Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль особистості у виникненні конфліктних ситуацій

 

Спробуємо викласти цю проблему з погляду особистості, в даному випадку людини, яка є основним винуватцем при оптимізації спілкування на всіх рівнях.

Роберт М.Бремсон, наприклад, розрізняє такі типи “важких” людей:

- агресивісти – це люди, що чіпляються до інших, говорять дратуються, якщо їх не слухають;

- скаржники – у них завжди знайдеться на що поскаржитися. Звичайно, вони нічого не роблять для вирішення проблеми, тому що вважають себе нездатними ні на що або не хочуть брати на себе відповідальність;

- мовчуни – спокійні і небагатослівні, але ви не знаєте, про що вони насправді думають або чого хочуть;

- надпокладливі – ті, що кажуть вам «так» з будь-якого приводу і обіцяють підтримку, але слова в таких людей розходяться з ділом, вони не виконують своїх обіцянок і не виправдовують покладених на них надій;

- вічні песимісти – ті, що завжди передбачають невдачі, оскільки вони звичайно вважають, що з затії нічого не вийде. Такі люди завжди намагаються сказати «ні», або постійно почувають занепокоєння, сказавши «так»;

- всезнайки – ті, що вважають себе вище за інших, тому що вони, як вони самі думають, знають усе на світі; при цьому вони хочуть, щоб про цю їхню «перевагу» знали всі;

- нерішучі або «стопори» – люди, які не приймають рішень, тому що бояться помилитися. Вони зволікають, поки це рішення не буде прийняте без них або поки необхідність ухвалення рішення відпаде взагалі.

“Важкі” люди іншого типу породжують в інших надії, а потім діють усупереч очікуванням. Поводження таких людей підриває основи довіри одне до одного, не пом’якшуючи людські взаємини. Іноді такий «що-зводить-з-глузду», як називає їх д-р Георг Р.Бах, може попросити вас про щось, а потім створити обстановку, в якій виконання його прохання стає для вас неможливим, і ви не можете втримати своє слово.

Існує інша класифікація таких людей:

- «максималісти» – вони хочуть чогось прямо зараз, навіть якщо в цьому немає необхідності;

- «сховані» – ті, що тримають усе в собі, не говорять про свої образи, а потім раптово накидаються на вас, коли ви вважаєте, що все йде прекрасно;

- «безневинні брехуни» – ті, що замітають сліди неправдою або обманом так, що ви перестаєте розуміти, у що вірити, а в що – ні;

- «помилкові альтруїсти» – ті, що нібито роблять вам добро, але в глибині душі шкодують про це. Ви можете це відчути у вигляді саботажу або вимоги компенсації і т. д.

Контакт із “важкою” людиною викликає засмучення, гнів, розгубленість й інші почуття, які надовго вибивають з колії.

Одним із перших кроків на шляху зняття негативного впливу при контакті з такою людиною є, насамперед, контроль своїх емоцій і вихід емоцій іншої людини, якщо спілкування продовжується.

Найважливішими є також такі установки:

- намагатися не приймати на свій рахунок слова і поводження іншої людини. Для задоволення своїх потреб “важка” людина поводиться аналогічним способом з усіма;

- встановити, чи не віднесли ви цієї людини до категорії “важких” людей тому, що вона нагадує вам когось, з ким у вас у минулому були проблеми при спілкуванні;

- використовувати творчу візуалізацію або інший спосіб заспокоєння для оволодіння емоціями;

- використовувати ті прийоми спілкування, які дозволяють дати хід емоціям іншої людини.

Знаходячись у конфліктній ситуації, людині для більш ефективного вирішення проблеми важливо вибрати певний стиль спілкування і поводження: свій власний стиль і стиль інших людей, втягнутих у конфлікт, а також природу самого конфлікту.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. IV етап. Ситуаційний підхід
  5. VIІ. Соціалізація особистості у сучасній школі
  6. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  7. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  8. Активність особистості та самоуправління
  9. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  10. Аналіз аварійних ситуацій (аварій), які характерні для підприємств харчової промисловості
  11. Аналіз конкурентних ситуацій
  12. Аналіз ситуацій




Переглядів: 647

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Причини виникнення конфліктів | Модель і стадії розвитку конфлікту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.