Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правила еластичності попиту

1. Чим більше у товара замінників і чим ближче їх корисні властивості, тим вищою є еластичність попиту на товар.

2. Чим більше різноманітних можливостей використання даного товару, тим вищою є еластичність попиту на нього.

3. Чим більш нагальною є потреба, що задовольняється даним товаром, тим нижчою є еластичність попиту на цей товар.

4. Чим більш обмежений доступ до товару, тим нижчою є еластичність попиту на цей товар.

5. Чим більше товар агрегований, тим нижчою є еластичність попиту.

Агрегування – об’єднання товару з іншими товарами у все більш розширені групи.

6. Попит стає більш еластичним із плином часу.

Підприємцю необхідно вивчати еластичність попиту заради прийняття рішення по ціні продажу.

У випадку нееластичного попиту виробнику вигідніше підвищити ціну товару, тому що в цьому випадку його виручка зросте (рис. 5.45).

P D

P2 B

 

P1 A

D

Q2 Q1 Q

Рис. 5.45. Зміна виручки за умов нееластичного попиту

У випадку еластичного попиту вигідно знизити ціни, тому що в цьому випадку виручка виробника буде зростати (рис. 5.46).

P

P1 A

P2 B

D

 

Q1 Q2 Q

Рис. 5.46. Зміна виручки за умов еластичного попиту

Перехресна еластичність попиту визначає ступінь чутливості споживчого попиту на один товар X залежно від ціни на інший товар Y.

Коефіцієнт перехресної еластичності попиту показує, на скільки відсотків зміниться величина попиту на товар Х при зміні ціни товару Y на 1%:

(5.5)

або

(5.6)

де Ex – коефіцієнт перехресної еластичності попиту; ∆Qx – зміна обсягу попиту на товар X; Qx – обсяг попиту на товар Х; ∆Py – зміна ціни товару Y; Py – ціна товару Y.

Основні види перехресної еластичності попиту

1) Крива ВВ (Ex < 0). Негативна перехресна еластичність – із зростанням ціни на товар Y обсяг попиту на товар X скорочується і навпаки. В цьому випадку товари є взаємодоповнюючими.

2) Крива СС (Ex > 0). Позитивна перехресна еластичність показує, що при зростанні ціни на товар Y обсяг попиту на товар X збільшується. В такому випадку товари є взаємозамінними (товарами-субститутами).

3) Крива НН (Ex » 0). Нульова чи близька до нульової перехресна еластичність означає, що зміна ціни товару Y ніяк чи дуже мало відобразиться на попиті на товар X. Такі товари є незалежними, або нейтральними (рис. 5.47).

 
 


Py B H C

CH B

Qx

Рис. 5.47. Основні види перехресної еластичності попиту

Еластичність попиту за доходомпоказує рівень зміни обсягу попиту на товар, що досягається внаслідок зміни величини доходу споживача.

Коефіцієнт еластичності попиту за доходом показує, на скільки відсотків зміниться величина попиту на товар при зміні доходу споживача на 1%:

(5.7)

або

(5.8)

де EI – коефіцієнт еластичності попиту за доходом;

∆I – зміна доходу (Іncomе);

I – доход.

 


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  3. Аналіз попиту
  4. Аналіз попиту
  5. Вдавані виключення із закону попиту
  6. Взаємодія попиту і пропозиції
  7. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  9. Взаємодія попиту і пропозиції.
  10. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  11. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  12. Взаємодія попиту та пропозиції




Переглядів: 667

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття еластичності. Основні види еластичності | Основні види еластичності попиту за доходом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.