МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Прикладні задачі теорії графів для транспортних систем
Найбільш розповсюдженими прикладами використання теорії графів у сфері створення та експлуатації транспортних систем є: - формування раціональної структури транспортного обслуговування держави, регіону або міста (докладно розглядається в [1,16 ]); - граф станів вагона та локомотива робочого парку, наприклад [ 19]; - визначення тарифної відстані у роботі підрозділів служби маркетингу та комерційної роботи; - граф станційних маршрутів; - критичний шлях при використанні сітьових графіків тощо.
9 Потоки в мережах 9.1 Загальні поняття
Граф, елементам якого поставлені у відповідність деякі параметри, називають зваженим графом або мережею. Параметри можуть бути задані на таких елементах, як вершини, дуги, підмножини вершин і дуг. Розрізняють транспортні, інформаційні, електричні, гідравлічні мережі. Для характеристики мереж застосовується деякі поняття – функції на вершинах і дугах. Кожна вершина i характеризується інтенсивністю d (i). Вершини, для яких d (i)>0, називаються джерелами, а на яких d (i)<0 – стоками, інші вершини нейтральні, тобто на транспортній мережі джерела - станції навантаження (відправники), стоки – станції вивантаження (одержувачі). Для характеристики дуг введемо функцію пропускної спроможності, що ставить у відповідність кожній дузі (i, j) U графа G (I, U) ненегативне ціле число τ (i, j), називане пропускною спроможністю дуги. Для транспортних мереж це максимальна кількість вантажу, яку відповідна комунікація може пропустити за одиницю часу, тобто в мережі G (I,U) з одним джерелом S і одним стоком t задана функція пропускної спроможності τ (i, j), те в ній може бути задана також функція називана потоком.
9.2 Задача про максимальний транспортний потік
Потоком у мережі називається функція, що зіставляє з кожною дугою (i, j) ціле число x (i, j) і має властивості:
(9.1) (9.2) (9.3)
Для мережі потік x (i, j) по дузі (i, j) – це кількість тонн вантажу, що проходить через цю дугу в одиницю часу. Потоком у мережі називається сукупність {x (і, j)} потоків по всіх дугах мережі. Умова перша означає, що потік по кожній дузі ≥0 (ненегативний) і не перевищує пропускної спроможності дуги, (τ) – що кількість вантажу, що протікає в будь-яку нейтральну вершину мережі, дорівнює кількості вантажу, що випливає з її, тобто загальна кількість вантажу, що випливає зі стоку S дорівнює загальній кількості вантажу, що притікає в стік t (умова 3). Лінійна її форма – величина потоку в мережі. Розріз Розглянемо мережу G (I,U) з одним джерелом S і одним стоком t. Якщо розбити безліч усіх вершин мережі G на дві непересічних підмножини R і R, то розрізом мережі, що відокремлює S від t називається сукупність усіх дуг (R, R), де S R, а t R. Тобто розріз складають усі ті і тільки ті дуги, що виходять з вершин і R і закінчуються у вершинах j R. Сума пропускних спроможностей дуг розрізу складають пропускну спроможність (R, ) розрізу, тобто
(9.4)
Розріз мережі, який має найменшу пропускну спроможність називається мінімальним розрізом. Приклад. Розглянемо мережу, наведену на рис.9.1
Рис. 9.1 Граф мережі з одним витіком s та одним стоком t. Для цієї мережі існує 7 розрізів. Наприклад: тоді розріз . Пропускна спроможність . Пропускна спроможність . Мінімальний розріз Властивість розрізу: розглядаємо довільний розріз (R, ). Який би шлях з S у t ми не розглядали, хоча б одна його дуга входить у даний розріз (R, ), тому що S і t належать різним множинам R і . Тобто якщо видалити всі дуги якого або розрізу, то в мережі не залишиться шляху, що веде з S до t, тобто будь-який розріз блокує всі шляхи з S у t. В зв’язку з тим що результат пропускної спроможності колій не може бути вище пропускної спроможності будь-якої його дуги, тому сумарний потік V, що тече з S у t по всіх можливих коліям, не може бути вище пропускної спроможності будь-якого розрізу мережі. (9.5)
Тобто якщо знайти такий потік X*(і, j), що його величина V* дорівнює пропускної спроможності деякого розрізу , то цей потік буде максимальним, а – розріз з мінімальною пропускною спроможністю.
Читайте також:
|
||||||||
|