МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Роль податкових надходжень в доходах бюджетуПодаткові надходження є важливим інструментом перерозподілу валового внутрішнього продукту і забезпечують мобілізацію понад 2/3 усіх доходів бюджету. Податкові надходження (10000000) в Україні поділяються на шість груп: 1) податок на доходи, податки на прибуток, податки на збільшення ринкової вартості (11000000); 2) збори за спеціальне використання природних ресурсів; 3) внутрішні податки на товари та послуги; 4) податки на міжнародну торгівлю та зовнішні операції; 5) інші податки. До першої групи податкових надходжень входять: податок на прибуток підприємств (11020000). Податок на прибуток підприємств - один із найважливіших податків, який є основою податкової системи (поряд з податком на доходи фізичних осіб та податком на додану вартість). Податок на прибуток - це той податок, який використовується в структурній економічній політиці, а також може застосовуватися для підтримки стабілізаційної політики, оскільки він є ефективним засобом автоматичної стабілізації у кейнсіанському значенні, тобто його можна розглядати як активний інструмент макроекономічної політики, що є однією із його важливих позитивних ознак. До інших позитивних ознак можна віднести: - податок є платою за користування певними суспільними послугами та інфраструктурою на тих територіях, де підприємства функціонують; - податок справляється з прибутків, які в іншому випадку уникли б оподаткування; - податок забезпечує значну частку надходжень до бюджету До другої групи податкових надходжень – об’єднує збори за спеціальне використання природних ресурсів: 50% збору за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду; 50% збору за спеціальне водокористування; 50% платежів за користування надрами; збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету. Значення вказаних зборів і платежів полягає в тому, що вони відіграють не лише фіскальну, а й стимулюючу роль, орієнтуючи суб’єктів господарювання на ефективніше використання відповідних видів ресурсів. Необхідність раціональнішого і ефективнішого використання природних ресурсів викликається зростаючими обсягами виробництва, що потребує залучення до господарського обороту щоразу нових ресурсів. Але природні ресурси далеко не безмежні і через їх відносне зменшення стають ще дорожчими. Збір за спеціальне використання лісових ресурсів за економічним змістом виражає фінансові відносини держави з підприємствами, організаціями та населенням з приводу передавання у їхнє користування лісових ресурсів. Його призначення - відшкодувати витрати держави на відтворення лісових угідь. Збір визначається залежно від обсягів платного відпуску деревини на пні та встановлених такс. Збір за спеціальне водокористування встановлено з метою зацікавлення суб’єктів підприємницької діяльності в раціональному використанні водних ресурсів. Об’єктом обчислення збору за спеціальне водокористування є обсяг води, яку водоспоживачі використовують для власних потреб, незалежно від того, надходить ця вода безпосередньо з водогосподарських систем (поверхневих чи підземних джерел) чи від інших водокористувачів. Збір обчислюється залежно від обсягів використання води та встановлених лімітів. Платежі за користування надрами сплачують фізичні та юридичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності усіх форм власності, які здійснюють у межах території економічної зони видобування корисних копалин та використовують надра у цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин. Об’єктами плати за користування надрами є фактично видобуті (погашені) балансові та позабалансові запаси корисних копалин; розміри ділянки надр, що надається у користування або використовується у цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин. Плата визначається залежно від обсягу погашення запасів корисних копалин та встановлених нормативів. Збір за геологорозвідувальні роботи запроваджено з метою компенсації витрат бюджету для здійснення робіт, пов’язаних з приростом запасів корисних копалин для забезпечення вітчизняних підприємств мінерально-сировинними ресурсами, а також відображення у собівартості та цінах на добувну продукцію складу витрат на роботи з пошуку і розвідки родовищ корисних копалин. Сплачують цей збір підприємства і організації усіх видів господарської діяльності незалежно від форм власності, що видобувають корисні копалини, а також фізичні особи, які займаються цією діяльністю як підприємці. Обчислюється збір залежно від обсягу видобутих корисних копалин (для нафти, конденсату, газу природного тощо) та обсягу погашених у надрах запасів корисних копалин (для інших корисних копалин) і нормативів збору. До третьої групи податкових надходжень (14000000) належать внутрішні податки на товари та послуги: податок на додану вартість; акцизний збір; плата за ліцензії на певні види господарської діяльності Податок на додану вартість (ПДВ) є непрямим податком, який сплачується до бюджету на кожному етапі просування товару від виробництва до споживання. ПДВ - це найбільший за обсягом податок, який значною мірою впливає на формування дохідної частини зведеного бюджету. Податок на додану вартість має як переваги, так і недоліки. Найбільшими вадами податку на додану вартість є те, що цей податок потребує значних коштів на його адміністрування, а крім того, і з його запровадженням виникає небезпека зростання інфляції. Що стосується загрози зростання інфляції, то практика введення податку різними методами в різних країнах свідчить: вплив податку на інфляцію не такий уже й значний, хоча й існує. Досвід країн з розвиненою ринковою економікою свідчить про доцільне застосування поряд з універсальними і специфічних акцизів. Головні відмінності акцизного збору від ПДВ такі: - по-перше, незважаючи на те, що обидва податки є непрямими і долучаються до ціни товару у вигляді надбавки, суттєво впливаючи таким чином на процеси ціноутворення, акцизний збір завдяки досить обмеженому колу підакцизних товарів справляє набагато менший вплив на загальний рівень цін у країні; - по-друге, ПДВ завдяки уніфікації ставок є нейтральним щодо ринкового механізму ціноутворення, а акцизний збір за рахунок диференціації ставок справляє суттєвий вплив на структуру ринкових цін та рівень споживання; - по-третє, на відмінно від стабільних і рівномірних доходів від ПДВ, надходження від акцизного збору менші за обсягом і найризикованіші за показником стабільності надходжень; - по-четверте, акцизний збір порівняно з ПДВ є відносно соціально справедливішим, зважаючи на те, що споживаються підакцизні товари переважно найзабезпеченішими верствами населення. До складу податкових надходжень четвертої групи належать також плата за ліцензії на певні види господарської діяльності: Кошти в іноземній валюті за реєстрацію представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності, Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, Плата за державну реєстрацію, крім плати за державну реєстрацію СПД, Плата за видачу, переоформлення, продовження терміну дії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та видачу дублікатів таких ліцензій. Четверта група податкових надходжень об¢єднує податки на міжнародну торгівлю та зовнішні операції: ввізне мито; вивізне мито; кошти, отримані за вчинення консульських дій. Мито - це податок на товари та інші предмети, які перетинають митний кордон України. Мито справляється на основі єдиного митного тарифу, що являє собою систематизоване зведення ставок мита, яким обкладаються товари та інші предмети, що ввозяться на митну територію України або вивозяться за її межі. Ставки його єдині для всіх суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності незалежно від форми власності, організації господарської діяльності й територіального розташування. Установлює пільги і змінює ставки мита Верховна Рада України за поданням Кабінету Міністрів. За методами нарахування застосовуються такі види мита: адвалерне — у відсотках до митної вартості; специфічне — у грошовому розмірі на одиницю товарів; комбіноване, що поєднує ці види митного обкладання. В Україні застосовуються такі види мита: ввізне, вивізне, сезонне, спеціальне, антидемпінгове, компенсаційне. Мито на товари та інші предмети, що підлягають митному обкладанню, нараховуються на основі їхньої митної вартості, Мито нараховується митним органом України відповідно до ставок єдиного митного тарифу і сплачується як у валюті України, так і в іноземній валюті. Мито зараховується до державного бюджету. Джерелом доходів державного бюджету є консульські збори. Вони справляються за оформлення ввізних документів для в'їзду в Україну, які надаються дипломатичними представництвами та консульськими установами України за: автоматизовану обробку візової анкети, оформлення візи, подовження терміну дії візи, надання візової підтримки, інші візові операції. П’ята група податкових надходжень об'єднує інші податки, зокрема збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, який зараховується повністю до спеціального фонду державного бюджету. Збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства сплачують суб’єкти підприємницької діяльності, які реалізують в оптовій і роздрібній торгівлі та у сфері громадського харчування алкогольні напої та пиво, включаючи імпортовані. Базою оподаткування є виручка від реалізації алкогольних напоїв та пива, одержана на кожному етапі реалізації в оптовій і роздрібній торгівлі, у сфері громадського харчування. Ставка збору становить один відсоток від бази оподаткування. Читайте також:
|
||||||||
|