Завдання 1.Якщо Ви чітко усвідомили сутність понять такт, педагогічний такт, педагогічна майстерність, то зможете показати їх співвідношення, обравши правильний на Ваш погляд, варіант відповіді (див. схему).
Завдання 2.Переформулюйте "Ви - висловлювання" ("Ти - висловлювання"), яке може викликати негативні емоції у співрозмовника, у "Я-висловлювання", щоб сприяти більш, ефективному вирішенню проблеми: "Чому ж ти мовчиш, коли з тобою говорять?"
Завдання 3. Укажіть, яких принципів педагогічного такту дотримується вчитель у поданій ситуації.
Під час контрольної роботи вчитель відібрав в учня шпаргалку. Учневі соромно. Він розгнівався на вчителя; на знак протесту вирішив зовсім не працювати. Через деякий час його сусід заявляє:
- А Петро не працює!
- Як не працює? - здивовано говорить вчитель. - Він думає. Не подумавши, задачу не розв'яжеш.