Однотермінальні та багатотермінальні транспортні потоки
Потоки можуть бути з одним джерелом і одним стоком. Однак у більшості випадків при розгляді плану формування, графіка руху поїздів, приходиться мати справу з мультітермінальними потоками, тобто n - пунктів відправлення (джерел) і m – пунктів призначення (стоків), n >1, m >1. Багатотермінальні потоки утворюються змішуванням однотермінальних потоків на принципі адитивності (додавання), при цьому не можна змішувати пасажирські і вантажні поїзди без попереднього їхнього приведення до загального показника впливу на використання пропускної спроможності, тобто принцип адитивності
, (6.1)
де n – число однотермінальних транспортних потоків.
Для аналізу транспортної системи багатотермінальні потоки приводять до однотермінальних, зв'язуючи n – джерел і m – стоків в одне суперджерело і суперстік, тобто припустимо, що сумарний потік бере свій початок у укрупненому пункті відправлення і закінчується в укрупненому пункті призначення. При аналізі потоків складної структури в залізничних мережах, можна одні потоки розглядати при незмінних параметрах, а інші змінювати. Наприклад, досліджувати параметри потоків вантажних поїздів при відомому числі пасажирських, чи параметри потоків поїздів зі швидкопсувними вантажами (рефрижераторних поїздів) при незмінних умовах пропуску інших категорій поїздів і так далі.
Транспортний потік представляє композицію багатьох окремих потоків і має свої особливості, пов'язані з великою масою і швидкістю транспортних одиниць, способами його регулювання, пропуску, виникнення і погашення на станціях і у вузлах.