Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Управління персоналом

Персонал –особовий склад установи підприємства, фірми, або частина цього складу, віділена за ознакою характеру виконуваної роботи ( управлінська, медична, наукова ).

Ринок – сукупність існуючих та потенційних продавців та покупців товару. Існує декілька моделей ринку : 1)ринок чистої конкуренції – сукупність продавців та покупців, що здійснюють угоди зі схожою продукцією, коли жоден окремий учасник не має суттєвого впливу на рівень поточних цін. Характеризується наступним : -є велика кількість фірм , що конкурують одна з другою у наймі конкурентного виду праці, -свій труд пропонують незалежно один від другого чисельні працівники, що мають рівну кваліфікацію, -ані фірми , ані працівники не контролюють і не диктують ставки заробітної плати

2)Ринок монополістичної конкуренції – являє собою ринок, де угоди більшості покупців та продавців відбуваються не за єдиною ринковою ціною, а в широкому діапазоні цін. 3)Олігополістичний ринок – складається з невеликої кількості продавців, що досить чуттєві до політики ціноутворення та маркетингових стратегій своїх суперників, які торгують з широким загалом покупців.4) Монопсонічний ринок праці- ринок із монополією одного покупця характеризується наступними рисами : -працівники, що зайняті певними видами праці сконцентровані на одній фірмі, -даний вид праці у силу географічних або інших факторів не має альтернатив, тобто працівник не може знайти інше місце роботи за своєю спеціалізацією та кваліфікацією, -заробітну плату диктує фірма , але ставка заробітної плати безпосередньо залежить від кількості найманих працівників.

РИНОК ПРАЦІ –невід’ємна частина ринкової економіки, що представляє собою сукупність економічних відносин, що складаються в сфері обміну. Він визначає пропорційність розподілу робочої сили в залежності від структури суспільних потреб і рівня технологічного базису, забезпечує підтримку рівноваги між попитом на працю і пропозицією робочої сили. Функціонування ринку праці можна характеризувати , як : 1)сукупність економічних відносин між попитом та пропозицією робочої сили, 2) місце працевлаштування, перехрестя різних економічних та соціальних функцій, 3) з позицій підприємця –це поле взаємовідносин його співробітників, 4) –механізм, що забезпечує погодження ціни та умов праці між роботодавцями та працівниками.

Складовими частинами ринку праці є: -сторона ринкових відносин – роботодавці та особи, які шукають роботу

-правові акти, що регламентують відношення суб’єктів ринку праці

-кон’юнктура ринку – співвідношення попиту та пропозицій праці, рівень зайнятості населення та певні ставки заробітної плати на конкретні види праці

-центри служби зайнятості населення

-інфраструктура ринку праці – служби профорієнтації та перепідготовки працівників, фонди зайнятості

-система соціальних виплат та гарантій для тих, хто переводиться на нове місце роботи або безробітних

-конкуренція – наявність значної кількості покупцій і продавців на ринку праці та їх можливість виходити на ринок або його залишати.

Основною функцією ринку праці є – забезпечення через сферу оберту перерозподілу робочої сили у відтворювальному комплексі економіки країни, при цьому необхідно дотримуватися : -сприяння вирішення питань зайнятості населення, - організовувати зустріч покупців та продавців робочої сили,

-забезпечувати конкурентне оточення на ринку, -здійснювати соціальну підтримку безробітних, -встановлювати рівноважні

Ринок праці- сфера формування попиту і пропозицій на робочу силу-це сукупність соціально-економічних відносин між державою, роботодавцями та працівниками з питань куплі-продажу робочої сили, навчання працівників та використання їх в процесі виробництва. Через ринок праці власник продає на певний строк свою здатність до праці, яка в ринкових умовах є специфічним товаром.

Ринок робочої сили включає соціально-економічні відносини зайнятих та незайнятих працівників, тобто все активне населення країни ( тобто, включаючи і безробітних).

Ринок трудових ресурсів – включає сукупність соціально-економічних відносин по поводу найму, навчання та використання трудових ресурсів (зайнятих. незай-нятих та учнів ).

Трудові ресурси –„населення обох статей в працездатному віці ( від 16- до 54 для жінок та 16-59 років для чоловіків) за виключенням інвалідів 1 та 2 груп.

Економічно активне населення – (робоча сила ) – це частина населення , яка забезпечує пропозицію робочої сили для виробництва товарів та послуг( чисельність нараховує зайнятих та безробітних).

Зайняті – це особи , які виконували роботу по найму за винагороду при умові повного чи неповного робочого дня, або тимчасово були відсутні черех хворобу, відпустку) .

Ринок зайнятості –показник, який характеризує стан використання трудових ресурсів і визначається відношенням кількості зайнятих до загальної кількості працездатних.

Безробітні- це особи старше 16 років, які в розглядаємий період не мали роботи (дохідного зайняття ), займалися пошуком роботи через центри зайнятості.

Рівень безробіття– показник, який характеризує стан ділової активності і визначається відношенням кількості безробітних до загального числа зайнятих у господарстві.

Основними компонентами ринку трудових ресурсів– є:

-сукупний попит або загальна потреба економіки в найманій робочій силі

-сукупна пропозиція, яка включає всю найману робочу силу з числа активного населення,

-вартість ( ціну ) робочої сили,

- конкуренцію між працівниками та роботодавцями,

- резервування робочої сили.


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. Oracle Управління преміальними
  7. А. Видання прав актів управління
  8. Автоматизація управління діяльністю готелю
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 380

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема. Управління соціально-психологічною підсистемою | Класифікація персоналу за категоріями

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.