МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Дрес-код організаціїДрес-код – це зведення правил і рекомендацій щодо того, як співробітники представницьких професій повинні виглядати в конкретних ситуаціях ділового спілкування. Цей самий дрес-код – не уніформа. Він не виключає індивідуальності в одязі і не перешкоджає творчості у своїй зовнішності. Це всього лише "закони жанру", що існують у будь-якому виді діяльності. Термін "dress code" був запропонований бізнес-товариству консервативними англійцями в XІХ столітті. Сьогодні ніхто точно не може сказати, які підприємства першими ввели так званий dress code. Існує гіпотеза, що це були лондонські банки. Тамтешні службовці зобов'язані були носити темно-сині костюми в смужку. Хорошого фахівця навіть могли не взяти на роботу тільки тому, що він прийшов на співбесіду в костюмі коричневого або маслинового кольору. Донині в деяких західних корпораціях вимоги до dress code надзвичайно стійкі. Обмовлюється практично все – від зачіски і форми вусів до відсотка вмісту поліестру в тканині костюма. Засновника компанії ІBM Тома Уотсона-старшого один раз змусили пояснити причини прихильності його корпорації dress code: усі чоловіки – у темних костюмах і білих сорочках з непомітними краватками, причому працівники сервісних служб одягаються так само, як маркетологи. Пан Уотсон зізнався, що клієнти ІBM раніш ставилися до фахівців з ремонту і налагодження устаткування не надто шанобливо. Співробітники цієї категорії носили формені комбінезони або одяг у нехлюйсько-джинсовому стилі, незважаючи на те, що були інженерами дуже високого рівня. Коли ж їм наказали носити костюми, це не тільки підняло престиж їхньої роботи, але й помітно підвищило лояльність клієнтів до компанії. Клієнти бачили, що ІBM дуже дорожить ними, оскільки навіть для ремонту і технічного обслуговування устаткування надсилає професіоналів високого рівня. Дійсно, давно помічено, що і dress code, у першу чергу, поширюється на тих співробітників компанії, які безпосередньо контактують із клієнтами. Таким чином, dress code – це спосіб завоювання лояльності клієнтів. Однак, як відзначають фахівці з менеджменту, це один із способів занурення компанії в визначене культурне середовище, що припускає високий рівень відповідальності співробітників за результати роботи і за долю компанії. На Заході dress code, звичайно, закріплюється в спеціальних угодах між роботодавцем і співробітником і є частиною робочого контракту. Порушення цих угод карається штрафом або навіть звільненням. Цікава деталь: у багатьох фірмах dress code допускає "вільну п'ятницю" – в останній день робочого тижня дозволяється носити джинси, светри і т. ін. З недавніх пір така практика одержала поширення й у СНД. Відомо, наприклад, що Леонід Парфьонов під час перебування генеральним продюсером телеканалу НТВ звільнив одного співробітника за носіння на роботі білих носків. Найчастіше dress code викликає неприйняття в тих, кому запропоновано наряджатися в діловий костюм. Був випадок, коли двоє службовців однієї нью-йоркської компанії з'явилися в п'ятницю в офіс акуратно причесаними, у білосніжних сорочках, але в чорних, ледве вище колін, спідницях. При цьому вони не порушили жодного пункту, прописаного в інструкціях з dress code. Адже ніде не уточнювалося, який одяг потрібно носити чоловікам, а який – жінкам. А в 2003 р. Метью Томпсон, співробітник служби допомоги безробітним і інвалідам Job Centre Plus при міністерстві соціального забезпечення Великобританії, відстояв у суді своє право ходити на роботу без краватки. Він заявив, що став жертвою сексуальної дискримінації, тому що в його офісі жінки носили футболки, а чоловікам пропонувалося бути в піджаках і з краватками. До початку 1970-х років dress code свідчив про багатство і процвітання фірми. Потім разом з модою на демократичний стиль керування, що прийшла на тлі сексуальної революції, ставлення до dress code стало не настільки однозначним. Революціонером стала корпорація Microsoft, яка дозволила співробітникам ходити на роботу в джинсах і футболках (правда, в дуже дорогих джинсах і дуже дорогих футболках, але це вже інше питання). Зрозуміло, дітище Білла Гейтса ніхто не міг дорікнути в бідності. Приклад Microsoft із захватом наслідували безліч комп'ютерних компаній, а потім і представники інших напрямків бізнесу. Однак, на початку третього тисячоріччя відбулася дивна річ. Dress code не тільки повернувся в багато великих компаній, але і став більш суворим. Зокрема, у таких банках і фінансових компаніях, як Lehman Brothers, Deutsche Bank і Bear Stearns, він став включати по 50 і більше правил. В українському бізнесі dress code споконвічно поширювався в основному тільки на керівників підприємств. Тільки з кінця 1990-х років вітчизняні підприємці почали масово переймати західний досвід. Найтвердіші вимоги до зовнішнього вигляду співробітників стали висувати банки. Так, у банку "Аваль" в 2003 році були розроблені положення про етичну поведінку співробітників, де окремим пунктом відзначені вимоги до їх зовнішнього вигляду. Наприклад, співробітниці банку зобов'язані носити туфлі-човники на каблуці 3-5 см. А от у "Brіtіsh Amerіcan Tobacco Україна" dress code простіший. Прописною нормою ділового етикету підприємства є smart casual ("практично і до місця"): акуратний і чистий офісний одяг, який виключає джинси синіх відтінків, шорти, кросівки, занадто короткі спідниці, прозорий одяг і глибокі вирізи. Втім деякі вітчизняні компанії ігнорують dress code, причому роблять це часом відверто. На зорі свого існування компанія GSC Game World була зовсім маленькою фірмою. Всі співробітники працювали в одній трикімнатній квартирі, в якій, до всього іншого, не було кондиціонерів. Коли на вулиці стояла тридцятиградусна спека, загальноприйнятим dress code GSC було носіння єдиного елемента одягу – трусів (колектив був винятково чоловічим). Ставлення до одягу в нашій компанії протягом 10 років, по суті, не змінилося: багато хто ходить у домашніх тапцях, дуже популярні футболки і реглани з логотипами компанії. А директор їздить по офісі на роликах. Але якщо придивитися, то ставлення до одягу в GSC – теж свого роду dress code, що, зокрема, накладає табу на ділові костюми. Якщо співробітник компанії надягне костюм, то викличе цим, як мінімум, здивування колег і запитання: "Ти що, одружуєшся?". Подібний своєрідний dress code на багатьох підприємствах сприяє підтриманню особливого корпоративного духу, заснованого на культі волі і відмовленні від формалізму у всіх його проявах.
Питання для контролю:
1. Поясніть, що таке культура організації? 2. Які елементи зовнішнього середовища впливають на культуру сучасних підприємств? 3. Назвіть, які чотири типи культури існують на сучасних підприємствах? 4. Які фактори відіграють значну роль у підтриманні рівня культури підприємства? 5. Прокоментуйте типи керівництва та їх вплив на соціально-психологічний клімат організації. 6. Назвіть чотири типи підприємств зі своєю власною культурою. 7. Прокоментуйте основні напрямки організаційної поведінки робітників. 8. Що таке модель поведінки? 9. Що таке дрес-код організації? 10. Коли вперше і ким був запропонований термін “дрес-код”? 11. Прокоментуйте на прикладах фірм, які використовують дрес-код, поведінку керівників. Читайте також:
|
||||||||
|