МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Соціально-психологічний клімат організаціїКеруючі і керовані структури підприємства являють собою складну систему спільної діяльності, яка виявляється в культурі підприємства. Основою цієї культури є соціально-психологічний клімат колективу підприємства, що торкається й особистих стимулів, і середовища, тобто робочу обстановку, яка склалася на підприємстві. Концепція стосується всіх аспектів ділових ситуацій, здатних пробудити особисті стимули. Як відомо, в одній обстановці люди прагнуть до успіху, а в іншій – до влади або визнання. У різному середовищі виявляється різна поведінка, що визначає продуктивність і ступінь задоволеності членів колективу своєю роботою, що залежить від соціально-психологічного клімату підприємства. В умовах економіки, що трансформується, інтерес дослідників до даної проблеми диктується, зокрема, тим, що зросли вимоги до рівня психологічного залучення індивіда до його трудової діяльності. Велику роль відіграє сама інтенсифікація й ускладнення психічної життєдіяльності людей, а також постійне зростання їхніх особистісних домагань, пов'язаних з моделюванням нових людських відносин і спільних взаємин. З огляду також на те, що сучасне виробництво – велика і складна організація технологічних, фінансових і соціальних потоків і відносин, формування сприятливого клімату, є однією з найважливіших умов конкурентної боротьби. Складовими елементами СПК є такі характеристики колективу: - вмотивованість працівників; - психологічна, моральна й інтелектуальна сумісність; - прихована, неформальна ієрархія взаємин; - неформальні етичні норми; - групова згуртованість і однодумність; - форми прояву конфліктів; - повага, терпимість. Питання власності відходить тут на другий, а то й на третій план. Світова практика свідчить, що справа не у власності. Сучасна технологія така, що зв'язок між приватною власністю і яким-небудь трудовим зусиллям стає опосередкованим, затіненим іншими факторами, а в ряді випадків узагалі втрачається. Особливо це пов'язано з інтелектуалізацією праці, оскільки при високому технічному рівні виробництва включаються до дії моральні фактори. При ручній же праці переважають матеріальні мотиви. Якщо переважають моральні фактори, зростає значення соціально-психологічного клімату в ряді інших явищ виробництва, здатних впливати на резерви підвищення ефективності праці. Це резерви соціального і психологічного розвитку групи чи колективу. Від рівня оптимальності СПК кожного підрозділу багато в чому залежить діяльність усього підприємства. Особливу роль серед інших факторів формування СПК відіграє рівень управлінської діяльності, рівень відносин у системі "керівник – підлеглий" і весь комплекс функцій, виконуваних керівництвом. Найважливішим же компонентом СПК є стиль керування управлінців підприємства. Перехід на нові умови господарювання безпосереднім чином впливає на соціальну й економічну ефективність роботи колективу, на СПК. Значимість останнього в процесі впровадження нововведень ставить керівника перед необхідністю освоєння науково обґрунтованих методів регуляції СПК і їхнього вдосконалення в практичній роботі. Сприятливий клімат виникає тільки тоді, коли керівники на практиці підтверджують прагнення вести до успіхів співробітників і відзначають ці успіхи морально і матеріально. На формування СПК істотний вплив роблять фактори внутрішнього і зовнішнього середовища. Основними, визначальними при цьому є управлінські цінності, економічні умови, організаційна структура, характеристика персоналу, розмір підприємства, зміст роботи, стиль керування. Таким чином, соціально-психологічний клімат – це інтегральний показник соціального і психологічного становища підприємства, що виражається у спільній діяльності колективів керуючої і керованої підсистем. Однієї з найбільш інтегральних характеристик СПК є задоволеність роботою – складний емоційний стан, обумовлений мотивацією особистості, пов'язаної з об'єктивними факторами виробничої діяльності, насамперед, умовами, змістом і організацією праці. Ф.Герцберг, один з авторів змістовної теорії мотивації, яка вивчає потреби, прийшов до висновку, що існують два типи факторів, що викликають у людини задоволеність/незадоволеність роботою. Потреби, що викликають незадоволеність, він назвав гігієнічними факторами, а ті, котрі формують задоволеність роботою, він визначив як мотиваційні. Дані цих досліджень привертають увагу до співвідношення між мотивацією і характером праці. Вони свідчать про те, що нудна і монотонна робота створює багато труднощів, таких як плинність кадрів, низькі продуктивність і якість праці, конфлікти і страйки. І навпаки, цікава робота стимулює більш позитивне ставлення до неї. В результаті цих досліджень багато підприємств за рубежем почали розглядати планування й організацію праці, способи її поліпшення як засіб, що сприяє формуванню задоволеності роботою.
Читайте також:
|
||||||||
|