МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Роль особистості у виникненні конфліктних ситуацій
Спробуємо викласти цю проблему з погляду особистості, в даному випадку людини, яка є основним винуватцем при оптимізації спілкування на всіх рівнях. Роберт М.Бремсон, наприклад, розрізняє такі типи “важких” людей: - агресивісти – це люди, що чіпляються до інших, говорять дратуються, якщо їх не слухають; - скаржники – у них завжди знайдеться на що поскаржитися. Звичайно, вони нічого не роблять для вирішення проблеми, тому що вважають себе нездатними ні на що або не хочуть брати на себе відповідальність; - мовчуни – спокійні і небагатослівні, але ви не знаєте, про що вони насправді думають або чого хочуть; - надпокладливі – ті, що кажуть вам «так» з будь-якого приводу і обіцяють підтримку, але слова в таких людей розходяться з ділом, вони не виконують своїх обіцянок і не виправдовують покладених на них надій; - вічні песимісти – ті, що завжди передбачають невдачі, оскільки вони звичайно вважають, що з затії нічого не вийде. Такі люди завжди намагаються сказати «ні», або постійно почувають занепокоєння, сказавши «так»; - всезнайки – ті, що вважають себе вище за інших, тому що вони, як вони самі думають, знають усе на світі; при цьому вони хочуть, щоб про цю їхню «перевагу» знали всі; - нерішучі або «стопори» – люди, які не приймають рішень, тому що бояться помилитися. Вони зволікають, поки це рішення не буде прийняте без них або поки необхідність ухвалення рішення відпаде взагалі. “Важкі” люди іншого типу породжують в інших надії, а потім діють усупереч очікуванням. Поводження таких людей підриває основи довіри одне до одного, не пом’якшуючи людські взаємини. Іноді такий «що-зводить-з-глузду», як називає їх д-р Георг Р.Бах, може попросити вас про щось, а потім створити обстановку, в якій виконання його прохання стає для вас неможливим, і ви не можете втримати своє слово. Існує інша класифікація таких людей: - «максималісти» – вони хочуть чогось прямо зараз, навіть якщо в цьому немає необхідності; - «сховані» – ті, що тримають усе в собі, не говорять про свої образи, а потім раптово накидаються на вас, коли ви вважаєте, що все йде прекрасно; - «безневинні брехуни» – ті, що замітають сліди неправдою або обманом так, що ви перестаєте розуміти, у що вірити, а в що – ні; - «помилкові альтруїсти» – ті, що нібито роблять вам добро, але в глибині душі шкодують про це. Ви можете це відчути у вигляді саботажу або вимоги компенсації і т. д. Контакт із “важкою” людиною викликає засмучення, гнів, розгубленість й інші почуття, які надовго вибивають з колії. Одним із перших кроків на шляху зняття негативного впливу при контакті з такою людиною є, насамперед, контроль своїх емоцій і вихід емоцій іншої людини, якщо спілкування продовжується. Найважливішими є також такі установки: - намагатися не приймати на свій рахунок слова і поводження іншої людини. Для задоволення своїх потреб “важка” людина поводиться аналогічним способом з усіма; - встановити, чи не віднесли ви цієї людини до категорії “важких” людей тому, що вона нагадує вам когось, з ким у вас у минулому були проблеми при спілкуванні; - використовувати творчу візуалізацію або інший спосіб заспокоєння для оволодіння емоціями; - використовувати ті прийоми спілкування, які дозволяють дати хід емоціям іншої людини. Знаходячись у конфліктній ситуації, людині для більш ефективного вирішення проблеми важливо вибрати певний стиль спілкування і поводження: свій власний стиль і стиль інших людей, втягнутих у конфлікт, а також природу самого конфлікту. Читайте також:
|
||||||||
|