Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державне регулювання ринку цінних паперів

 

Державне регулювання ринку цінних паперів — це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контро­лю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запо­бігання зловживанням і порушенням у цій сфері (ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів»).

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою:

- реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних;

- створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з ура­хуванням інтересів суспільства;

- одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінан­сово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на фор­мування цін на ринку цінних паперів;

- забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів;

- гарантування прав власності на цінні папери;

- захисту прав учасників фондового ринку;

- інтеграція в європейський та світовий фондові ринки;

- дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства;

- запобігання монополізації та створення умов розвитку добро­совісної конкуренції на ринку цінних паперів;

- контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних па­перів (ст. 2 Закону).

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Дер­жавна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним стату­сом, підпорядкованим Президентові України і підзвітним Вер­ховній Раді України.

 

До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і терито­ріальні органи (управління та відділення).

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку утво­рюється у складі Голови Комісії та шести членів Комісії. Голо­ва Комісії, її члени призначаються та звільняються Президен­том України за погодженням з Верховною Радою України.

Термін повноважень Голови Комісії та членів Комісії — сім років. Одна й та ж особа не може бути членом Комісії більше двох термінів підряд.

Звільнення Голови Комісії та членів Комісії протягом тер­міну повноважень може мати місце лише за власним бажан­ням, а також у разі вчинення злочину та у зв'язку з неможли­вістю виконання обов'язків за станом здоров'я.

Основною формою роботи Комісії є засідання, які прово­дяться за рішенням Голови Комісії у разі потреби, але не рідше одного разу на місяць. Засідання Комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менше п'яти осіб.

Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього по­дано не менше п'яти голосів.

Організаційне, експертно-аналітичне, правове, інформацій­не, матеріально-технічне та інші види забезпечення діяльності Комісії організовує Виконавчий секретар. Виконавчого секре­таря призначає на посаду за поданням Прем'єр-міністра Ук­раїни та звільняє з посади Президент України. Виконавчий секретар підконтрольний Голові Комісії і підзвітний Комісії.

При Державній комісії з цінних паперів та фондового рин­ку створюється Консультаційно-експертна рада, яка розроб­ляє рекомендації щодо політики на ринку цінних паперів та бере участь у підготовці та обговоренні проектів актів законо­давства, які розробляються та розглядаються Комісією.

Склад Консультаційно-експертної ради та положення про неї затверджуються Комісією.

Основними завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є:

1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку і функціонування ринку цінних па­перів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національ­ного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів;

2) координація діяльності державних органів з питань функ­ціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних;

 

 

3) здійснення державного регулювання та контролю за ви­пуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, додержання вимог законодавства у цій сфері;

4) захист прав інвесторів шляхом здійснення заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законо­давства у межах своїх повноважень;

5) сприяння розвитку ринку цінних паперів;

6) узагальнення практики застосування законодавства Ук­раїни з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення;

7) здійснення державного регулювання та контролю у сфері спільного інвестування.

Повноваження Державної комісії з цінних паперів та фон­дового ринку визначені ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів» та ст. 5 Положення про державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, зат­вердженого Указом Президента України від 14 лютого 1997 р.

Контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах повноважень, визначених законом, здійснюють і інші, крім Державної комісії з цінних паперів і фондового ринку, органи державної влади (державні органи, що здійснюють кон­троль за цінами, органи Антимонопольного комітету тощо).

Форми державного регулювання ринку цінних паперів вста­новлені ст. З Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів». До них відносяться:

- прийняття актів законодавства з питань діяльності учас­ників ринку цінних паперів;

- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;

- видача спеціальних дозволів (ліцензій) на здійснення про­фесійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;

- заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсут­ності спеціального дозволу (ліцензії) на цю діяльність та при­тягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;

- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;

- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбаче­них такою інформацією;

- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних па­перів;

- контроль за достовірністю інформації, що надається емі­тентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;

- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;

- контроль за дотриманням антимонопольного законодав­ства на ринку цінних паперів;

- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;

- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;

- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

До професійної діяльності на ринку цінних паперів відно­сяться:

а) діяльність по випуску та обігу цінних паперів, зокрема:

- діяльність по випуску цінних паперів;

- комісійна діяльність по цінних паперах;

- комерційна діяльність по цінних паперах;

б) депозитарна діяльність депозитарію цінних паперів;

в) депозитарна діяльність зберігача цінних паперів;

г) розрахунково-клірингова діяльність за угодами щодо цінних паперів;

д) діяльність щодо ведення реєстру власників іменних цінних паперів;

є) діяльність по організації торгівлі на ринку цінних па­перів;

є) діяльність з управління активами ІСІ.

Порядок здійснення суб'єктами господарювання зазначе­них видів професійної діяльності на ринку цінних паперів встановлений, зокрема, Законами України «Про цінні папери і фондову біржу», «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні», а також Ліцензійними умовами провадження професійної діяль­ності на ринку цінних паперів, затвердженими наказом Дер­жавного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фон­дового ринку від 14 березня 2001 р. № 49/601.

_______________________________________________________

' Офіційний вісник України. — 2001. — № 16. — Ст. 706.

Відповідальність суб'єктів господарювання за порушення правил професійної діяльності на ринку цінних паперів вста­новлена ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів», відповідно до якої Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи:

- за випуск в обіг та розміщення незареєстрованих цінних паперів відповідно до чинного законодавства — у розмірі до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або в розмірі до 150% прибутку (надходжень), одержаних в резуль­таті цих дій;

- за діяльність на ринку цінних паперів без спеціального дозволу (ліцензії), одержання якого передбачено чинним зако­нодавством, — у розмірі до 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації — у розмірі до 1000 неоподатковува­них мінімумів доходів громадян;

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів — у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів до­ходів громадян.

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Про накладення штрафів на комерційні банки Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку інформує Націо­нальний банк України у триденний термін.

 


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  4. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  5. IV. Розширення депозитів шляхом операцій на відкритому ринку.
  6. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  7. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  8. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  9. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  10. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  11. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  12. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій




Переглядів: 520

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Умови і порядок випуску та обігу цінних паперів | РОЗДІЛ IV

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.