства
  10. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  11. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  12. IV. Розподіл нервової системи




Переглядів: 599

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування стратегії інноваційного розвитку | Виділяються три ключові процеси, що дають змогу вирішувати задачі організаційних змін.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.