Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1. Філософія як форма духовного освоєння світу. Історичні типи світогляду.

Розуміння філософії. Соціокультурна зумовленість філософії. Виникнення поняття “філософія”. Сучасне тлумачення філософії. Об’єкт і предмет філософії. Поняття об’єктивної реальності. Коло основних (“вічних”) проблем філософії. Філософія – соціокультурний критерій епохи.

Поняття світогляду. Світогляд і наукова картина світу. Відношення “людина – світ” як основоположна проблема світогляду. Світогляд як духовно-практичний спосіб освоєння світу. Структура світогляду. Світогляд як поліструктурне утворення. Рівні світогляду: світовідчуття, світосприйняття, світорозуміння. Основні підсистеми світогляду: пізнавальна, ціннісна та поведінкова. Проблема історичності світогляду. Соціально-історична сутність світогляду. Головні історичні системи світогляду: космоцентрична, теоцентрична, антропоцентрична. Історичні типи світогляду.

 

Тема 2. Зародження філософії в країнах Стародавнього Сходу.

 

Зародження філософської думки. Східний та західний типи культурного розвитку: відмінності у ставленні до природи, в системі панівних соціальних цінностей, в стилях мислення та духовно-психологічних рисах. Філософія як „самосвідомість культури”.

Філософська думка Стародавньої Індії. Ортодоксальні та некласичні школи давньоіндійської філософії: загальна характеристика відмінностей. Етика страждань і щастя.

Давньокитайська філософія. Рання китайська натурфілософія: школа вчення про „інь” і „янь”. Школи конфуціанської традиції: жуцзя, моцзя, мінцзя, фацзя. Гуманність як основа доброчесності. Напрям „природного буття” – даосизм. Ідеї трактату „Дао де цзін”.

 


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  3. III. Дієслова, що в дужках, поставте у нижчевказаних граматичних формах. Перекладіть речення.
  4. III. Загальнотеоретична філософія
  5. III. ПІЗНЯ ГРЕЦЬКА ФІЛОСОФІЯ
  6. III.4 Форматування тексту.
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  9. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  10. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  11. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  12. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі




Переглядів: 847

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗМІСТ ПРОГРАМИ | Тема 3. Антична філософія.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.