1. Принцип гарантії досягнення цілі. Завдання контролю – гарантувати виконання плану шляхом виявлення і корегування потенційних та фактичних відхилень.
2. Принцип відповідальності за здійснення контролю. Головна відповідальність за здійснення контролю лежить на керівникові, який відповідає за виконання відповідних планів.
3. Принцип ефективності контролю. Система контролю буде ефективна тоді, коли доходи від контролю перевищують витрати на її функціонування.
4. Принцип своєчасності контролю. Контроль повинен бути своєчасним та оперативним. Пізно перевіряти систему пожежної безпеки після того, як склад згорів.
5. Принцип контролю за критичними точками. Ефективний контроль потребує особливої уваги до тих факторів, які є критичними щодо виконання плану.
Як правило, керівнику немає потреби перевіряти все до дрібниць - потрібно лише впевнитися, що плани виконуються. Тому він концентрує увагу лише на ключових моментах діяльності. Не існує готових рецептів для визначення вузлових моментів – їх вибір і є виявленням майстерності менеджера. Кожний керівник продумує, за якими точками виробничого процесу він краще за все визначить ступінь виконання планів, за які він відповідає.