Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Логіка епохи Відродження

Вчений та його праці Предмет дослідження та внесок у розвиток логіки
М. Кузанський (1401–1464 рр.) “Про передумови” Значну увагу приділяє вченню про рівні знання та істини. Вважав, що закон суперечності є визначальним для розсудку, а не для розуму. Досліджував елементи діалектичної логіки
Л. Валла (1407–1457 рр.) “Діалектична диспутація” Аналізував категорії і трансценденталії, розглядав дилему. Значну увагу приділяв зв’язку між силогізмом та індукцією. Звертав увагу на різні форми несилогістичних умовиводів

 

Логіка Нового часу

Вчений та його праці Предмет дослідження та внесок у розвиток логіки
Ф. Бекон (1561–1626 рр.) “Новий Органон” Заклав фундамент теорії наукової індукції
Т. Гоббс (1588–1679 рр.) “Левіафан” Досліджував теорію знаків, чим зробив важливий внесок у семіотику (науку про знаки). Першим виділив генетичне визначення як окремий вид визначення. У загальному вигляді сформулював теорію логічного числення
Р. Декарт (1596–1650 рр.) “Міркування про метод” Розробив принцип повної математичної індукції та розглядав його як логічний принцип
Б. Паскаль (1623–1662 рр.) “Про дух геометрії” Один з родоначальників сучасного аксіоматичного методу, сформулював основні правила наукового доведення

 

П. Ніколь (1625–1695 рр.) і А. Арно (1612–1694 рр.) “Логіка, або мистецтво мислити” (Логіка Пор-Рояля) Логіка розглядається як інструмент, що змушує до строгого формулювання думок. Вона є придатною для всіх наук і практики
Г. Лейбніц (1646–1716 рр.) “Про комбінаторне мистецтво”, “Елементи універсальної характеристики” Запропонував ідею побудови спеціальної штучної мови, спробував здійснити перше логічне числення. Сформулював закон достатньої підстави
І. Кант (1724–1804 рр.) “Критика чистого розуму” Розрізняв логіку формальну і трансцендентальну, філософську. Поділив судження на аналітичні та синтетичні, класифікував судження за якістю, кількістю, відношенням, за модальністю. Обґрунтував відмінність логічної підстави й логічного наслідку від реальних причини і наслідку
Г. Гегель (1770-1831 рр.) “Наука логіки” Вперше поставив питання про відношення формальної логіки та логіки діалектичної. Форми мислення розглядає в плані розвитку і взаємозв’язку, переходу від нижчих до вищих. Досліджував судження

 


Читайте також:

  1. I. Епоха Відродження
  2. VI. УКРАЇНСЬКЕ КУЛЬТУРНЕ ВІДРОДЖЕННЯ ХIХ ст.
  3. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  4. Антична й середньовічна спадщина в культурі італійського Відродження
  5. Аргументація і пралогіка
  6. Архітектура італійського Відродження
  7. Б ) Філософія епохи схоластики
  8. Боротьба Директорії за відродження УНР. Занепад Української державності.
  9. В епоху Відродження
  10. ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ 1648-1654 рр. ВІДРОДЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА УКРАЇНИ
  11. Визначення і хронологічні межі епохи Відрод-ження й Реформації
  12. Визначні художні феномени, епохи і стилі ХІХ ст.




Переглядів: 1570

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Середньовічна логіка | Сучасна логіка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.