МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекція 13Тема: «Стратегія та політика управління персоналом організації» План 1. Характеристика, основні напрями бюрократичної та патерналістичної моделей управління персоналом. 2. Розробка та реалізація політики управління персоналом у концептуальних кадрових документах.
Характеристика, основні напрями бюрократичної та патерналістичної моделей управління персоналом. Існує 2 типи моделей ринку праці на мікрорівні (бюрократична та патерналістська) в залежності від: - Відносин між фірмою і найманими працівниками. - Зобов’язань адміністрації фірм по відношенню до зайнятості працівників. - Відношення і інтересу працівників до роботи або до фірми. - Стандартів і методів контролю продуктивності. - Відносин між менеджерами і працівникам в процесі вирішення проблем. - Характеру відбору і набору персоналу. - Критеріїв просування працівників по службі. - Типу організаційної структури. - Характеру розподілу функцій, закріплення обов’язків і відповідальності. - Формування оргструктури навколо окремих осіб або груп працівників. - Відношення адміністрації фірм до витрат на робочу силу. - Співпадіння цілей працівників і фірми. - Характеру системи прийняття рішень. Вихідні дані про характеристики двох систем управління персоналом в залежності від моделі внутрішньофірмової моделі ринку праці наведені в табл. 2.3. Таблиця 2.3 Характеристики бюрократичної та патерналістської моделей внутрішньофірмового ринку праці
Основні напрямки філософії і практики бюрократичної та патерналістської моделей управління персоналом можна узагальнити в таких термінах: Таблиця 2.4 Основні напрями бюрократичної та патерналістської моделей управління персоналом
В бюрократичній моделі управління персоналом: а) властивою є жорстка ієрархічність; б) зв’язки між підрозділами, розміщеними на одному рівні організаційної структури, здійснюються через центр; в) використовуються жорсткі посадові інструкції; г) підлеглим видаються вичерпні завдання; д) в працівниках виховується і стимулюється ретельність (старанність) і виконавська дисципліна; з) головне для підлеглого – зробити так, як сказав начальник; і) бюрократична модель опирається на організаційну структуру, викликає опір людей організаційній структурі, підкоряє людей оргструктурі, проектується і впроваджується в практику, переборюючи опір людей та ламаючи їх характери під структуру. Патерналістська модель управління персоналом: а) не забороняє діяти, перескакуючи через рівні організаційної структури управління персоналом; б) дає простір горизонтальним зв’язкам; в) дозволяє працівникам самим формувати свою посаду, незважаючи на інструкції; г) створює умови, при яких підлеглому лише ставляться завдання, і його справа, як він буде їх виконувати; д) стимулює ініціативу, творчий підхід до справи; е) формулює головну мету для працівника – розв’язати проблему, представити результат; ж) дає змогу виконавцю самому приймати участь в постановці завдання, яке йому належить виконувати; з) число контрольованих показників зводить до мінімуму; завдання в ній видаються в загальному вигляді без вичерпних інструкцій і) опирається на мікрокультуру фірми, викликає опір людей культурі. залучає людей до культури, створюється і впроваджується в практику самими працівниками.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|