Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






I. Метод єдиної подібності.

Якщо певна обставина постійно передує досліджуваному явищу при зміні усіх інших обставин, то імовірно, що саме вона і є причиною цього явища.

Схема: АВС→а

АDЕ→а

АКМ→а

(А→а), тобто чинники АВС викликають ознаку а; чинники АDЕ викликають ознаку а; чинники АКМ викликають ознаку а; таким чином, імовірно, що А є єдиною причиною ознаки а.

Приклад: При температурі повітря нижче нуля, тобто в мороз (А), вода в рідкому стані, що знаходиться в трьох різних посудинах, металевій (В), скляній (D) і дерев'яній (К), в різний час доби ясний день (С), темну ніч (Е) і сутінок (М), перетворюється на лід (а). Загальним для усіх трьох обставин є мороз (А), який при зміні інших обставин (ВС, , КМ), імовірно, і став причиною перетворення води на лід (а).

ІІ. Метод єдиної відмінності.

Якщо певна обставина є присутньою тоді, коли має місце досліджуване явище, і відсутня тоді, коли це явище відсутнє (а усе інше залишається незмінним), то саме ця обставина і є імовірною причиною досліджуваного явища.

Схема: АВСD→а

ВСD→

(А→а), тобто чинники АВСD викликають ознаку а; чинники ВСD не викликають ознаку а; таким чином, імовірно, що А є єдиною причиною ознаки а.

Приклад: Якщо людина спожила в їжу продукти (ABCD), серед яких був апельсиновий сік (А), який викликав алергічну реакцію (а), оскільки інші продукти були колишніми (BCD), і якщо в наступні дні, коли вона не пила апельсиновий сік, у неї не було алергічних реакцій, а продукти харчування залишалися тими ж (BCD), то, імовірно, апельсиновий сік (А) викликає алергію (а).


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. D) методу мозкового штурму.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. I Метод Шеннона-Фано
  6. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  7. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  8. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  9. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  10. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  11. IV. Метод супутних змін.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Традуктивні умовиводи. | ІІІ. Об'єднаний метод подібності і відмінності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.