Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми об’єднань підприємств в Україні

-асоціація, - корпорація, -консорціум, -концерн, -холдингова компанія, промислово –фінансова група.

АСОЦІАЦІЯ -це договірне об’єднання, яке створене з метою постійної координації господарської діяльності, асоціація не має права втручатися у виробничу й комерційну діяльність будь-якого з її учасників.

Згідно міжнародної класифікації асоціація– це договірне об’єднання підприємств, яке створюється для здійснення спільної координаційної діяльності підприємств на основі госпрозрахунку, самофінансування та самоуправління.

Характерними рисами асоціації є :

-незначний ступінь централізації функцій,

-привабливість для учасників поєднувати діяльність в цьому об’єднанні з участю в інших асоціаціях при збереженні усієї повноти юридичної самостійності,

-створення для учасників спеціального органу управління, який є інформуючим, координуючим центром,

-нежорсткість зв’язків між учасниками,

-різноманітність координаційних питань, які вирішуються.

Основними функціями асоціації є :

-забезпечення учасників необхідною ринковою та внутрішньою інформацією,

-координація спільних досліджень та розробок, проведення маркетингових досліджень, - юридичне обслуговування учасників,

-допомога та стимулювання збуту, кредитування, страхування та навчання,

- централізований ремонт обладнання,

-підтримка інтересів учасників в державних та комерційних організаціях,

-представництво інтересів на ярмарках, виставках, допомога у пошуку постачальників та покупців, -пошук нових ринків.

КОРПОРАЦІЯ – це договірне об’єднання, яке створене на основі поєднання виробничих, наукових та комерційних інтересів, з делегуванням окремих повноважень централізованого регулювання діяльності кожного з учасників.

Особливості корпорації :

-збереження юридичної та фінансової незалежності учасників від об’єднання або будь-якого з його членів,

- делегування учасниками корпорації її центру (правлінню і його апарату) частини повноважень , пов’язаних із централізованим віконанням деяких функцій в інтересах кожного з них,

-кооперування у випуску продукції, координація основної господарської діяльності підприємств-членів корпорації,

КОНСОРЦІУМ– це тимчасове статутне об’єднання промислового і банківського капіталу для досягнення спільної мети, або реалізації крупних цільових програм та проектів.

Особливостями консорціуму є : - спільність економічних інтересів та рівноправність учасників, -здійснення цільових програм та проектів,що потребують значних фінансових ресурсів, -обмеженість строку функціонування, -вузькоцільова спрямованість,спільне проведення комерційних операцій велиого масштабу на підставі угоди між декількома банками, що створили консорціум.

КОНЦЕРН– це статутне об’єднання підприємств промисловості, транспорту, банків, торгівлі на основі фінансової залежності від обного або групи підприємств. Частіше всього концерн є об’єднанням виробничого характеру.

Особливості концерну : -високий ступінь централізації функцій, -створення відокремленого апарату управління концерну, - зрощування промислового та банківського капіталу, - можливість заборонення підприємству –учаснику бути одночасно у декількох концернах.

Згідно з Указом Президента України „Про холдингові компанії , що створюються у процесі корпоратизації та приватизації „ від 11.06.1994р.

ХОЛДИНГОВА КОМПАНІЯ – це господарюючий суб’єкт, який володіє контрольним пакетом акційінших, або більш господарюючих суб’єктів.

ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО – це господарюючий суб’єкт, контрольним пакетом акцій якого володіє холдингова компанія.

Холдингову компанію створюють у формі відкритого акціонерного товариства, шляхом :

1. поглинання одного господарюючого суб’єкта іншим за рахунок придбання контрольного пакету акцій

2. заснування їх органами, які уповноважені управляти державним майном.

Для створення холдингової компанії засновник подає такі документи :

- обгрунтування доцільності створення холдингової компанії, - проект статуту,

- перелік підприємств та їх структурних підрозділів, які пропонуються перетворити в холдингову компанію та дочірні підприємства,

-згоду Антимонопольного комітету України та Міністерства економіки.

Не допускається створення холдингової компанії :

1. якщо вона та її дочірні підприємства реалізують однорідні товари та їх сукупна частка на відповідному загальнодержавному або регіональному рівні складає більше 35% ( щоб не допустити монопольного утворення ),

2. у деяких галузях : - торгівля товарами народного споживання та продукцією виробничо-технічного призначення, - виробництво та переробка сільськогосподарської продукції, -громадське харчування та побутове обслуговування населення,-автомобільний транспорт.

ПРОМИСЛОВО- ФІНАНСОВА ГРУПА (ПФГ) – це об’єднання , до якого можуть входити промислові підприємства, банки, наукові та проектні установи всіх форм власності, що мають на меті отримання прибутку, яке створюється за рішенням Уряду України на певний термін з метою реалізації державних програм розвитку пріоритетних галузей виробництва і структурної перебудови економіки України, включаючи програми згідно з міждержавними договорами , а також виробництва кінцевої продукції.

ПФГ створюється на добровільних засадах,

до складу ПФГ входять : головне підприємство ПФГ та учасники ПФГ

головне підприємство ПФГ- це підприємство , яке виготовляє кінцеву продук-цію ПФГ, здійснює її збут, сплачує податки в Україні та офіційно представляє інтереси ПФГ в Україні та за її межами.

та учасники ПФГ - це підприємства , банки., наукова чи проектна установа, організація, створена згідно із законодавством України, або іноземна юридична особа, що входить до складу ПФГ, виробляє проміжну продукцію, або надає банківські та інші послуги учасникам і головному підприємству ПФГ і має на меті отримання прибутку.

Особливостями ПФГ та її членів є :

-головне підприємство та учасники ПФГ зберігають статус юридичної особи, незалежність у здійсненні господарської діяльності, ПФГ не має статусу юри-дичної особи. Право діяти від імені ПФГ має виключно головне підприємство.

- у складі ПФГ не мое бути тільки одне головне підприємство,

- головним підприємством не може бути банк, фінансово-кредитна установа, торговельне, транспортне підприємство, підприємство у сфері побутового обслуговування та громадського харчування,

-у складі учасників ПФГ обов’язкова наявність банківської установи,

-головне підприємство та учасникиПФГ укладають генеральну угоду про спільну діяльність щодо виробництва кінцевої продукції,

-підприємство, установа можуть бути головним або учасником тільки однієї ПФГ, рішення про створення (реєстрацію) ПФГ приймає Кабінет Міністрів України.

Для створення ПФГ уповноважена особа подає наступні документи :

-доручення ініціаторів представляти в Кабінет Міністрів України проект створення ПФГ, - генеральну угоду про спільну діяльність щодо виробництва кінцевої продукції, - висновки відповідного галузевого міністерства чи відомства, Мінекономіки, Антимонопольного комітету України та Фонду держмайна, - документ про сплату державного мита.

 

 

Тема . Управління фінансово-економічною підсистемою

План

1. Оцінка фінансового стану підприємства

2. Фінансове планування на підприємствах.

3. Управління оборотом, запасами, основними фондами, доходами та прибутком.

 


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  5. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  6. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  7. V розділ. Товарна політика підприємства
  8. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  9. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  10. А) Грошова оцінка земель по Україні
  11. А) Заробітна плата її форми та системи.
  12. А) Заробітна плата, її форми та системи.




Переглядів: 2282

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми об’єднання підприємств в Україні | Оцінка фінансового стану підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.