МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Термінологічний словник1. Арбітр – посередник, мета якого проаналізувати конфлікт, дати оцінку конфліктній ситуації і поведінці учасників з позиції соціальних норм, розробити рекомендації щодо його ліквідації або ескалації шляхом вибору способів дії, обов’язкових для учасників конфлікту. 2. Вальвація конфлікту – (від лат. valvo – маю вартість) - означає, що підвищується вартість негативних, як правило, моральних оцінок дій і намірів протилежних сторін. 3. Вирішення конфлікту – відновлення нормального спілкування. 4. Генералізація конфлікту – розширення зони конфлікту, тобто перехід до більш глибоких протиріч при зіткненні мотивів, інтересів, цілей. 5. Деструкція – діяльність, спрямована проти чиїхось інтересів. 6. Деструктивні (негативні) конфлікти – результат неадекватного сприйняття окремими учасниками конфлікту оточуючої реальності, різкого розходження поглядів, інтересів, прагнень людей, а інколи й – результат егоцентричних корисних цілей. 7. Динаміка конфлікту - хід його розвитку у часі, зміни під впливом різних внутрішніх механізмів, а також зовнішніх факторів та умов. 8. Ескалація (від лат. scala – розширення, підсилення) – характеристика динаміки конфлікту; розширення і поглиблення конфлікту, тобто залучення нових учасників і формування нових агресивних намірів; посилення інтенсивності конфлікту між двома чи кількома сторонами. 9. Інцидент (від лат. incidents- те, що відбувається) – подія, що є „детонатором” конфлікту, приводом для переходу його суб’єктів до відкритих конфліктних дій. 10. Компроміс (від лат. comprpmissum – угода, згода) - порозуміння із супротивником, що досягається шляхом взаємних поступок; пристосування до обставин. 11. Конфлікт – зіткнення двох або більше різноспрямованих сил з метою реалізації їх інтересів в умовах протидії. 12. Конфліктна ситуація – обставини, релевантні конфліктові і пов’язані з виникненям проблеми: описання конфлікту в контексті справжнього стану справ; обставини. Які пов’язані зі спробами розв’язати проблему; події, об’єкти, якості об’єктів, їх відносини, котрі „цікаві” чи „небезпечні” під кутом зору конфліктної проблеми у світлі конфліктних інтересів і побоювань. 13. Конфліктологія – відносно нова та специфічна галузь наукових знань, яка вивчає теорію та практику попередження та вирішення конфліктів. 14. Конфліктологія – практична наукова дисципліна та разом з цим область професійної діяльності, що вимагає спеціальних знань, вмінь та навичок з врегулювання конфліктів і, відповідно, спеціальної підготовки. 15. Конфліктогени – слова, наміри, дії або бездіяльність, які „сприяють виникненню конфлікту”. 16. Конструктивні конфлікти (позитивні) пов’язані з розбіжностями з принципових питань, проблемами сторін, що конфліктують. Такі конфлікти мають сприяти розвитку, руху до нових цілей, і, як правило, супроводжуються формуванням нових цінностей і організаційних форм. 17. Конфронтація (від лат. con – разом і fronts- чоло) – протиборство, протистояння, зіткнення інтересів. 18. Консенсус – згода стосовно норм (спільна легітимізація, універсальна справедливість). 19. Об’єкт конфлікту – це елемент матеріальної, чи духовної сфери, який знаходиться на перетині інтересів конфліктуючих сторін. 20. Опонент (від лат. opponens – той, що заперечує ) – учасник суперечки, конфлікту. 21. Передконфліктна ситуація – це такий стан загострення стосунків між майбутніми учасниками конфлікту, який свідчить про наявність об’єктивних обставин та суб’єктивного настрою людей до конфліктної взаємодії. 22. Протиборство – конфліктне суперництво. 23. Розв’язання конфлікту – така зміна у поведінці чи у властивостях одного або обох учасників, за якої вони більше не конфліктують один з одним. 24. Урегулювання конфлікту –відбувається на основі поступок сторін, переходу від стану боротьби до стану співробітництва. 25. Учасники конфлікту – люди, не задоволені спілкуванням у зв’язку з його порушенням.
Навчально-методичне видання (українською мовою)
Козич Ірина Володимирівна
Читайте також:
|
||||||||
|