Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості кредитування торгівельних підприємств та організацій.

Необхідність використання позикових ресурсів у торгівлі пов'я­зана з невідповідністю в часі між витратами підприємства на за­купівлю товарів та отриманням виручки від їх продажу. У зв'язку з цим потреба підприємства в обігових коштах протягом року значно змінюється. В окремі періоди складається ситуація, за якої вартість реалізованих товарів перевищує витрати на закупів­лю нових партій, або навпаки. У першому випадку у підприємст­ва з'являються тимчасово вільні грошові кошти, а в другому — виникає потреба в додатковому фінансуванні. У кредитуванні торгових підприємств та організацій пошире­ними є такі форми забезпечення кредитів:

-гарантія, або порука третьої сторони;

-перевідступлення на користь банку контрактів, вимог і ра­хунків ----позичальника до третьої особи;

-товаророзпоряджувальні документи (гарант — складське свідоцтво, що підтверджує перебування товару на складі);

-застава нерухомого майна, цінних паперів;

-договір страхування відповідальності позичальника за непогашення заборгованості за кредитом.

Один з найважливіших та найскладніших етапів у наданні кредиту торговельним підприємствам — визначення платоспро­можності та кредитоспроможності.

Кредитоспроможність підприємства виявляється в наявності у нього передумов для залучення позичкових коштів і можливос­тей своєчасного повернення позики та платежів за користування нею за рахунок результатів фінансово-господарської діяльності.

Кредити торговельних підприємств можна класифікувати за загальноприйнятими критеріями та ознаками.

Виокремлюють пряму та непряму форми кредитування торго­вельних підприємств. Пряме кредитування передбачає пряме на­дання грошових коштів для фінансування потреб клієнта й існує у вигляді строкового та контокорентного кредиту. Непряме кре­дитування с специфічною формою надання короткострокових по­зик та існує у вигляді облікового (вексельного) кредиту та факто­рингу.

Поряд із банківським кредитом набувають подальшого розвит­ку і позабанківські форми залучення позичкових ресурсів.

відродження та розвиток міжгосподарського кредиту і, насамперед, комерційного кредиту

Комер­ційний кредит пов'язаний з торговими і торгово-посередниць­кими операціями та у загальному вигляді становить відстрочку платежів одного суб'єкта господарювання іншому.

Кредит за відкритим рахунком передбачає здійснення розра­хунково-кредитних відносин, які опосередковують процес відван­таження товарів та руху товаросупроводжуючих документів. Від­критий рахунок — найбільш вигідна і перспективна форма отри­мання кредиту, оскільки: по-перше, відсутній ризик оплати непо- ставленого товару; по-друге, відсотки за користування таким кредитом, як правило, не нараховуються (або їх розміри є незнач­ні); no-трете, він перешкоджає виникненню штучної вексельної інфляції, що виникає внаслідок наявності ланок товарообігу.

Комерційний кредит використовується торговельними під­приємствами для формування товирних шпасів.

Банківський кредит (контокорент, короткостроковий кредит) використовується:

а)для покриття дефіциту грошових коштів, що виникає в опе­раційному циклі внаслідок неузгодженості грошових надходжень і виплат;

б)для використання вигоди від торговельних знижок, що на­даються постачальниками за дострокового повернення боргу (у розвинених країнах широкого використання набули методи сти­мулювання швидкої оплати поставок за рахунок використання системи знижок, умови якого передбачають 2 %-ву знижку з ціни у разі оплати протягом 10 днів від дати поставки, і повна ціна, якщо оплата відбувається у строк з 11-го по 30-й день).


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  5. IV група- показники надійності підприємства
  6. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  7. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  8. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  9. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  10. V розділ. Товарна політика підприємства
  11. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  12. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта




Переглядів: 437

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кредитування тваринницьких господарств. | Консорціумі та паралельні кредити.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.