МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Поводження людей в організаціїПрирода поведінки формується в процесі взаємодії різних сил у чотирьох напрямках: люди, організаційні структури, технології і зовнішнє середовище (рис. 15.1). На поведінку людей істотний вплив мають як внутрішні, так і зовнішні фактори. Протиріччя між цими факторами існує у різних формах і впливає на ефективність роботи підприємства і його конкурентноздатність на ринку.
Рис. 15.1. Основні напрямки організаційної поведінки
Існує чотири моделі поведінки: - авторитарна (тримається на владі психологічної залежності від керівника, тому результати праці низькі); - опікунська – патерналізм (залежить від економічних ресурсів, головне завдання – забезпечити заробітну платню, безпеку, надати пільги); - підтримуюча (спирається на керівництво, лідерство, створення сприятливого соціально-психологічного клімату для розвитку індивідуальних здібностей і ділової кар'єри); - колегіальна (спирається на командну роботу, почуття партнерства, самодисципліну, відповідальність). Важливо підкреслити, що необхідно шукати моделі поведінки, а не його окремі елементи, щоб віднайти щось важливе в людині. От деякі з них: Статус: любить носити дорогий одяг; прагне мати символи положення в суспільстві, наприклад офіс, титул та ін.; любить престижні автомобілі; живе в престижному районі; прагне, щоб про нього думали як про професіонала; пишається роботою. Надійність: вдягається чисто й акуратно; має давно усталені особисті звички; любить вдаватися в подробиці; турбується; готовий захищатися, якщо його критикують; любить правила й інструкції, має потребу в їхній точності і наявності; не любить і противиться змінам і невизначеності в роботі; багато працює, бажає усе робити сам, тому що знає, як робити. Почуття приналежності: відповідає ціннісним орієнтаціям групи; відданий членам команди й одержує задоволення від "гри" команди; любить ділитися думкою перед тим, як прийняти рішення; виступає проти змін, якщо це турбує групу; хоче бути популярним, але як керівник може не справитися з дисципліною і делегуванням повноважень іншим; стає в оборонну позицію, якщо на групу нападають і критикують; уміє добре і коротко передавати свої думки, щоб тримати своїх колег в курсі справ. Суперник: багато працює, щоб досягти мети; ризикує, любить випробовувати свої сили; організатор ігор "Життя – це змагання", ревниво ставиться до суперників; прагне завжди перемагати, не вміє програвати; погано працює в команді та колективі; "індивідуаліст" – любить працювати самостійно. Визнання: відчуває потребу в схваленні, любить похвалу; звертає увагу на успіхи, хвалиться нагородами; любить бути в центрі уваги; багато працює, прагне домогтися успіху. Влада: виявляє ініціативу і любить приймати рішення; любить організовувати інших (лідер) і брати участь у керівництві справами; одержує задоволення від керування роботою інших; чітко мислить і може висловлювати свої ідеї; може виступати з конструктивною критикою діяльності підприємства. Незалежність: охоче бере на себе відповідальність; любить нові сприятливі можливості; рішучий, прагне діяти по-своєму; ясно виражає свою точку зору; може бути дуже критичний стосовно свого підприємства; виявляє завзятість при захисті своїх власних ідей; не любить начальників і правила; дозвілля воліє проводити на самоті. Досягнення: хоче навчатися; вітає зміни, не любить рутинності; любить невизначеність; одержує насолоду від ризику; любить нововведення; не завжди все закінчує добре. Перераховані особливості поведінки можна використовувати при прогнозуванні мотивації людини і їх впливу на результати діяльності, а також оптимізації процесу керівництва колективом підприємства.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|