Опорні поняття:фізіологічне дихання, фонаційне дихання, сила голосу, висота голосу, діафрагмально-реберне дихання, злетність, тембр, діапазон, артикуляція, орфоепія, артикуляційна зарядка, виразність мовлення, культура мовлення, норми мови, комунікативні якості мови, спрямованість мовлення, лексична виразність, синтаксична виразність, інтонаційна виразність, експресивність мовлення, ритміко-інтонаційна структура розповіді, словесні картини.
Завдання для студентів
І. Теоретичне завдання:підготувати відповіді на питання:
1. Техніка мовлення та її роль у діяльності педагога.
2. Поняття фонаційного дихання. Механізм діафрагмально-реберного дихання.
3. Характеристика процесу голосоутворення. Гігієна голосу.
4. Будова мовленнєвого апарату. Дикція та її значення у педагогічній діяльності.
5. Виразність мовлення, основні засоби виразності мовлення. Умови виразності мовлення.
√ 6. Чому особливо важливим є мовлення "до себе" і "про себе" в опануванні професійною майстерністю? Складіть внутрішній монолог, який буде корисним для Вашого саморозвитку.