Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фактори міжнародного впливу

 

У той час, як фактори зовнішнього середовища в тій чи іншій мірі впливають на всі організації, середовище організацій, діючих на міжнародному рівні, відрізняється підвищеною складністю. Остання зумовлена унікальною сукупністю факторів, що характеризують кожну державу. Економіка, культура, кількість та якість трудових і матеріальних ресурсів, закони, державні установи, політична стабільність, рівень технологічного розвитку відрізняються в різних державах. При здійсненні функцій планування, організації, керівництва, стимулювання та контролю керівники повинні мати це на увазі. Керування міжнародним бізнесом поширюється на сфери діяльності, пов'язані з переміщенням ресурсів, товарів, послуг і робочої сили через національні кордони. До ресурсів належать: сировина, капітал, люди і технологія. Якщо говорити про товари, то це можуть бути готові компоненти, продукти, напівфабрикати. До послуг, які переміщуються, належать: бухгалтерський облік, юридична та банківська діяльність. Перемішуються і спеціалісти – в першу чергу менеджери. Підприємства можуть проникати на міжнародні ринки різними шляхами.

1. Експорт. Найлегший шлях проникнення на міжнародні ринки – експорт продукції. Хоча організація продовжує виробляти всю продукцію у своїй державі, вона може для координації експорту створити незалежну торговельну компанію або посередницьку службу, яка буде полегшувати укладання угод з іноземними покупцями.

2. Ліцензування. Підприємство може продати ліцензію на виробництво своєї продукції іноземній компанії або державі згідно угоді про ліцензійні платежі. Згідно цій схемі підприємство надає іноземній компанії або державі право використовувати патенти або технологію, виробничі секрети, а також надавати технологічну та адміністративну підтримку. Іноземна компанія або держава, в свою чергу, відшкодовує збитки підприємства в формі ліцензійних платежів або плати за послуги, які компенсують збитки на НІОКР+5-10% прибутку.

3. Спільні підприємства. Організація спільного підприємства полягає в тому, що дві або більше приватних компаній, або держава, вкладають кошти у виробничу потужність. Учасники є рівними партнерами в справі й отримують прибуток в залежності від частки пакету акцій кожного у спільному підприємстві.

4. Прямі капіталовкладення. Найбільш сильна прихильність до міжнародного бізнесу виникає тоді, коли керівництво вирішує випускати продукцію своєї фірми за кордоном і зберігати повний контроль над виробництвом, маркетингом, фінансами та іншими функціями.

5. Багатонаціональні (транснаціональні) корпорації володіють і керують підприємствами в світовому масштабі. Сто великих транснаціональних корпорацій світу мають філіали більш ніж у двадцяти державах. Багато з них зайняті в секторі, зосереджуючи увагу на випуску ліків, виробництві хімікатів, електроніки, переробці сільськогосподарської сировини та нафти, виробництві синтетичних волокон і електрообладнання. Керівництво багатонаціональних корпорацій формується з представників багатьох держав.

Щоб пристосувати свої послуги і продукцію до характеристик того чи іншого міжнародного оточення, керівники організації мають навчитися розуміти фактори кожної держави. Якщо вони вважають, що середовище іншої держави аналогічне внутрішній, велика небезпека помилкових передумов і рішень.

Розгляд факторів середовища, в якому функціонує бізнес, зосереджено на чотирьох факторах – культурі, економіці, законодавстві і державному регулюванні політичного стану.

1. Культура. Під культурою розуміють пануючу в суспільстві систему розподілених усіма цінностей, вірувань, звичаїв і панівних установок. Кожне суспільство має свою культуру, вплив якої позначається на стилі повсякденного життя.

Культуру США можна охарактеризувати як індивідуалістську, матеріалістичну і спрямовану на цінність часу. В цей же час в Японії та Китаї групі надається набагато більше уваги, ніж індивіду. Американська культура не надає великого значення традиціям, ритуалам і формальностям, які є важливими характеристиками латиноамериканської, близькосхідної та далекосхідної культур. Американці не люблять "ходити навколо", намагаються без церемоній відразу переходити до справи. Але в Латинській Америці або Саудівській Аравії заведено спочатку поговорити на тему, яка не стосується справи, і тільки потім зосередитися на справжній меті зустрічі.

Американці поважають надбання, які символізують великий статус, в той час як у багатьох суспільствах незахідного типу набагато вище інтерес до естетичного і духовного буття. Аналогічним чином зациклення американців на часі не знаходить розуміння у східній культурі, яка розглядає час як щось без початку і кінця. Так, східні бізнесмени часто недбало ставляться до часу зустрічей і термінів, що виводить з себе американців, німців та швейцарців.

Мова – ще один аспект культури – завжди створює труднощі для організації, яка веде свої справи за кордоном. В силу розбіжностей значень, які надаються схожим словам, а також проблем, пов'язаних із перекладом, можуть виникнути проблеми на шляху обміну інформацією.

2. Економіка. Фірми, які працюють у міжнародному середовищі, повинні аналізувати економічні умови та тенденції тих держав, в яких вони ведуть або хочуть вести справи. Аналіз економічних факторів середовища може сприяти зростанню ефективності процесу прийняття рішень і планування.

До числа деяких економічних факторів, які можуть впливати на ведення справи за кордоном, відносяться: рівень заробітної плати, транспортні витрати, обмінний курс, інфляція і ставки банківського проценту, оподаткування і загальний рівень економічного розвитку. Є ще й інші фактори, які належать до міжнародного економічного середовища, хоча й не мають економічної сутності: чисельність населення, рівень грамотності та професійної підготовки, кількість і якість природних ресурсів, рівень розвитку технології, особливості конкурентної боротьби.

3. Закони і державне регулювання. Подібно до того, як організації, які займаються бізнесом усередині держави, залежать від внутрішніх законів, так і фірми, які виступають на міжнародних ринках, вимушені рахуватися з безліччю законів та регулюючих актів закордонних держав. Це стосується таких питань, як оподаткування, патенти, трудові відносини, стандарти на готову продукцію, ціноутворення і надання відомостей державним установам.

Наприклад, з 1977 р. після скандалу з "Локхід" в США є протизаконним підкуп іноземних представників з метою підтримання бізнесу в цій державі, хоча там це нормальне явище. В ФРН, Франції та Англії хабарі, які дають в інших державах, не тільки законні, але й вираховуються з оподаткованих сум, що ставить США в невигідне положення. В 1982 р. лоббі, які представляли інтерес бізнесу, домоглися перегляду цього закону, і зараз він дозволяє невеликі виплати іноземним урядовим особам для прискорення бюрократичного руху паперів, пов'язаних з міжнародними угодами.

4. Політичний стан. Внутрішній ринок знаходиться під впливом політичних подій і рішень, аналогічно цьому політичні фактори можуть позначатися на операціях у сфері міжнародного бізнесу. Соціальна напруга може порушувати процес виробництва чи обмежувати збут, якщо хвилювання спрямовані проти заводу, який знаходиться у володінні іноземця. Політичні дії проти уряду або раптова зміна режиму, як мінімум, означає зростання невизначеності для експортера чи іншого інвестора.

Треба визнати, що такі події, як революції та націоналізації, є винятком, а не правилом. Майже у всіх державах поточний політичний процес виражається у визначених змінах державної політики і не випливає на перевороти, але й такі зміни позначаються на бізнесі.

Політичні фактори необхідно оцінювати до вкладення капіталів чи прийняття на себе обов'язків по збуту. По мірі надходжень нової інформації та зміни обставин необхідно корегувати відповідні прогнози.

Таким чином, щоб мати успіх у міжнародному середовищі, керівник повинен мати і брати до уваги різницю в культурі, економіці, законодавстві та політичному становищі.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  4. Абіотичні та біотичні фактори.
  5. Агрегування та факторизація
  6. Адекватним фізичним критерієм оцінки її впливу на організм люди1
  7. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  8. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  9. Аналіз відхилень від нормативів та їх впливу на прибуток
  10. Аналіз впливу зміни температури довкілля і термо-залежного параметру на величину відхилення часових інтервалів
  11. Аналіз впливу постачальників
  12. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Внутрішнє та зовнішнє середовище організації | Організація як відкрита економічна система

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.