Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ 11. методи І моделі прийняття УПРАВЛІНСЬких рішень

Веселися і радій, пізнавши науки:

Неграмотний – сліпий і безрукий.

М.Хорсов

Одним із найбільш всеохоплюючих дослідницько-аналітичних підходів до ухвалення рішень є дослідження операцій, або, як його ще називають американці, „наука управління”. Під дослідженням операцій розуміють застосування математичних числових методів для обґрунтування рішень у всіх сферах цілеспрямованої людської діяльності.

Дослідження операцій у значній мірі є дитям Другої Світової війни, хоча попередні досягнення в галузі наукової методології, вищої математики й теорії вірогідності належать до набагато раннього періоду. Дослідження операцій зародились у Англії, коли група вчених одержала завдання з вирішення складних військових проблем, таких як оптимальне розміщення вогневих позицій, оптимізація глибини підриву протичовневих бомб і конвою транспортних караванів. Після війни дослідження операцій розширило своє застосування на найрізноманітніші сфери практики: промисловість, будівництво, сільське господарство, транспорт, зв‘язок та ін. Сьогодні важко назвати таку галузь практичної діяльності, де б не застосовувалися в тому чи іншому вигляді математичні моделі й методи дослідження операцій.

Операція– це всякий захід чи система дій, об‘єднаних єдиним задумом і спрямованих на досягнення певної мети. Операція – це завжди керований захід, тобто від нас залежить вибір деяких параметрів, котрі визначають успіх операції.

Граничний вибір залежних від нас параметрів (керованих змінних) називається рішенням. Рішенняможуть бути вдалими або невдалими, розумними і нерозумними. Оптимальними називаються рішення, які вибираються за тими чи іншими ознаками. Мета дослідження операцій – попереднє кількісне обґрунтування оптимальних рішень. Іноді в результаті досліджень удається знайти одне-єдине оптимальне рішення, а частіше – виділяються кілька практично рівноцінних оптимальних рішень і тоді можна зробити остаточний вибір.

Можна помітити, що саме ухвалення рішення виходить за межі дослідження операцій і належить до компетенції особи або групи осіб, на яких покладена відповідальність за вибір. Роблячи вибір, вони можуть враховувати разом із рекомендаціями, що витікають з математичного розрахунку, ще ряд міркувань кількісного і якісного характеру, які не були враховані.

Керовані змінні, сукупність яких створює рішення, називаються елементами рішення. Як елементи рішення можуть фігурувати різні числа, векторні функції, фізичні ознаки та ін. У простих завданнях дослідження операцій кількість елементів рішення може бути порівняно невеликою. Але в більшості завдань, які мають практичне значення, число елементів дуже велике. Для спрощення ми будемо всю сукупність елементів рішення позначати однією буквою х і говорити „ рішення х”.

Окрім керованих змінних, у будь-якому завданні дослідження операцій є ще задані умови, в яких проводиться операція, і які не порушуються. Ці умови утворюють обмеження, накладені на рішення. У своїй сукупності вони формують так звану „ безліч ймовірних рішень”. Позначимо цю множину однією буквою Х, а той факт, що рішення Х належить цій множині, будемо записувати у вигляді вираження х є Х (читається елемент х належить множині Х).

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  6. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  7. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  8. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  9. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  10. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  11. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  12. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу




Переглядів: 444

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інші підходи до прийняття рішень | Методи дослідження операцій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.039 сек.